Triumph Street Twin 900

Eindelijk mag de ST weer naar buiten...😊
 

Bijlagen

  • 20230316_175743.jpg
    20230316_175743.jpg
    243,5 KB · Weergaven: 33
Het was weer fijn om te rijden.

Ik heb nog wat uitgeprobeerd, zonder (groot touringscherm), met een Dart scherm (klein) en met het grote Triumph touringscherm.
Het voordeel van het grote scherm is dat ik ontspannen op de motor kan zitten. Nadeel is dat het het aanzicht van de ST minder mooi maakt maar vooral het extra windgeruis wat zelfs met op maat gemaakte oordoppen net te hard is.
Zonder scherm is dat windgeruis aanvaardbaar maar dan zit ik niet rustig op de ST. Ik word wat heen en weer geschut en moet het stuur goed vasthouden, niet echt fijn. Echt zwaar ben ik niet en met 1,77 ook niet echt groot. Misschien ligt het daar aan.
Het kleine Dart scherm doet daar iets aan maar ik zit nog steeds onrustig op de ST.
Dit alles bij gewone snelheden. 100-110 km/u.

Keuzes, keuzes... :-)
 
Het was weer fijn om te rijden.

Ik heb nog wat uitgeprobeerd, zonder (groot touringscherm), met een Dart scherm (klein) en met het grote Triumph touringscherm.
Het voordeel van het grote scherm is dat ik ontspannen op de motor kan zitten. Nadeel is dat het het aanzicht van de ST minder mooi maakt maar vooral het extra windgeruis wat zelfs met op maat gemaakte oordoppen net te hard is.
Zonder scherm is dat windgeruis aanvaardbaar maar dan zit ik niet rustig op de ST. Ik word wat heen en weer geschut en moet het stuur goed vasthouden, niet echt fijn. Echt zwaar ben ik niet en met 1,77 ook niet echt groot. Misschien ligt het daar aan.
Het kleine Dart scherm doet daar iets aan maar ik zit nog steeds onrustig op de ST.
Dit alles bij gewone snelheden. 100-110 km/u.

Keuzes, keuzes... :-)
blijft lastig , ik vind wel dat er best verschil zit tussen de verschillende helmen mbt wind(geruis), wellicht daar eens mee expirimenteren ????
 
blijft lastig , ik vind wel dat er best verschil zit tussen de verschillende helmen mbt wind(geruis), wellicht daar eens mee expirimenteren ????
Ik heb nu een Shoei Neotec II systeemhelm vanwege mijn bril.
Die is toch redelijk goed dacht ik.
Tips altijd welkom. Met een gewone helm krijg ik mijn bril niet goed op.
 
Het was weer fijn om te rijden.

Ik heb nog wat uitgeprobeerd, zonder (groot touringscherm), met een Dart scherm (klein) en met het grote Triumph touringscherm.
Het voordeel van het grote scherm is dat ik ontspannen op de motor kan zitten. Nadeel is dat het het aanzicht van de ST minder mooi maakt maar vooral het extra windgeruis wat zelfs met op maat gemaakte oordoppen net te hard is.
Zonder scherm is dat windgeruis aanvaardbaar maar dan zit ik niet rustig op de ST. Ik word wat heen en weer geschut en moet het stuur goed vasthouden, niet echt fijn. Echt zwaar ben ik niet en met 1,77 ook niet echt groot. Misschien ligt het daar aan.
Het kleine Dart scherm doet daar iets aan maar ik zit nog steeds onrustig op de ST.
Dit alles bij gewone snelheden. 100-110 km/u.

Keuzes, keuzes... :-)
Hai,

Je schreef eerder dat je minder gevoel hebt met je met de huidige banden, nu dat je heen en weer geschut bij 100 km per uur wordt en last hebt van windgeruis/wind druk.

Dit zijn voor mij persoonlijk allemaal zaken die bij dit soort type motor hoort!

Het is geen supersport, die met sportieve banden aan het wegdek kleeft, het is geen toermotor die genoeg beschutting tegen rijwind geeft.
Onze Twin is een naked bike, die trilt, zoekt soms de verbinding met de weg via de banden.Hij geeft veel windgeruis omdat je relatief recht op zit en daardoor ook veel rijwind (druk) ontvangt waardoor je op snelheden van 100/110 km per uur de druk op het stuur moet houden!

Ik snap daarom ook precies wat je bedoelt, ik ervaar dit ook maar naar mijn mening is dat dit het geweldige karakter van de naked Twin.

Uiteraard kun je met schermen, en een stille helm (die je overigens al hebt) proberen het bovenstaande te verminderen, maar nogmaals en dat is mijn mening het rijdende karakter van de Twin kan je niet veranderen.:]

Greetz...
 
  • Leuk
Waarderingen: advr
Hai,

Je schreef eerder dat je minder gevoel hebt met je met de huidige banden, nu dat je heen en weer geschut bij 100 km per uur wordt en last hebt van windgeruis/wind druk.
.......

Ik snap daarom ook precies wat je bedoelt, ik ervaar dit ook maar naar mijn mening is dat dit het geweldige karakter van de naked Twin.

Uiteraard kun je met schermen, en een stille helm (die je overigens al hebt) proberen het bovenstaande te verminderen, maar nogmaals en dat is mijn mening het rijdende karakter van de Twin kan je niet veranderen.:]

Greetz...

Hoi,

Natuurlijk, het is een naked bike en wat je beschrijft klopt helemaal en ik kan me er ook wel in vinden.
Het ding heeft een prachtig karakter en heeft een grote aantrekkingskracht. Daar is geen twijfel over mogelijk. 8-)

Het is waarschijnlijk gewoon wennen aan het geheel en ben ik nog teveel op comfort gericht. Het is een motor voor 'stoere mannen' en ik ben ook maar een watje 🤣

Desalniettemin geniet ik van elke seconde dat ik op de ST zit en kom ik ontspannen weer thuis.

Bedankt dat je me weer met beide voeten op de grond hebt gezet.

Het last hebben van windgeruis kwam eigenlijk niet helemaal onverwachts. Ik hoor het ook sterk als ik auto rijd. Schijnbaar gevoelig voor die bepaalde frequenties. Ik had wel verwacht dat een juiste helm en oordoppen het genoeg zou dempen. Dat is nog wel iets. Daar verzin ik nog wel iets op als voormalig akoestisch specialist. 😎
 

Bijlagen

  • IMG-20230317-WA0001.jpg
    IMG-20230317-WA0001.jpg
    177,6 KB · Weergaven: 36
Vanmorgen heerlijk gereden, erg fris zeg maar koud maar o zo lekker!
 

Bijlagen

  • 20230403_120103.jpg
    20230403_120103.jpg
    485,6 KB · Weergaven: 33
  • 20230403_120049.jpg
    20230403_120049.jpg
    265,1 KB · Weergaven: 31
  • 20230403_113330.jpg
    20230403_113330.jpg
    345,4 KB · Weergaven: 30
  • 20230403_113314.jpg
    20230403_113314.jpg
    254,9 KB · Weergaven: 29
Veel geluid komt vaak niet zo zeer van de rijwind zelf maar van de lucht die door je schermpje omhoog gestuwd wordt .
Als dat net rond je helm gebeurd krijg je veen extra geluid wat ook met oordoppen door dreunt.
om dit te testen moet je je maar eens licht verhogen als je ca100 kmh rijd door iets op je steunen te gaan staan met je kont net van je zadel.
je zal dan merken dat je waarschijnlijk met een iets hogere positie veel meer rust hebt in je helm.
oplossing is vaak toch een iets lager ruitje.
ik heb het zelfde met mijn t120 en met mijn speed twin weer net niet bij de t120 zit de koplamp en dus ook het schermpje net wat hoger .
 
Gefeliciteerd met jullie mooie Twins, en op zeker dat jullie hier van gaan genieten.
Kom maar op hier met de verhalen en foto,s!
 
Zonsondergang Den Helder heerlijke rit gehad met de Twin vandaag.
 

Bijlagen

  • IMG-20230624-WA0006.jpeg
    IMG-20230624-WA0006.jpeg
    114,2 KB · Weergaven: 25
Ik heb aardig wat kilometers gereden met de Twin. De teller staat op 5500 km echt zo aan het genieten wat een geweldige motor is en blijft het toch.. En jullie?
 

Bijlagen

  • 20230822_105700.jpg
    20230822_105700.jpg
    241,5 KB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan Onderaan