Triumph Street Triple topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik mag er toch vanuitgaan dat t compleet is?
Dat de vorige eigenaar het niet compleet aflevert had de dealer moeten checken...daar heb ik niks mee te maken vind ik.
maar een gaatje erin boren vind ik ook prima hoor, als ze maar vastzitten.

Heb nog 2 van die clips
 
Hallo triple rijders,

Ik rijdt nu nog een ducati monster S4, maar deze staat in de verkoop en er komt een triple voor in de plaats. Ik weet alleen nog niet of het een street of speed wordt. Ik neig wel erg naar een street, vanwege het betere gooi en smijt werk! En zit er nog veel verschil in het oude of vernieuwde type street triple?

Groeten vliegwiel
 
Heb nog 2 van die clips
Super aangeboden!!
Maar ik kom net bij de dealer vandaan en die heeft net zo lang alles uit de la gespit tot hij de juiste maat gevonden had... het is dus netjes opgelost! :}
Mn motor is klaar voor Schotland... aftellen... nog een weekje *O*
 
Hallo triple rijders,

Ik rijdt nu nog een ducati monster S4, maar deze staat in de verkoop en er komt een triple voor in de plaats. Ik weet alleen nog niet of het een street of speed wordt. Ik neig wel erg naar een street, vanwege het betere gooi en smijt werk! En zit er nog veel verschil in het oude of vernieuwde type street triple?

Groeten vliegwiel

clarify oude en nieuwe? :? :? De street wordt geleverd vanaf 2007 en er zijn sindsdien meer dan alleen de koplampen en achterbrug veranderd... ;)
in het kort zit het zo: de oudere zijn meer hooligan, de nieuwe comfortabeler. :]

De oudere blokjes kan je "gemakkelijk" opvoeren, de nieuwere (2014+) komen niet meer aan de PK's van een daytona door hun andere opzet. :W

De achterbrug is elk jaar langer geworden, vanaf 2013 is de rake van de voorvork minder aggressief. De eerste versnelling is vanaf 2014 heeeeeel lang B| , dus een simpel tandwieltje vervangen heeft minder zin. De rempomp bij de nieuwe modellen is beter, die kon bij de oudere (pre 2012 nog wel eens gaan lekken (alleen R). De nieuwere modellen kunnen af fabriek met nice speeltjes zoals quickshifter geleverd worden, die vind je bij de oudere alleen bij een liefhebben of hobbyist/track rijder. })

tis wat je wil... als je van een monster afkomt omdat je die te tam vond, dan beter een oudere, als je comfortabeler wil sturen op 2 wielen, dan een nieuwere. :]
 
Ik heb overigens ook nog een vraag; hij is vrij technisch maar wellicht dat andere bestuurders het ook merken.

De voorvork van een triumph speed en/of street "klikt"... wanneer je rustig op de vork duwt door van achter naar voor aan het stuur trekken/duwen, dan voel je de olie in de demping "vallen" het lijkt op een los balhoofd, maar net anders. fucking irritant |( .

Ik ben naar de dealer gegaan, en op alle beschikbare triples geduwd. Ze doen het allemaal. Het wordt dus door triumph/Showa/ohlins zo geleverd.

Ik heb in mijn voorvork een ohlins zuiger en demperkit zitten en vrij dunne W4 olie, waardoor de klik nog duidelijker voelbaar wordt.

Op zich dus niet erg dat hij klikt, want kennelijk hoort het zo maar ik vroeg me af; kan die klik er ook uit?! Ik heb op concurrerende modellen geduwd van Honda tot aan KTM, en die "klikken" niet, wat mij bij sportief rijden meer vertrouwen geeft.

iemand dit ook opgemerkt/irritant vindt/oplossing heeft? lieft het laatste. ;)
 
Ik herken niet wat jij beschrijft, maar zal er eens op letten.
merk je het ook tijdens het rijden? Dan weet ik zeker dat ik het niet heb.
nu is mn vering afgesteld door HK, geen idee wat ze daar precies hebben gedaan. Weet wel dat hij retestrak stuurt!! Misschien een oplossing voor jou?
 
Mijn vering is ook door HK gedaan... ohlins demper en zuigerkit... :P

het lijkt te een eigenschap te zijn van SHOWA vorken, ducati's kunnen er ook last van hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net hetzelfde, mijn dealer zegt dat het de remblokken zijn die lichtjes klikken. Ik vind dit ook zeer enerverend en dacht ook al aan balhoofdlager ed, maar een echt probleem is het niet
Ik heb overigens ook nog een vraag; hij is vrij technisch maar wellicht dat andere bestuurders het ook merken.

De voorvork van een triumph speed en/of street "klikt"... wanneer je rustig op de vork duwt door van achter naar voor aan het stuur trekken/duwen, dan voel je de olie in de demping "vallen" het lijkt op een los balhoofd, maar net anders. fucking irritant |( .

Ik ben naar de dealer gegaan, en op alle beschikbare triples geduwd. Ze doen het allemaal. Het wordt dus door triumph/Showa/ohlins zo geleverd.

Ik heb in mijn voorvork een ohlins zuiger en demperkit zitten en vrij dunne W4 olie, waardoor de klik nog duidelijker voelbaar wordt.

Op zich dus niet erg dat hij klikt, want kennelijk hoort het zo maar ik vroeg me af; kan die klik er ook uit?! Ik heb op concurrerende modellen geduwd van Honda tot aan KTM, en die "klikken" niet, wat mij bij sportief rijden meer vertrouwen geeft.

iemand dit ook opgemerkt/irritant vindt/oplossing heeft? lieft het laatste. ;)
 
Hallo triple rijders,

Ik rijdt nu nog een ducati monster S4, maar deze staat in de verkoop en er komt een triple voor in de plaats. Ik weet alleen nog niet of het een street of speed wordt. Ik neig wel erg naar een street, vanwege het betere gooi en smijt werk! En zit er nog veel verschil in het oude of vernieuwde type street triple?

Groeten vliegwiel

Ik heb onlangs ook de luxe gehad om te mogen kiezentussen deze 2 motoren ;)

as zaterdag haal ik mijn nieuwe Street Triple R op! Ik vond dit de betere van de 2 , hij stuurt zo bizar licht en stabiel, daar naast vond ik het uiterlijk (op de enkelzijdige achterbrug na) ook mooier! Wat agressievere lijnen.. ook het geluid op de Street vond ik sensationeler (vooral inlaatgeluid) . De Street had ik meer lol op tijdens de proefrit! Vandaar mijn keuze !Gewoon proefrijden, dan merk jesnel genoeg wat je het leukst vind! :Y

Bouwjaar was trouwens 2013 ;)
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of er ook volledige uitlaatsystemen verkrijgbaar zijn voor de Street Triple (2013+?)
 
Meen dat Akrapovič een systeem heeft voor de Daytona

volgens mij past dat niet meer op de streets...volgens mij tot 2010 hadden ze dezelfde uitlaatpoorten, en daarna zijn ze veranderd. de daytona heeft ovale poorten en de street ronde (dacht ik).
 
Even een paar vragen over zondag:

Is er een tankstation in de buurt van de startplaats?

Wat kosten de veerponten en moet dit contant (en gepast) worden betaalt?

Gaan er mensen via de a28 naar Utrecht?

Ik weet niet of er al op gereageerd was, maar:
1. tanken kan in centrum utrecht, we rijden langs een tankstation in nieuwegein ongeveer 40 km onderweg. We kunnen daar wel even bijvullen.
2. Geen idee wat de veerponten kosten, meestal niet meer dan een paar euro, maar neem een paar euro aan klein geld mee of 2 vijfjes, zou voldoende moeten zijn.
3.A28/zwollenaren/drenten... meldt je, deze man wil niet alleen naar benee tuffen! :]
 
Laatst bewerkt:
Was ook niet voor mij specifiek bedoelt hoor, was voor de lol naar accessoires enz te kijken en toen viel het me op dat je nergens een volledig systeem kunt krijgen voor de Street..

De arrow vind ik op het 2013+ model veruit het mooist staan, erg mooie afwerking.. qua geluid vind ik de sc project weer heel erg vet... Als ik mijn triple as zaterdag ophaal ga ik eerst een paar maand gewoon lekker rijden, mocht ik het geluid te mat vinden dan laat ik het binnenwerk van die arrow wel aanpassen bij mile Pajic oid :Y ;) ..

Heeft hier nog iemand ervaring met een andere luchtfilter op de Street '13+? Qua aanzuiggeluid en prestaties? K&N , of BMC?
 
Heeft iemand ervaring met XENON look??? dus enkel de lampjes vervangen en niet een complete kit met ballast.
 
Heeft iemand ervaring met XENON look??? dus enkel de lampjes vervangen en niet een complete kit met ballast.

Ik heb in mijn FZ8 philips xenon effect verlichting gehad.. was absoluut geen xenon effect maar wel een hele mooie heldere lichtbundel! Absoluut aanrader..wereld van verschil met origineel..

ga ik ook nog op de street laten zetten :Y
 
Net telefoontje van anodiseerbedrijf Ko-Ar. Ze kunnen niks met de onderdelen die ik ze op heb gestuurd vanwege verkeerde legeringen en/of de structuur van het (giet)materiaal. Blij dat ze er eerlijk over zijn en het niet eerst gaan proberen met averechts resultaat.

Is er hier iemand die de volgende onderdelen heeft laten behandelen en daar z'n ervaring, ook na langere tijd over wil delen:

- schetsplaten
- hielplaten
- rempedaal
- schakelpool
- stuur
- stuurklemmen

Sommige onderdelen wellicht beter laten poedercoaten, al was dat volgens de medewerker van ko-ar minder duurzaam. Zou na verloop van tijd minder mooi worden. Hij raadde dan eerder een goede spuiter aan.

Voor sommige kleine onderdeeltjes anders zelf met een spuitbusje aan de slag. Halve motor ligt nu toch al uit elkaar.
 
Net telefoontje van anodiseerbedrijf Ko-Ar. Ze kunnen niks met de onderdelen die ik ze op heb gestuurd vanwege verkeerde legeringen en/of de structuur van het (giet)materiaal. Blij dat ze er eerlijk over zijn en het niet eerst gaan proberen met averechts resultaat.

Is er hier iemand die de volgende onderdelen heeft laten behandelen en daar z'n ervaring, ook na langere tijd over wil delen:

- schetsplaten
- hielplaten
- rempedaal
- schakelpool
- stuur
- stuurklemmen

Sommige onderdelen wellicht beter laten poedercoaten, al was dat volgens de medewerker van ko-ar minder duurzaam. Zou na verloop van tijd minder mooi worden. Hij raadde dan eerder een goede spuiter aan.

Voor sommige kleine onderdeeltjes anders zelf met een spuitbusje aan de slag. Halve motor ligt nu toch al uit elkaar.
Alles vervangen door gefreesde onderdelen. Kun je ze op kleur krijgen en anders alsnog anodiseren. :9~
 
Ik heb in mijn FZ8 philips xenon effect verlichting gehad.. was absoluut geen xenon effect maar wel een hele mooie heldere lichtbundel! Absoluut aanrader..wereld van verschil met origineel..

ga ik ook nog op de street laten zetten :Y

oke bedankt, heb vanmorgen nog contact gehad met de dealer en die raadde een xenonkit met ballast af ivm verblinding en montage mogelijkheden op een street triple.

Ga dan toch maar voor de xenon effect verlichting kiezen dan :Y

Weet iemand toevallig welke maat fitting ik nodig heb voor een street triple bj 2008 ??
 
Zelf heb ik al deze onderdelen op mijn tiger 1050 laten poedercoaten en na 3 jaar en 25000km ziet het er nog top uit. Ik zie geen reden om het niet te laten poedercoaten. Spuitwerk lijkt mij er sneller af te slijten op rempedaal en schakelpook.

Net telefoontje van anodiseerbedrijf Ko-Ar. Ze kunnen niks met de onderdelen die ik ze op heb gestuurd vanwege verkeerde legeringen en/of de structuur van het (giet)materiaal. Blij dat ze er eerlijk over zijn en het niet eerst gaan proberen met averechts resultaat.

Is er hier iemand die de volgende onderdelen heeft laten behandelen en daar z'n ervaring, ook na langere tijd over wil delen:

- schetsplaten
- hielplaten
- rempedaal
- schakelpool
- stuur
- stuurklemmen

Sommige onderdelen wellicht beter laten poedercoaten, al was dat volgens de medewerker van ko-ar minder duurzaam. Zou na verloop van tijd minder mooi worden. Hij raadde dan eerder een goede spuiter aan.

Voor sommige kleine onderdeeltjes anders zelf met een spuitbusje aan de slag. Halve motor ligt nu toch al uit elkaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan