Triumph Street Triple topic deel 24

Heeft er nog iemand een spiegel liggen van een street triple RS 2017-2019 of 2020-2022? Eentje wie niet op hoge snelheid vanzelf naar binnen klapt
 
Even wat mooiere foto’s van mijn nieuwe motor :) Wat een heerlijke motor is het toch!
 

Bijlagen

  • IMG_6114.jpeg
    IMG_6114.jpeg
    754,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6122.jpeg
    IMG_6122.jpeg
    713,1 KB · Weergaven: 0
Ik was vrijdag van het werk naar huis gereden (+- 25km) en toen ik de motor in de schur reed kwam er een hele plas water onder, het kwam uit een slangetje onder de motor

Zover ik er verstand van heb lijkt dit normaal, of niet?
IMG_1185.jpeg
 
Nee halfvol is die nog ongeveer, ik moet om te schuur in te draaien wel wat draaien + kantelen met het stuur om de net te smalle deur door te komen

Zal er eens op blijven letten!
 
Je moet even goed kijken wat de vloeistof het is. Het is zeer waarschijnlijk geen water, maar koelvloeistof (voelt een beetje vettig aan en ruikt anders dan benzine). Dat komt uit je overloopreservoir en is niet zo'n probleem als dat een keer gebeurt.
 
Naar mijn idee leek het ook op koelvloeistof, licht rozig, ik ga het even in de gaten houden! Bedankt voor de snelle reacties :)
 
Afgelopen Vrijdag op Assen gereden voor de eerste keer, super vet om te doen, meteen aangemeld voor wat wachtlijsten om er nog een keer heen te mogen gaan.

Zit positie alweer ietsje beter, uiteindelijk was me snelste tijd 02:21.937 tijdens het vrij rijden, helaas was er iemand onderuit gegaan waardoor we maar 1 rondje mochten.

Op naar 29 April in Zandvoort.

24 AC1-7772 1.png
 
Afgelopen Vrijdag op Assen gereden voor de eerste keer, super vet om te doen, meteen aangemeld voor wat wachtlijsten om er nog een keer heen te mogen gaan.

Zit positie alweer ietsje beter, uiteindelijk was me snelste tijd 02:21.937 tijdens het vrij rijden, helaas was er iemand onderuit gegaan waardoor we maar 1 rondje mochten.

Op naar 29 April in Zandvoort.

Bekijk bijlage 1996099
Heel gaaf! Schuif je al over de grond met je knie? Ik wil zelf ook nog op Assen rijden dit jaar als het lukt. Bij Zandvoort kwam ik vorig jaar gelijk aan de grond met de voetsteunen met mijn vorige motor.

Heeft iemand trouwens circuit ervaring met model Striple R (2009) die ik ook heb? Ben benieuwd hoe snel je aan de grond komt met de voetsteunen van deze motor.
 
Heel gaaf! Schuif je al over de grond met je knie? Ik wil zelf ook nog op Assen rijden dit jaar als het lukt. Bij Zandvoort kwam ik vorig jaar gelijk aan de grond met de voetsteunen met mijn vorige motor.

Heeft iemand trouwens circuit ervaring met model Striple R (2009) die ik ook heb? Ben benieuwd hoe snel je aan de grond komt met de voetsteunen van deze motor.
ik heb met de street 2 jaar geleden crt gedaan en reed 2,20 rondes en ja kwam best vaak aan de grond met die pennen onder je stepjes |( je schrik je de eerste keren helemaal lens
 
Heel gaaf! Schuif je al over de grond met je knie? Ik wil zelf ook nog op Assen rijden dit jaar als het lukt. Bij Zandvoort kwam ik vorig jaar gelijk aan de grond met de voetsteunen met mijn vorige motor.

Heeft iemand trouwens circuit ervaring met model Striple R (2009) die ik ook heb? Ben benieuwd hoe snel je aan de grond komt met de voetsteunen van deze motor.
Ik rijd ondertussen 4e jaar met de street r 2009 op circuit.
Begonnen als redelijk standaard straat motor en voetsteunen is een van de eerste dingen die ik verandert heb kwam vrij snel tegen de grond op men eerste circuitdag op ecuyers.

Andere aftermarket rearsets zijn wel vrij prijzig een andere oplossing is om te kijken voor 2dehands Daytona 675 rearsets.
Die zijn dacht ik ongeveer 20mm hoger en dat scheelt al behoorlijk.
Gaat wel een beetje ten koste van comfort op straat dat je benen wat in een scherpere hoek zitten.

Nu aan knutselen stap een wassen en kvs/olie eruit ondertussen in de garage carterpan en voortandwiel en wat ander klein prul gedemonteerd.
Morgen na het werk weer beetje verder doen en hopelijk die water/olie pomp eruit.
 

Bijlagen

  • IMG20240414123030.jpg
    IMG20240414123030.jpg
    742,8 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
ik heb met de street 2 jaar geleden crt gedaan en reed 2,20 rondes en ja kwam best vaak aan de grond met die pennen onder je stepjes |( je schrik je de eerste keren helemaal lens
Ik rijd ondertussen 4e jaar met de street r 2009 op circuit.
Begonnen als redelijk standaard straat motor en voetsteunen is een van de eerste dingen die ik verandert heb kwam vrij snel tegen de grond op men eerste circuitdag op ecuyers.

Andere aftermarket rearsets zijn wel vrij prijzig een andere oplossing is om te kijken voor 2dehands Daytona 675 rearsets.
Die zijn dacht ik ongeveer 20mm hoger en dat scheelt al behoorlijk.
Gaat wel een beetje ten koste van comfort op straat dat je benen wat in een scherpere hoek zitten.

Nu aan knutselen stap een wassen en kvs/olie eruit ondertussen in de garage carterpan en voortandwiel en wat ander klein prul gedemonteerd.
Morgen na het werk weer beetje verder doen en hopelijk die water/olie pomp eruit.
Bedankt voor de tips! Welke rearset heb jij gemonteerd? Mijn doel is om toch behoorlijk plat te kunnen gaan op het circuit, dus ik zal er toch wel aan moeten geloven om wat meer uit te geven 🤑
 
Heel gaaf! Schuif je al over de grond met je knie? Ik wil zelf ook nog op Assen rijden dit jaar als het lukt. Bij Zandvoort kwam ik vorig jaar gelijk aan de grond met de voetsteunen met mijn vorige motor.

Heeft iemand trouwens circuit ervaring met model Striple R (2009) die ik ook heb? Ben benieuwd hoe snel je aan de grond komt met de voetsteunen van deze motor.
Voor me gevoel ja, als je de foto's terug kijkt niet 😂

Je kan je trouwens inschrijven op de wachtlijsten van Racecracks, zo heb ik vandaag nog Assen op 13 aug kunnen bijboeken.

ik heb met de street 2 jaar geleden crt gedaan en reed 2,20 rondes en ja kwam best vaak aan de grond met die pennen onder je stepjes |( je schrik je de eerste keren helemaal lens
Heb ook meerdere keren gehad, schrok wel effe idd, zat me al af te vragen wat ik verkeerd deed maar ben dus niet de enigste 😅
 
Ik heb er van arp racing ik gebruik ze op de laagste positie maar daar zijn ze al+-25 mm hoger dan standaard.

Ik wil niet hoger gaan omdat ik bang ben dat ik dan sneller last krijg van kramp in knieën ofzo.ik ben al oud😂
Maar ik heb ook een andere schokdemper die 1 MM langer is (in hoogte verstelbaar) en linksysteem die ook voor iets meer rijhoogte zorgt.
Al bij al staan mijn voetsteunen zeker een 35-40 mm hoger dan die van een standaard street door deze aanpassingen en ze steken ook een stuk minder ver uit naar buiten.
Nu is grondspeling absoluut geen probleem meer.
Je kunt ook gewoon een spacer van 1 MM nemen en monteren tussen het frame en de bevestiging van je standaard schokdemper om wat rijhoogte en grondspeling te winnen.
Standaard staat de street te weinig op zen neus om echt snel te sturen mag gerust 1-1.5 cm de kont omhoog doen zonder de voorkant te wijzigen.
Word hij wel een tikkeltje nerveuzer van maar niets dramatisch ik heb vb nog nooit echt het gevoel gehad een stuurdemper nodig te hebben.
 
Bedankt voor de tips! Welke rearset heb jij gemonteerd? Mijn doel is om toch behoorlijk plat te kunnen gaan op het circuit, dus ik zal er toch wel aan moeten geloven om wat meer uit te geven 🤑
Grootste voordeel van mijn arp rearsets is dat je alle onderdelen los kunt bestellen en vervangen bij schade, +feit dat ze verstelbaar zijn in positie en zowel normaal als omgekeerd schakelen gebruikt kunnen worden.

Daytona rearsets doen ongeveer hetzelfde enkel dat de positie niet te veranderen is en je niet het schakel patroon kan wisselen.

Ook hebben arp rearsets voetsteunen die erg veel grip geven!
Slijt je laars wel sneller van maar geeft veel vertrouwen als ik op een motor rijd met standaard voetsteunen voel ik direct verschil dat mijn voet toch regelmatig meer schuift dan ik wil.
 
Voor me gevoel ja, als je de foto's terug kijkt niet 😂

Je kan je trouwens inschrijven op de wachtlijsten van Racecracks, zo heb ik vandaag nog Assen op 13 aug kunnen bijboeken.


Heb ook meerdere keren gehad, schrok wel effe idd, zat me al af te vragen wat ik verkeerd deed maar ben dus niet de enigste 😅
Ik heb er van arp racing ik gebruik ze op de laagste positie maar daar zijn ze al+-25 mm hoger dan standaard.

Ik wil niet hoger gaan omdat ik bang ben dat ik dan sneller last krijg van kramp in knieën ofzo.ik ben al oud😂
Maar ik heb ook een andere schokdemper die 1 MM langer is (in hoogte verstelbaar) en linksysteem die ook voor iets meer rijhoogte zorgt.
Al bij al staan mijn voetsteunen zeker een 35-40 mm hoger dan die van een standaard street door deze aanpassingen en ze steken ook een stuk minder ver uit naar buiten.
Nu is grondspeling absoluut geen probleem meer.
Je kunt ook gewoon een spacer van 1 MM nemen en monteren tussen het frame en de bevestiging van je standaard schokdemper om wat rijhoogte en grondspeling te winnen.
Standaard staat de street te weinig op zen neus om echt snel te sturen mag gerust 1-1.5 cm de kont omhoog doen zonder de voorkant te wijzigen.
Word hij wel een tikkeltje nerveuzer van maar niets dramatisch ik heb vb nog nooit echt het gevoel gehad een stuurdemper nodig te hebben.

Wederom bedankt voor de tips! Dat waardeer ik enorm. Heb mij gelijk ingeschreven :)

Die rearssets van ARP zijn wel echt heel erg mooi.
 
Hier op mettet goed te zien dat ik nog veel platter kan aan mijn voetsteunen te zien.
Met standaard steuntjes zit je daar waarschijnlijk al bijna tegen de grond.
Ondertussen zit er alweer een hogere zit op en platter stuur (lsl dragbar) om nog iets sportiever te zitten 😅
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1713206349538.jpg
    FB_IMG_1713206349538.jpg
    33,2 KB · Weergaven: 0
Hier op mettet goed te zien dat ik nog veel platter kan aan mijn voetsteunen te zien.
Met standaard steuntjes zit je daar waarschijnlijk al bijna tegen de grond.
Ondertussen zit er alweer een hogere zit op en platter stuur (lsl dragbar) om nog iets sportiever te zitten 😅
Heel gaaf! Heb zelf hier nog wat foto's met de VFR op Zandvoort. Voetsteun aan de grond staat helaas niet op de foto's, maar het gebeurde mij 2 keer. Ben zelf een stuk beter in bochten naar rechts, links moet ik nog aan werken 😅
 

Bijlagen

  • leukopdefoto_1675133.JPG
    leukopdefoto_1675133.JPG
    316,1 KB · Weergaven: 0
  • leukopdefoto_1675243.JPG
    leukopdefoto_1675243.JPG
    535,8 KB · Weergaven: 0
ARP zetje ziet er idd wel strak uit! Aangezien mijn motor grotendeels van de tijd niet op het circuit staat, zijn ze ook nog een beetje relaxed voor "normaal" rijden?
 
Denk dat dat van persoon tot persoon afhangt heb je lange benen of niet...
Ze zijn verstelbaar maar helaas enkel van hoger tot veel hoger😂
Op straat heb ik er geen ervaring mee.
Als je heel groot bent is het denk ik wel noodzakelijk om het zadel ook aan te passen door vb opnieuw te laten bekleden en cm of 3 hoger te laten maken.
Anders zullen je benen heel erg opgevouwd zitten.
Als je niet heel groot bent en je bent sportieve zit zoals op meeste supersport motoren gewend zal het wel meevallen.
Ben wel zeer tevreden over de kwaliteit van de arp steunen nu gecrasht en moet maar 2 onderdeeltjes vervangen een van 4 euro een van 20 en ze zijn weer zgan (voetsteun/schakelpookje+bout voetsteun)
 
Denk dat dat van persoon tot persoon afhangt heb je lange benen of niet...
Ze zijn verstelbaar maar helaas enkel van hoger tot veel hoger😂
Op straat heb ik er geen ervaring mee.
Als je heel groot bent is het denk ik wel noodzakelijk om het zadel ook aan te passen door vb opnieuw te laten bekleden en cm of 3 hoger te laten maken.
Anders zullen je benen heel erg opgevouwd zitten.
Als je niet heel groot bent en je bent sportieve zit zoals op meeste supersport motoren gewend zal het wel meevallen.
Ben wel zeer tevreden over de kwaliteit van de arp steunen nu gecrasht en moet maar 2 onderdeeltjes vervangen een van 4 euro een van 20 en ze zijn weer zgan (voetsteun/schakelpookje+bout voetsteun)
Ook een leuke motor vfr met V4 roffel maar je street zal een stuk gewilliger de bochtjes ingaan 🙂

De street gaat zeker een stuk beter de bochten in. Veel stabieler en sneller! Gebruik jij zelf de fixed of folding rearset?
 
Terug
Bovenaan Onderaan