Ik was al een tijdje op zoek naar een driecilinder. Liefst een gt750 Suzuki tweetakt maar ook een xs850 of 750 van yamaha vind ik leuk!
Mijn oom heeft een schitterende trident uit 1972 maar ook een moderne versie die van 1992. Ook al weer 25 jaar oud maar voor mij ook modern.
Hij had naast zijn aermacchi's en triumphs weer een oude ducatie gekocht en moest er een weg. Zo kon ik voordelig deze "moderne" triumph trident overnemen.
Deze opgehaald uit Krimpen aan de IJssel en lekker mee gaan rijden.
Ook alvast een kofferset gfekocht en een rekje van een Trophy 900. Dat past natuurlijk niet maar met wat aanpassen wellicht wel......
Na een tijdje rijden begon hij wat te rommelen en begon hij op twee cilinders te lopen. Na wat gemeet bleek het te gaan om een slechte Bobine.
deze bobine vervangen en uiteindelijk alle drie maar vervangen
hier de oude bij de nieuwe doosjes:
vervolgens ook de pickup coil direct maar gemeten en die is bij kamertemp prima. Vervolgens met de verfstripper de temperatuur opgehoogd naar 60 graden en nog steeds prima. Ik heb een reserve pickup sensor in huis maar de oude is nog goed.
vervolgens de contactspleet tussen schijfje en pickup gemeten en deze was keurig 0,6 mm
vergeten nieuwe pakking te bestellen dus de oude gebruikt met wat vloeibare pakking erbij...
een van de uitlaten van de triumph was beschadigd door een glijpartij over de straat:
om MP een betere kunnen kopen voor 25 euro:
een veel beter gezicht!
Nu hoop dat de problemen verholpen zijn en hoop ik met deze motor volgend jaar naar Spanje te kunnen afreizen!
Mijn oom heeft een schitterende trident uit 1972 maar ook een moderne versie die van 1992. Ook al weer 25 jaar oud maar voor mij ook modern.
Hij had naast zijn aermacchi's en triumphs weer een oude ducatie gekocht en moest er een weg. Zo kon ik voordelig deze "moderne" triumph trident overnemen.
Deze opgehaald uit Krimpen aan de IJssel en lekker mee gaan rijden.
Ook alvast een kofferset gfekocht en een rekje van een Trophy 900. Dat past natuurlijk niet maar met wat aanpassen wellicht wel......
Na een tijdje rijden begon hij wat te rommelen en begon hij op twee cilinders te lopen. Na wat gemeet bleek het te gaan om een slechte Bobine.
deze bobine vervangen en uiteindelijk alle drie maar vervangen
hier de oude bij de nieuwe doosjes:
vervolgens ook de pickup coil direct maar gemeten en die is bij kamertemp prima. Vervolgens met de verfstripper de temperatuur opgehoogd naar 60 graden en nog steeds prima. Ik heb een reserve pickup sensor in huis maar de oude is nog goed.
vervolgens de contactspleet tussen schijfje en pickup gemeten en deze was keurig 0,6 mm
vergeten nieuwe pakking te bestellen dus de oude gebruikt met wat vloeibare pakking erbij...
een van de uitlaten van de triumph was beschadigd door een glijpartij over de straat:
om MP een betere kunnen kopen voor 25 euro:
een veel beter gezicht!
Nu hoop dat de problemen verholpen zijn en hoop ik met deze motor volgend jaar naar Spanje te kunnen afreizen!
Laatst bewerkt: