Tubeless band monteren met binnenband

@ Sammie
Zoiets.
 

Bijlagen

  • IMG_7895.JPG
    IMG_7895.JPG
    386,6 KB · Weergaven: 51
Bij de 1980 -1983 RD's is een binnenband voorschrift, ondanks dat het wiel een MT wiel is, en meteen dus ook drama. Ik heb meerdere keren een wobbelfiets gehad omdat de lucht niet wegkan tussen de binnenband en de tubeless band / velg. Ook zonder biba gereden wat geen probleem gaf. Moraal van dit verhaal??? Lucht moet wegkunnen.
 
Bij de 1980 -1983 RD's is een binnenband voorschrift, ondanks dat het wiel een MT wiel is, en meteen dus ook drama. Ik heb meerdere keren een wobbelfiets gehad omdat de lucht niet wegkan tussen de binnenband en de tubeless band / velg. Ook zonder biba gereden wat geen probleem gaf. Moraal van dit verhaal??? Lucht moet wegkunnen.
Dus maar even met de priem door de buitenband!
 
Zelfde verschijnsel hier, lucht opgesloten tussen de tubeless (auto)band en de binnenband, gewoon de eerste periode heel regelmatig de bandenspanning controleren, de lucht tussen de binnen en buitenband lekt uiteindelijk wel weg, met een lagere totale bandenspanning tot gevolg....
heb daar heel erg veel last van gehad met mijn achterwiel, mede omdat de motor nog niet gebruikt werd... Maar inmiddels blijft ook de achterkant gewoon op druk...
 
Loopt de lucht dan niet via het ventiel weg? Daar is het met een binnenband toch gewoon 'open'?
Ventiel zit in de rubber binnenband.. dat dicht ook nog wel redelijk af in de rand van het gat... maar dat is samen met de spaakgaten wel de plaats waar de lucht ontsnapt... maar de lucht kan op verschillende andere plaatsen "opgesloten" raken....

Maar uiteindelijk lekt het wel weer weg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan