Tubeless velg met een TT band en binnenband...

Peer1963

Let the music rock and the motorcycle roll
20 jan 2010
1.727
209
Ik vraag me af of ik op een tubeless velg een TT (tubetyre) buitenband (voor binnenband) kan leggen, al dan niet met binnenband

Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt

Peer
 
Ja, met binnenband.
Vaak zat gedaan, gaat prima.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op een tube-type velg (bijv. een normaal gespaakte of een gespleten velg) MOET een binnenband. Je hebt dan wel nog de keus voor tube-type of tubeless buitenband.
Op een tubeless velg mag uiteraard een tubeless band zonder binnenband. Bij gebruik van een tube-type buitenband is een binnenband verplicht.
 
Laatst bewerkt:
Na 200 km spijker in nieuwe tubeless buitenband gereden. Bandenboer heeft toen binnenland gemonteerd.
Vertelde wel dat topsnelheid nu nog maar max. 160km was met binnenland (????)
 
Na 200 km spijker in nieuwe tubeless buitenband gereden. Bandenboer heeft toen binnenland gemonteerd.
Vertelde wel dat topsnelheid nu nog maar max. 160km was met binnenland (????)
Ik heb hetzelfde gehad, toen ook een binnenband in een tubeless laten zetten met hetzelfde verhaal. Heeft te maken met de wrijving tussen binnen- en buitenband en de opwarming daardoor.
 
Ga morgen een 19 inch binnenband halen en samen met de TT band monteren
Gaat dit allemaal goed, dan van de week de achterband

Dank je voor het mee denken
Resultaat zal ik posten
 
Laatst bewerkt:
Tubeless buitenband heeft een stroeve luchtdichte binnenkant. Een tubetype buitenband heeft een gladde en vaak gepoederde binnenkant.

Dus moet Peer morgen ook effe langs de drogist
zwitsal-strooiflacon-talkpoeder.jpg
 
Ik zou de tubeless band gewoon repareren met een plakker, of een paraplu. Als je met tubeless lek rijdt kan je op de vluchtstrook een prop plaatsen. Weet je hoeveel werk dat is als je een binnenband hebt? Nog maar te zwijgen over het gevaar op een klapband, wat met tubeless gewoon niet mogelijk is.
 
Peer, zo zie je maar weer: Nooit te oud om te leren.

Ik heb mijn Tubeless buitenbandje zo dan ook mooi kunnen oprijden, mijn BrikkenBeemerTopsnelheid :] was/is toch nooit hoger.
 
Op en tl velg moet er een binnenband bij als je er een tt band op legt.
De randen van die banden zijn anders. De één is gemaakt om luchtdicht af te sluiten, de ander niet.
 
Thanks voor de reacties

Hier is alvast een foto

tot de volgende

Gr Peer :}

trail10.jpg
 
over een binnenband in een tubles buitenband,werd altijd gezegd NOOIT DOEN,er komen luchtbellen tussen binnen en buitenband,de randen van die "luchtbellen"schuren langs de buitenband,en slijten door.met als resultaat de al besproken klapband dus NOOIT DOEN AUB
 
rijd ook fijn op de weg.
Geen enkel probleem om plat de bocht te nemen
Dadelijk met sneeuw is het natuurlijk ook de ideale band....
 
Terug
Bovenaan Onderaan