Tuono Bastards Deel 21

Opeens werd mij duidelijk waarom de achterem 0,0 druk had en ook niet meer ontlucht kon worden 8)7
20240309_085812.jpg


De remleiding dus maar vervangen, uiteraard met een hoop gevloek omdat de achterrem van een gen2 niet gewoon normaal ontlucht kan worden.

Daarnaast heb ik haar weer voorzien van verse olie, verse bougies en het luchtfilter gereinigd en in de olie gezet :t.
 
Weet iemand of de rem + koppelings hendel van een rsv4 1000 hetzelfde zijn als die van een tuono v4 1000?
 
@gen2 nuda te koop:
Sterker nog: geen geld zeg 😱

Vandaag heerlijk ritje gemaakt door het grensgebied in Duitsland. Nog ff 215 aangetikt op de autobahn en nog 1:15 gereden ook 😆
Beste resultaat tot nu toe. Wat een heerlijk ding is het ook 👌
 
Dit weekend toch maar besloten de Tuono te gaan verkopen.
Rij er de laatste jaren minder vaak mee, omdat ik tijdens rijden regelmatig kramp krijg, en voor lange afstanden steeds vaker de Tiger pak.
Motor staat in het te koop topic en op MP.
 
Goedemorgen,

Kan iemand mij helpen aan het onderhoudsschema van een Tuono v4 1100 factory, bouwjaar 2018?
Alvast dank.
 
Iemand ervaring met het laten uitvoeren van een 20.000km beurt, incl. kleppen stellen, voor een Tuono v4 1100 factory in de omgeving Cuijk-Boxmeer?
Welke motorzaken zijn aan te raden voor deze beurt?

Redelijk in de buurt zit Verhoeven motoren te Druten en iets verder weg de Zwart motoren te Weert, zijn dat bijvoorbeeld specialisten waar je je Aprilia met een gerust hart kunt laten onderhouden?
 
Ik heb de mijne in onderhoud bij Verhoeven, hebben tot nu toe alleen de eerste servicebeurt gedaan en dat beviel prima, niets noemenswaardig en kon er op wachten
 
Hallo allemaal,

Ik ben begonnen met het onderhoud van mijn dogbone / suspension link van mij tuono 1000r bj 2008.
Nu heb ik de dogbone er onderweg en viel mij een bult in het aluminium mij op. Dit heb ik nu schoon gemaakt en hij is wel beschadigt/ gecorrodeerd.
Is dit nu nog dik genoeg of is dit gelijk al een gevalletje vervangen is de beste optie?

Ik dacht eerst alleen aan de lagers vervangen of zelfs alleen maar te moeten smeren.

Ook lijken de bussen wat slijtage en roest aanslag te hebben.
De driehoek platen lijken tot dus ver nog wel goed.

Ik hoor graag jullie mening/ ervaring hiermee?

Groeten Marko
 

Bijlagen

  • IMG_0341.jpeg
    IMG_0341.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 0
  • IMG_0340.jpeg
    IMG_0340.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 0
  • IMG_0348.jpeg
    IMG_0348.jpeg
    966 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0343.jpeg
    IMG_0343.jpeg
    255,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0342.jpeg
    IMG_0342.jpeg
    242,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0334.jpeg
    IMG_0334.jpeg
    245,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0347.jpeg
    IMG_0347.jpeg
    584,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0346.jpeg
    IMG_0346.jpeg
    518,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0339.jpeg
    IMG_0339.jpeg
    526,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0328.jpeg
    IMG_0328.jpeg
    625 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0333.jpeg
    IMG_0333.jpeg
    550,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0330.jpeg
    IMG_0330.jpeg
    813,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0331.jpeg
    IMG_0331.jpeg
    505,2 KB · Weergaven: 0
Ik zou hem vervangen, op één foto lijkt er ook scheuren zichtbaar te zijn.
Een lagersetje, inclusief bussen en keerringen heb ik in dit topic eens langs zien komen, voor rond de €80,-
 
Iemand ervaring met het laten uitvoeren van een 20.000km beurt, incl. kleppen stellen, voor een Tuono v4 1100 factory in de omgeving Cuijk-Boxmeer?
Welke motorzaken zijn aan te raden voor deze beurt?

Redelijk in de buurt zit Verhoeven motoren te Druten en iets verder weg de Zwart motoren te Weert, zijn dat bijvoorbeeld specialisten waar je je Aprilia met een gerust hart kunt laten onderhouden?

Afgelopen zaterdag heb ik mijn Tuono V4 neergezet bij de Zwart motoren. Dit jaar hoef ik gelukkig alleen nog maar een kleine beurt. Voor mijn gevoel word ik goed geholpen en zijn het eerlijke mensen. Zodra ik volgend jaar de kleppen moet laten stellen laat ik dit zeker bij hun doen.
 
De zwart motoren is een goede zaak met eerlijke vakmensen! Mijn vast adres voor mijn Aprillia v4 1000!
 
Echt slechte motor garages bestaan vandaag de dag niet echt meer toch? Ik heb zelf nog nooit slechte ervaringen gehad(zowel motor als auto)
Vaste garage, op tijd en goed communiceren is vaak al afdoende om goed geholpen te worden. Motorrijden kost eenmaal geld en als je om elke stuiver op de factuur zeurt, gaan ze je ook zo behandelen:) en veel wisselen tussen garages om tijd of geld uit te sparen werkt vaak averechts.
 
Mij valt op de tankdop een sissend geluid maakt na een rit.
Ik lees links en rechts dat het vaker voorkomt en te maken heeft met de EVAP. Meer mensen die dat ervaren?
(Tuono '23)

Enige modificatie die ik heb gedaan is een sw-motech tankring en die heb ik nog eens volledig uit elkaar gehaald en opnieuw conform de instructies geïnstalleerd.
 
Mij valt op de tankdop een sissend geluid maakt na een rit.
Ik lees links en rechts dat het vaker voorkomt en te maken heeft met de EVAP. Meer mensen die dat ervaren?
(Tuono '23)

Enige modificatie die ik heb gedaan is een sw-motech tankring en die heb ik nog eens volledig uit elkaar gehaald en opnieuw conform de instructies geïnstalleerd.
Mijne doet dat ook maar niet overdreven. Lijkt mij gewoon onderdruk door afnemende benzine-inhoud.

EVAP zou wellicht kunnen maar dan toch in een veel later stadium (ouder/meer kilometers)
 
Geen idee. Als ik het goed begrijp zorgt de EVAP dat er tijdens het rijden de benzinedampen de throttlebodies ingaan. Motor uit en de druk kan nergens heen, terwijl de brandstof wel uitzet door de hitte van de motor?
 
Weet iemand waar je originele Aprilia stickers van een Tuono v4 1100 uit 2017 kunt kopen?
Gaat om onderstaande groene sticker.
1710518395028.png
 
Weet iemand waar je originele Aprilia stickers van een Tuono v4 1100 uit 2017 kunt kopen?
Gaat om onderstaande groene sticker.
Bekijk bijlage 1984600
Bij de originele partsfinder bij o.a. Goedhart of Aprilia parts e.d. kan dat. Je moet alleen even jouw model selecteren. Dan vindt je de originele code. Daarmee check ik altijd op Google of het de juiste sticker is voor de zekerheid. Zie de link als voorbeeld: OEM originele motor onderdelen Partsfinder online - Goedhart Motoren
 
Bij de originele partsfinder bij o.a. Goedhart of Aprilia parts e.d. kan dat. Je moet alleen even jouw model selecteren. Dan vindt je de originele code. Daarmee check ik altijd op Google of het de juiste sticker is voor de zekerheid. Zie de link als voorbeeld: OEM originele motor onderdelen Partsfinder online - Goedhart Motoren
Dit krijg ik inderdaad gevonden, bijv. ook bij oemmotorparts.com, maar ik kan dus nergens vinden of het de juiste stickers in de kleur groen zijn. Of het model jaar 2017 is alleen geleverd met de groene stickers op de kont.
De stickers zijn wel aan de prijs om het maar gewoon even te proberen.
 
Dit krijg ik inderdaad gevonden, bijv. ook bij oemmotorparts.com, maar ik kan dus nergens vinden of het de juiste stickers in de kleur groen zijn. Of het model jaar 2017 is alleen geleverd met de groene stickers op de kont.
De stickers zijn wel aan de prijs om het maar gewoon even te proberen.
Ik zal vanavond of morgen ochtend even voor je zoeken. Daarom gooi ik de oem bestelcode altijd even in Google om een echte foto op te zoeken inderdaad.
 
Zo te zien is het aprilia code: 2H001776
Hier te bestellen als nummer 30: OEM originele motor onderdelen Partsfinder online - Goedhart Motoren
Voor je bevestiging heeft AF1 een foto bij het nummer, zie: LH Rear Fairing Decal, Green - 2H001776

Edit: er vanuit gegaan dat je de sticker nodig hebt voor links. Anders heb je RH nodig.
Thnx!
Zal eens even kijken hoe het met de verzendkosten zit, heb inderdaad alleen links nodig, die is verweerd, maar ivm mogelijk kleurverschil misschien maar beide bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan