Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stond vanmiddag te wachten bij het stoplicht toen ik ineens een bekende roffel achter me hoorde... bleek V4Wim achter me te staan met z'n oer tuono :). Ik herkende je vrij snel aan het witte velglint en de evo demper. Knappe fiets Wim, en wat sturen ze toch fijn he.. :]
 
Stond zondag met panne langs de snelweg
Brandstofpomp hield t voor gezien
Diagnose: stekkertje zat nie goe
Opgelost!!!!
 
Stond vanmiddag te wachten bij het stoplicht toen ik ineens een bekende roffel achter me hoorde... bleek V4Wim achter me te staan met z'n oer tuono :). Ik herkende je vrij snel aan het witte velglint en de evo demper. Knappe fiets Wim, en wat sturen ze toch fijn he.. :]

Klopt idd. Beste wheelie ook. Daar ontbreekt mij het lef voor. :}
 
Het zag er idd stoer uit. :Y

Ik heb echter een achtervering vraag. Volgens mij heb ik veel te veel kliks onder aan de demper. Als ik het goed heb stel je daarmee de uitgaande demping. Van onder gezien met de klok mee is dicht. Maar dan heb ik welgeteld 60 kliks. Bovenaan (ingaand) heb ik er 24.

Heb ik bovenstaande goed? En klopt die 60? Of is er iets stukkend?

Het ding pompt namelijk nogal bij hard accelereren.

Er zitten stickers op van Oram. Dat is een italiaanse veringboer, dus hij zal ooit wel eens geserviced zijn. Maar zeker weet ik dat niet.
 
Weet iemand wat het ding op de foto is of nog liever een part nummer?
Ik vermoed dat het de olie sensor is, alleen lekt er olie door.....

IMG_20170512_195755.jpg
 
Is idd de oliedruk sensor. Geen idee hoe het lekken te fixen. Mocht je een nieuwe sensor nodig zijn kun je me een pb sturen, heb nog een nieuwe in verpakking liggen ;)

AP 641541
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, ik heb via Kuupertje een nieuwe geregeld!

Andere vraag, mijn koppeling komt heel laat op maar slipt niet, afstellen is niet mogelijk (geen afstelling op de hendel). Wat kan ik doen of wat zou ik moeten vervangen?
 
Bedankt, ik heb via Kuupertje een nieuwe geregeld!

Andere vraag, mijn koppeling komt heel laat op maar slipt niet, afstellen is niet mogelijk (geen afstelling op de hendel). Wat kan ik doen of wat zou ik moeten vervangen?
De pin in de hendel is verstelbaar. Let op , er zit een heel klein inbusboutje als borging in.
Deze eerst losdraaien. Anders sloop je de pin en een losse is niet te koop
 
De pin in de hendel is verstelbaar. Let op , er zit een heel klein inbusboutje als borging in.
Deze eerst losdraaien. Anders sloop je de pin en een losse is niet te koop

Bedankt voor de tip, maar ik heb niet meer de originele hendels, hierop zit geen afstel mogelijkheid.
 
Even een vraag: heeft iemand nog een underbelly voor een Gen2 liggen of weet iemand hoe ik hier het beste aan kan komen.

Op een of andere vage manier is de underbelly bij mij losgeschoten (de schroeven zitten er nog in) en ben ik de rechterkant verloren. Nieuw via Aprilia-parts kost zo'n ding ff €800. :( + ;(

Alvast bedankt.
 
Zeker weten? Is echt een mini ding. Zit dacht ik loctite op dus goed warm maken.

Ja weet ik heel zeker, heb het al meerdere keren uit elkaar gehaald.
Ik vraag me alleen af wat ik kan/moet doen.
Is de cilinder in hendel versleten, hoofdcilinder, platen, veren.... ik weet het niet
 
Het zag er idd stoer uit. :Y

Ik heb echter een achtervering vraag. Volgens mij heb ik veel te veel kliks onder aan de demper. Als ik het goed heb stel je daarmee de uitgaande demping. Van onder gezien met de klok mee is dicht. Maar dan heb ik welgeteld 60 kliks. Bovenaan (ingaand) heb ik er 24.

Heb ik bovenstaande goed? En klopt die 60? Of is er iets stukkend?

Het ding pompt namelijk nogal bij hard accelereren.

Er zitten stickers op van Oram. Dat is een italiaanse veringboer, dus hij zal ooit wel eens geserviced zijn. Maar zeker weet ik dat niet.

60 klicks is inderdaad teveel waarschijnlijk is het gas uit je demper en moet je hem laten reviseren!
Meteen als die dan toch los gaat meteen een veer op jou gewicht er onderzetten.
Dat pompen heeft vaak te maken met een te slappe veer of veervoorspanning te laag.

Voor de vering laten
reviseren heb ik zelf hele goede ervaring met JJ suspension Mill.
Zei hebben al mijn Tuono's gedaan en mijn fireblade racer.
Als je nog een originele achter schokbreker hebt in je tuono( weet niet welk bouwjaar je hebt) dan zou ik een goed gebruikte kopen van een RSVR en die laten reviseren, omdat die in lengte verstelbaar is en dat komt nog meer het stuur gedrag ten goede.
Nog andere bedrijven zijn:
Hk suspension tiel
1G suspension
Rooske(meer voor ohlins)
Zelf geen ervaring mee maar ken wel mensen die er zeer tevreden over zijn.
 
Laatst bewerkt:
Rooske heeft er bij mij al een paar eerder gedaan. Komende winter maar even een servicebeurt voor en achter. Heb nu alles in het midden gezet en dat is al wel een verbetering.
 
Omdat ik naar een 2 uitlaten ben gegaan heb ik ter overname:

vanaf de cilinders de complete uitlaat tot en met de originele achterdemper,
alles erbij pakkingen , veertjes , ringetjes , boutjes, spacers
bochtten vanaf de cilinders, tussenpijpen en ook de passagiers voetsteunen en de originele achterdemper.

De motor heeft 15000km gelopen is van BJ 2003 en verleden jaar is alles gedemonteerd door StarTwin,
 
Rooske heeft er bij mij al een paar eerder gedaan. Komende winter maar even een servicebeurt voor en achter. Heb nu alles in het midden gezet en dat is al wel een verbetering.

oke, of langs rijden of ze nog een keer naar je motor willen kijken of die nog in balance staat!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan