Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben opzoek naar een schijfrem slot..
Alleen zie ik op internet diverse sloten met pin diameter enzo.

Heeft iemand enig idee welke maat enzo ik moet bestellen?
 
Iemand ervaring met een lekkende oliedruksensor en het vervangen hiervan bij een Gen2?

Moet alle olie er uit bij vervangen, of is dit in principe niet nodig?

Mooi klusje voor in de vakantie.
 
Iemand ervaring met een lekkende oliedruksensor en het vervangen hiervan bij een Gen2?

Moet alle olie er uit bij vervangen, of is dit in principe niet nodig?

Mooi klusje voor in de vakantie.

Nope op de zij standaard bakje er onder en vervangen maar, komt bijna geen olie uit
 
Ik heb een leuke...

pas een nieuwe accu gemonteerd, de oude liep leeg (aan de druppellader gehangen, en na het rijden weer eraan, geen problemen tijdens het rijden)

Omdat ie ook tijdens een langere rit blijft lopen, denk ik niet de dynamo overladen is. deze zou ook vervangen moeten zijn voor het lichtere exemplaar volgens de motorzaak.

Nieuwe accu is gemonteerd en heft nog een avond aan de lader gehangen.

Nu, ongeveer 1 week later heb ik gisteravond de motor even naar mij thuis gehaald omdat ik naar het circuit van Zolder wou kijken naar een collega.

Start dat ding niet... niet genoeg sap om de startmotor rond te laten gaan. Iemand ooit zoiets gehad? is een Gen2 tuono
 
Ik heb een leuke...

Heb je een bruine connector? Zo ja check die even, mogelijk is de dynamo daardoor opgefikt.
Oftewel dynamo opnieuw laten wikkelen of een 370 watt erin zetten.
In mijn geval was de spanningsregelaar ook kapot gegaan daardoor. Even goed (laten) doormeten, dan weet je genoeg wat je moet vervangen.

In mijn geval van laatst was de dynamo opgefikt door de bruine connector die ik blijkbaar nog had :/ Door dit gebeuren heeft mijn spanningsregalaar ook een klets gekregen en is dus stuk gegaan. Ook had ik, voordat ik doorhad dat de spanningsregelaar stuk was, nadat de dynamo hersteld was de accu vervangen.

Bottomline.. laat even meten en op basis daarvan dynamo en/of regelaar vervangen (en haal de bruine connector weg als je die nog hebt).
 
Waar zit die bruine connector precies? Dan kan ik ook even kijken of die van mij de juiste al heeft, voordat het stuk gaat ;)

Gisteren de akra's en het ruitje gemonteerd!
full
 
Waar zit die bruine connector precies? Dan kan ik ook even kijken of die van mij de juiste al heeft, voordat het stuk gaat ;)

Gisteren de akra's en het ruitje gemonteerd![afbeelding]

Op de foto zie je het koelvloeistofreservoir en rechts daarvan een aluminium pijpje. Kijk daar eens "tussendoor" in het blok en dan zie je die stekker zo zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de dynamo gemeten, op alle verbindingen die ik maak levert de dynamo 60 volt tussen de 3000 en 4000 toeren. Lijkt mij dat het inderdaad klopt dat de dynamo aangepakt is, iig niet defect.

Spanningsregelaar is de volgende verdachte. Zit de volgende op:

CARR971 - Aprilia Spanningsregelaar gelijkrichter [CARR971 Aprilia RR] - €130,50 : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics

Dit zou al een mosfett moeten zijn, kan iemand bevestigen of dit de juiste is die ik dan (zou ie kapot zijn) nieuw moet bestellen?

Edit: heb gemeten, laadspanning vanuit de spanningsregelaar is 1,8V, daar win je de oorlog niet mee
 
Laatst bewerkt:
Edit: heb gemeten, laadspanning vanuit de spanningsregelaar is 1,8V, daar win je de oorlog niet mee

ik zou persoonlijk niet verder rijden... de warmte/stroom moet wel weg kunnen vanuit de dynamo... als de regelaar dat niet kan tja.. maar goed dit is mijn simpele gedachte

check even of je een 5de draadje hebt vanaf de regelaar... blijkbaar had de 2009 versie een extra zwart draadje, de modellen daarvoor niet, die van carmo heeft het wel maar geen idee of dat invloed kan hebben op de rest als je hem niet hebt
full
 
ik zou persoonlijk niet verder rijden... de warmte/stroom moet wel weg kunnen vanuit de dynamo... als de regelaar dat niet kan tja.. maar goed dit is mijn simpele gedachte

Gaat ook niet, hij trekt nu de accu leeg

Ik lees dat men een CE605SB spanningsregelaar monteerd welke nog beter zou zijn, heeft iemand deze? en zo ja, waarvandaan?
 
Ik heb een leuke...

pas een nieuwe accu gemonteerd, de oude liep leeg (aan de druppellader gehangen, en na het rijden weer eraan, geen problemen tijdens het rijden)

Omdat ie ook tijdens een langere rit blijft lopen, denk ik niet de dynamo overladen is. deze zou ook vervangen moeten zijn voor het lichtere exemplaar volgens de motorzaak.

Nieuwe accu is gemonteerd en heft nog een avond aan de lader gehangen.

Nu, ongeveer 1 week later heb ik gisteravond de motor even naar mij thuis gehaald omdat ik naar het circuit van Zolder wou kijken naar een collega.

Start dat ding niet... niet genoeg sap om de startmotor rond te laten gaan. Iemand ooit zoiets gehad? is een Gen2 tuono

Ook een nieuwe accu kan defect zijn. Laat deze even testen
 
Voor de oudgedienden hier, 5 jaar geleden al weer...

Willem Dalmeijer aka dalman 14-8-1958 / 28-7-2012 R.I.P.


53iqvksywynot.jpg


 
Laatst bewerkt:
als ze willen nemen ze je bike toch wel mee, werkt op zn hoogst vertragend.

Als je wat euries te besteden hebt ART5 sloten, minimaal ART4 of hoger ivm je verzekering.
 
als ze willen nemen ze je bike toch wel mee, werkt op zn hoogst vertragend.

Als je wat euries te besteden hebt ART5 sloten, minimaal ART4 of hoger ivm je verzekering.

Staar je daar niet blind op, ondanks een gekeurd alarm, Art4 schijfremslot en Art5 kettingslot verdween mijn KTM pardoes uit de garage. Als ze m willen dan nemen ze m toch wel mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan