Twee uitlaatverloopstukjes

Mutlitask

MF'er
19 mrt 2008
202
0
Ik ben op zoek naar twee verloopstukjes voor tussen mijn uitlaten en de middendemper... Aangezien mijn huidige middendemper totaal verroest is en ik een nieuwe heb liggen wil ik graag de uitlaten dit keer fatsoenlijk aansluiten. De vorige keer zijn ze er eigenlijk gewoon "opgesloopt"... Helaas zitten er nu de wel inkepingen in van een pakweg 5 centimeter (wat het roesten van de collector vast heeft versneld). Eigenlijk zou ik liever nieuwe uitlaten op de motor zetten, maar dat vind ik op dit moment een te grote investering voor een motor die een paar honderd euro waard is. Ik ben allang blij dat ik een collector en bochten heb kunnen vinden zonder dat het mij een fortuin heeft gekost. :)

De verloopstukken dienen van buitenmaat 1 3/6 inch naar binnenmaat 1 4/6 inch te gaan. Het zijn een beetje vreemde maten, maar het is dan ook een vreemde motor. Ik heb het nagemeten op de nieuwe collector en de bestaande uitlaten en het klopt toch echt.

Nou zitten er dus inkepingen in de uitlaten in verband met het aansluiten de vorige keer. Daarom zou het ideaal zijn als de verloopstukken zo lang zijn dan ze de uitlaten in ieder geval afsluiten, zodat er geen lucht uit en vocht in kan voor die kant. De uitlaten zelf zijn van aluminium gemaakt, dus die roesten niet... maar de rest van de motor wel vrees ik.

Twee foto's ter illustratie. De eerste is van de pijp en de tweede van de middendemper/pijp waar hij op moet komen. In principe kan hij er zo op, aangezien hij altijd zo heeft gezeten op de oude demper. Maar het zou iets mooier kunnen denk ik. De buitenmaat 1 3/6 geldt voor de tweede foto en de binnenmaat 1 4/6 inch geldt voor de eerste foto.

11vmdme.jpg

apihb8.jpg


Een andere vraag welke raakvlakken heeft met mijn verzoek. Wie heeft er adviezen voor het verven van de nieuwe uitlaatdelen? Ze zijn namelijk niet nieuw meer, maar nog wel mooi en ik wil ze graag mooi houden. Iemand raadde kachellak aan, maar dat lijkt mij een beetje onlogisch. Wat is nou een goede doe het zelf manier om de uitlaat te verven? En is er iets wat ik tussen de pijpen kan doen om te voorkomen dat ze aan elkaar rotten op de termijn. Zodat ik ze over een jaar of wat weer normaal uit elkaar kan halen?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou als ik jou was het stukje met de inkepingen eraf zagen en er nieuwe stukjes oplassen.
En die pas maken voor je collector.
 
Ik zou als ik jou was het stukje met de inkepingen eraf zagen en er nieuwe stukjes oplassen.
En die pas maken voor je collector.

Ik kan niet lassen en heb geen lasapparaat... Wat moet ik verstaan onder pas maken? Ik weet weinig van metaalbewerking af en pas maken klinkt mij een beetje vreemd in de oren.
 
Kan vast wel wat voor je maken,heb wel rvs liggen.Wel even graag in mm maten praten en anders even langskomen met het spul. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan