Hoi allemaal,
Hier volgt een hersenkraker. Sinds mei vorig jaar slaat mijn Voxan 1000 Roadster op willekeurige momenten af, en wil dan niet meer starten. Na een uurtje of na een dag start hij opeens weer en loopt dan als een zonnetje. Als hij loopt op de testbank is er geen spoor van idioterie te vinden en de machine gedraagt zich zoals het hoort.
In het jaar dat hij nu in reparatie staat, heeft de computer aangegeven dat nokkenas-sensor het probleem is, maar na wisseling met een andere sensor is het euvel niet verholpen.
Hieronder een opsomming van wat er al aan gecontroleerd is. Hij is nu al een jaar in reparatie, maar de oplossingen zijn een beetje op.
Wie o wie heeft nog een idee?
- Spanningsregelaar
- Accu
- Dynamo
- Pickup sensor uitgewisseld
- Luchtdruk sensor uitgewisseld
- Aangezogen lucht temp sensor uitgewisseld
- Nokkenassensor uitgewisseld
- Ecu uitgewisseld
- Brandstofpomp en filter, nieuw binnenwerk, benzine druk was aan de lage kant. Is nu goed, maar het probleem blijft.
- Injectors uitgewisseld, op de injector testbank prima bevonden, rapport aanwezig.
- Alle aanhangende knoppendozen uitgewisseld
- Klepspeling en nokhoogte nogmaals gecheckt en goed bevonden alles staat binnen de marges.
- Compressie meerdere malen gemeten en goed bevonden
- Bougies en bobine doppen uitgewisseld cq vervangen
- Aarde kabel vervangen
- Alle vacuüm slangen vervangen
- Olie druk, en oliepomp en weerstand van de waterpomp gemeten, en is prima
- Koppeling en jiffystand schakelaars doorverbonden
Laatste hoop: alle ecu draden nameten op pulsgeving en weerstand.
Iemand nog een idee om deze motor weer de weg op te krijgen?
Dank!
Ingeborg
UPDATE: Inmiddels is er verwarring ontstaan of het nou de Krukassensor of de Nokkenassensor betreft...
Hier volgt een hersenkraker. Sinds mei vorig jaar slaat mijn Voxan 1000 Roadster op willekeurige momenten af, en wil dan niet meer starten. Na een uurtje of na een dag start hij opeens weer en loopt dan als een zonnetje. Als hij loopt op de testbank is er geen spoor van idioterie te vinden en de machine gedraagt zich zoals het hoort.
In het jaar dat hij nu in reparatie staat, heeft de computer aangegeven dat nokkenas-sensor het probleem is, maar na wisseling met een andere sensor is het euvel niet verholpen.
Hieronder een opsomming van wat er al aan gecontroleerd is. Hij is nu al een jaar in reparatie, maar de oplossingen zijn een beetje op.
Wie o wie heeft nog een idee?
- Spanningsregelaar
- Accu
- Dynamo
- Pickup sensor uitgewisseld
- Luchtdruk sensor uitgewisseld
- Aangezogen lucht temp sensor uitgewisseld
- Nokkenassensor uitgewisseld
- Ecu uitgewisseld
- Brandstofpomp en filter, nieuw binnenwerk, benzine druk was aan de lage kant. Is nu goed, maar het probleem blijft.
- Injectors uitgewisseld, op de injector testbank prima bevonden, rapport aanwezig.
- Alle aanhangende knoppendozen uitgewisseld
- Klepspeling en nokhoogte nogmaals gecheckt en goed bevonden alles staat binnen de marges.
- Compressie meerdere malen gemeten en goed bevonden
- Bougies en bobine doppen uitgewisseld cq vervangen
- Aarde kabel vervangen
- Alle vacuüm slangen vervangen
- Olie druk, en oliepomp en weerstand van de waterpomp gemeten, en is prima
- Koppeling en jiffystand schakelaars doorverbonden
Laatste hoop: alle ecu draden nameten op pulsgeving en weerstand.
Iemand nog een idee om deze motor weer de weg op te krijgen?
Dank!
Ingeborg
UPDATE: Inmiddels is er verwarring ontstaan of het nou de Krukassensor of de Nokkenassensor betreft...
Laatst bewerkt: