uitvallen zx6r

e.u.

Rookie
4 jun 2013
10
0
Hengelo
Beste Lezers,

Ik heb mijn motor (zx6r) uit elkaar gehaald om de kappen + de tank te spuiten.

Nu zet ik alle kappen erop + de tank (die ik ook los heb gemaakt) alleen nu wanneer ik gas geef dan valt die uit. Als ik in 1 x vol gas geef valt die uit. Als ik hem lanzaam opvoer naar 3000 toeren en dan kan ik los trekken, dan valt die niet uit.

Ik heb ook mijn olie ververst en mijn oliefilter vervangen.

Waar kan dit aan liggen? Hebben jullie hier ervaring mee? Kan het zijn dat de benzine toevoer niet goed is afgesteld?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
vacuum trekken van je tank? Weet niet of dit bij deze motor ook is maar probeer t eens met door met open tankdop te rijden of je t dan ook nog hebt?

Heb je alleen je kappen losgehad heeft dit volgens mij niets te maken met je blok. Het enige is je brandstofslang die naar je blok gaat. Ik zeg brandstofslang klem/ vuil in je filter door t spuiten/ bovenstaande
 
Laatst bewerkt:
Beste Lezers,

Ik heb mijn motor (zx6r) uit elkaar gehaald om de kappen + de tank te spuiten.

Nu zet ik alle kappen erop + de tank (die ik ook los heb gemaakt) alleen nu wanneer ik gas geef dan valt die uit. Als ik in 1 x vol gas geef valt die uit. Als ik hem lanzaam opvoer naar 3000 toeren en dan kan ik los trekken, dan valt die niet uit.

Ik heb ook mijn olie ververst en mijn oliefilter vervangen.

Waar kan dit aan liggen? Hebben jullie hier ervaring mee? Kan het zijn dat de benzine toevoer niet goed is afgesteld?

Alvast bedankt voor de reacties!

vacuumslangetje of benzineslang klem of dubbelgeknikt?
meer gas = meer aanzuigkracht, maar met een geknikte slang doet ie dan niet veel :)
 
Juist niet op een testbank ;)

Zonder ram air krijg je een vacuüm, dus dat kost je vermogen. Je hebt een SRAD gehad, dan zou je dat moeten weten ;)

Het bleek tot 200 km/uur nauwelijks winst op te leveren (max. 2 %). Bij 270 km/uur was de winst 3,5 %, waardoor de motor 3 km harder liep. Wel moet gesteld worden dat bij de “normale” manier van lucht aanzuigen dezelfde motor waarschijnlijk ca. 6,5 % vermogen verloren zou hebben als gevolg van vacuüm en warmte achter het motorblok, zodat de totale winst toch nog 10 % is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan