Uitvullen remschijf..

Rode Raket

MF veteraan
Donateur
3 jul 2021
2.942
2.592
Haarlem
Ik heb zojuist een nieuwe vork in mijn motor gestoken, maar nu komen de remklauwen niet uit op de schijven. Het gaat denk ik om een mm of 3-4 dat de schijf opzij moet . Is het verantwoord om dit uit te vullen met een ring achter de schijf, of moet ik aan andere schijven ?
 
Het gaat om radiale remklauwen
IMG_20221211_151902_0.jpg
 
Dan zal het inderdaad niet gaan. Op trikes wordt de voorremschijf vaak uitgevuld met een ring van bijna een cm dik, maar daar komt de meeste remkracht juist van de achterremmen. Het lijkt mij dat een schijf van 3 tot 4 mm geen kwaad zal kunnen, maar echt wetenschappelijk onderbouwen kan ik het niet.
 
Daar ben ik ook niet bang voor .
Ik zelf had vulplaten nodig voor een schijfrem ombouw van 7 mm met daarbij ook een centreer rand .
twee kanten bewerken dus , waarbij je dan goed moet opletten dat de tweede bewerking goed parallel gebeurde .
Ik heb nu nog wel een slingering er in zitten maar die is minder dan wat de fabrikant van mijn motor opgeeft als afkeur .
Schijven slingeren 0,1mm en ik moet de eerste rem schijf nog tegen komen die van af de fabriek ongeacht het merk die op nul slingering rond draait .
 
Terug
Bovenaan Onderaan