Valencia 2015: Nog één keer

Wie wordt de kampioen?

  • Miguel Oliviera

    Stemmen: 9 36,0%
  • Danny Kent

    Stemmen: 16 64,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
Overigens nog wel even een 'shout-out' naar Bradley Smith, die (net als Rossi overigens) alle 18 races in de punten is gefinisht. Fantastische prestatie. Ik las ergens dat hij volgend jaar een volwaardige fabrieksmachine krijgt van Yamaha en ik been heel erg benieuwd wat hij daarmee kan laten zien. :Y

Inderdaad zeer knap seizoen van Smith. Volgens mij maar een finish buiten de top 10. Klasse!

Edit: Bij nader onderzoek, hij is volgens mij geen enkele GP buiten de top 10 gefinisht. Nogmaals klasse!
 
Laatst bewerkt:
Ach marqués heeft er met zijn treurige zieke gedrag wel voor gezorgd dat Rossi nog populairder geworden is en de mensen hem zelf uitkotsen en ik denk dat dat pijn gaat doen bij hem.
 
Wat mij betreft is Jorge verdient kampioen maar Marquez verdient nul krediet dit seizoen. Volgend jaar Pedrosa dan maar.

Klasse race van Rossi

:^

Dat Marquez zich nu niet met de titel/Lorenzo wilde bemoeien....ok, maar dat ie z'n eigen teammaat wel gelijk zo'n beetje van het asfalt jaagt :N :r

Marquez had alles in zich om een goede opvolger van Rossi te worden als ambassadeur voor de motorsport maar dit gedrag toont helaas het tegendeel, heel jammer.
 
Fucking klootzak. Die Marquez. Gadver.

Hij was zeker de halve wedstrijd sneller dan Lorenzo en doet niks. Pedrosa komt eraan en die countert hij keihard.

Ik zeg het niet graag, maar Lorenzo World Champion. Mede mogelijk gemaakt door MarquezRossi. Gadver

dat is het meer,de "psychologische oorlogsvoering" is mislukt,de bom is keihard in zijn eigen gezicht geklapt.
En daar heeft Jlo van geprofiteerd maar ook 7 racewins tegen 4 dus...

#99 the champ *O*
277313.jpg
 
Laatst bewerkt:
Pfoe zit net ff op motogp te kijken Rossi doet nog even een schepje bovenop het verhaal marquez afzeiken in het interview met hem na de race
 
Ik moet zeggen... Een eerlijke en redelijk objectieve analyse van de sepangclash door Patrick en Diederick.

En complimenten voor het goede engels van Samantha in het interview met Nicky Hayden.


Maar wat Samantha(spreek uit als 'Cementa')toevoegt is mij nog steeds een raadsel.
:+
 
Terugblik op het 2015 seizoen:

-Jorge Lorenzo: Voornamelijk bij mindere weersomstandigheden en aan het begin van het seizoen punten laten liggen. Maar bij goede omstandigheden en in de 2e helft van het seizoen erg strak gereden. Door zijn houding naast de baan - In Sepang op het podium zijn duimpje omlaag naar zijn teamgenoot toe en in de persconferentie en bij Race Control melden dat hij de straf van zijn teamgenoot nog te mild vind - heeft hij mijn respect voorgoed verloren.

-Marc Marquez: Op Sepang in de eerste 7 ronden van de wedstrijd continue het kuip-aan-kuip gevecht met VR opzoeken onder het mom van "That's Racing". Vandaag op Valencia vervolgens JL geen strobreed in de weg leggen terwijl hij de snelheid duidelijk wel heeft. En direct counteren als Dani hem voorbij gaat. Zodoende laat je punten liggen voor je eigen team, sponsors en werkgever. En dat allemaal voor je eigen ego. MotoGP onwaardig!

-Dani Pedrosa: Heeft zowel op als naast de baan laten zien hoe het hoort. Zijn landgenoten mogen een voorbeeld aan hem nemen.

-Valentino Rossi: In het begin van het seizoen erg veel punten gewonnen en zodoende het hele jaar voor gestaan op punten. Staat bekend als de koning in psychologische oorlogsvoering. Echter vond hij zijn Waterloo op Sepang. Door het continue opzoeken van het kuip-aan-kuip duel van Marquez heeft Rossi zich dit keer toch gek laten maken en ging over de toelaatbare grens. Maar wat was het alternatief? Achter Marquez blijven? Was hij dan wel wereldkampioen geweest? Of waren ze er beiden met hoge snelheid afgevlogen met alle gevolgen van dien? Vandaag heeft hij wederom laten zien, uit het juiste racehout gesneden te zijn. Hij heeft er alles aan gedaan, maar het was een mission impossible. Zuur om het hele seizoen voor te staan op punten en zo alsnog de titel uit je handen te zien glippen.

Hopelijk was dit een anti-climax die we maar eens in de zoveel jaar zien. En is dit geen voorbode voor gedrag door een jonge generatie dat we vaker gaan zien. In het laatste geval zal ik afhaken als kijker van de MotoGP.
 
Laatst bewerkt:
Nou, laat haar het komend jaar weer lekker door het paddock lopen, en geef de crew meer kans om een leuke voorbeschouwing te maken. Mensen als Matt Roberts, Azi Farni en zelfs Allard Kalff hebben hun contacten in het paddock op moeten bouwen. Als je Samantha aan het begin van het seizoen vergelijkt met nu is het een hele verbetering.
 
dat is het meer,de "psychologische oorlogsvoering" is mislukt,de bom is keihard in zijn eigen gezicht geklapt.
En daar heeft Jlo van geprofiteerd maar ook 7 racewins tegen 4 dus...

#99 the champ *O*
[afbeelding]

Paul, ik zie dat je er blij mee bent :Y En terecht. Jorge heeft de punten (grotendeel) zelf bijelkaar gereden. Of hij kampioen was geworden zonder Marquez zullen we nooit weten. De enige echt loser in dit hele seizoen is echt Marc Marquez. Die heeft een hoop fans verloren. Wordt leuk volgend jaar. Wel raar, teamgenoten marc en jorge in verschillende kleuren.
 
Dani ging voor de overwinning,Marquez houdt hem ervan af.Boort een 1...2 door de neus van Honda.Wat zou Honda daar van vinden vraag ik mij af.

Dat was redelijk goed aan het gezicht af te lezen van die HRC baas. Meestal staat ie te lachen en gieren met MM, nu keek de beste man alsof hij al 2 weken zuurkool vreet. ;(
 
Ben ik de enige die het jammer vindt voor GL? Hij heeft super gereden maar MM heeft zijn belangrijkste rivaal de afgelopen twee races duidelijk dwars gezeten. En omdat hij dat vandaag zo overduidelijk deed, wordt de stelling van VR dat hij dat in PI ook al deed geloofwaardiger en daarmee dit kampioenschap...tja. GL is volgens mij (de onverdiende) grote verliezer hier.

Wat een deceptie dit seizoen '(
 
Pedrosa. Of anders Oliveira.
Denk eerder Alex Rins! Super talent en een grappig ventje. Als Repsol Honda of fabrieks Yamaha een fiets beschikbaar krijgen zal die fiets echt wel naar Rins gaan. Vinales en Ianone zijn ook top maar zitten al in een fabrieks team. Oliveira verwacht ik ook veel van in Moto2. Maar 42ins is wereldklasse, nu al! :)
 
De media loopt storm met kwade reactie over Marquez en lorenzo samensmelting.

Als ik honda was zou ik Marquez even een kleine herinnering geven dat hij niet voor yamaha rijdt.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan