Van deze fiets neem ik echt geen afscheid?

jr777

MF veteraan
3 feb 2008
3.776
1
Steenwijk
Ruim een jaar geleden ging ik op zoek naar m'n eerste motorfiets. En na veel op internet te hebben gelezen op o.a. dit forum :} en de luie motorfiets kwam ik tot de conclusie dat het een oudere 2 cilinder moest worden zoals een GPZ 500.

Het werd een ZZR 600 .. close enough .. en een stukkie stoerder :P

Ik kocht die met de gedachte als ik het erg leuk vind koop ik over een jaartje (na wat ervaring op te hebben gedaan) m'n toenmalige droomfiets een SV 650 S.

Dit komt jullie vast bekend voor dus van welke motor kunnen/ konden jullie geen afscheid nemen? En wat te doen?

JR
full
 
Laatst bewerkt:
je bedoelt dat je 'm niet weg wilt doen?

mijn eerste fiets was een gsxr 600 k5, mooi ding..toch een duizend gekocht omdat dat me verschrikkelijk trok (trekt ook verschrikkelijk :}

maar was ik uitgeleerd op die 600..no way
 
Laatst bewerkt:
ik zou misschien wel afscheid kunnen nemen van mijn eerste brommer, maar ik weet niet of dat uberhaupt zin heeft :p
 
Toen ik mijn eerste motor verkocht, GSX-R 750 SRAD, deed het wel eventjes pijn in mn hart.. maar uiteindelijk koop je er iets anders voor terug en dat verzacht de pijn. :+
 
Ik zou bij de zzr 600 blijven: Beter afgewerkt, stabieler en sneller. Ik heb een 8 tal maanden met een SV rond gereden en ik vond die ook heel mooi maar daar stopte het zo ongeveer. Terwijl de ZZR 600 hier nu toch al 3 jaar staat en die vind ik nog steeds top (ook nooit omzien naar in tegenstelling tot de sv)
 
WEGDOEN en verkopen voor een leuk prijsje aan mij *O*
(al moet ik eerst wel me A halen en kleding enz.. jammer dus

Gewoon houden tot je em egt zat bent of als ie weg staat te kwijnen (zielug voor je fiets :N )
 
Laatst bewerkt:
Dat momentje heb ik 2x gehad.

Moment 1:
HD Night Rod Special. Heb ik weggedaan om een familielid uit de zware shit te helpen (Karma +1?) Bewuste keuze, want ik had ook niet kunnen helpen, maar ik zou dan niet met mijzelf hebben kunnen leven.

Mijn Yamaha Thundercat heb ik redelijk eenvoudig ingeruild op de Street Triple. Heb hier niet al teveel wakker van gelegen. Neemt niet weg dat het een fijne fiets was.

Moment 2:
Toen ik besloot om de Street Triple in te ruilen voor de Ducati Streetfighter S dacht ik dat ik dit zonder al teveel spijt te kunnen doen, maar ik had er stiekem toch wel moeite mee. Ik beschouw deze dan ook als mijn eerste echte motor, waar ik serieus lol mee had. Iedere keer als ik een Street Triple zie, denk ik dan ook met plezier terug aan mijn oude :Y

Mijn Ducati is nu echt wel mijn schatje :j
 
T blijft raar als je de nieuwe eigenaar ermee weg ziet rijden.. Toch beetje zon moment dat je daar staat van: -O-

Maar idd als de nieuwe motor er is vergeet je je ex al snel :P
 
Grappig night, rij nu ook een thundercat :p idd wat je zegt, leuke fiets maar niet heel bijzonder. Volgende week waarschijnlijk een KwalijkZakie zx6r streetfighter en dan over een jaar of 2 als ze wat goedkoper zijn eindelijk een Street Triple. Toch wel mn droomfiets ja.. :]
 
goed om te zien dat ik niet de enige ben (zoals ik ook wel had verwacht ;) )

maar tot nu toe heeft iedereen zich nog over de drempel gezet en de fiets ingeruild voor iets beters..

dus gewoon nog ff op zoek naar iets wat ik leuker vind :]
 
hmm, denk dat ik m'n gs niet snel zou missen...(hij blijft voor in de winter maar toch.)

als het aan mij ligt doe ik mn SV nooit meer weg :} :9~ :}
 
Op aanraden van de instructeur een CBR 600F gekocht, leuk mee leren sturen en gemakkelijke stuurfiets, even slikken bij het zien wegrijden met de volgende eigenaar (ook een beginner). Maar nu een en al glimlach op m'n Ducati 900 SS ie :P da's andere koek
 
Net als een stel al hebben gezegd, het is even slikken als de volgende eigenaar er mee wegrijdt. Daarna, op naar je nieuwe beestje en die gaan vertroetelen ;) .

Wel altijd zorgen dat je ergens even een fatsoenlijke, mooie foto van je motortje hebt natuurlijk! De herinnering telt.
 
Laatst bewerkt:
ik zou misschien wel afscheid kunnen nemen van mijn eerste brommer, maar ik weet niet of dat uberhaupt zin heeft :p

Die had ik heel graag willen houden na al het werk wat er in zat. Ware het niet dat deze frontaal tegen een GOLF II (aaaaargh GOLF!!) total loss werd verklaard.

En mn eerste motor geloof ik niet dat ik die nooit weg zou doen.. Op het moment dat ik genoeg rijders ervaring heb koop ik direct een R6
 
hmm, denk dat ik m'n gs niet snel zou missen...(hij blijft voor in de winter maar toch.)

als het aan mij ligt doe ik mn SV nooit meer weg :} :9~ :}


Wacht maar tot de 25kw eraf is ;)

Ik zou mn SV opzich wel moeiteloos kunnen verkopen. Zolang ik er maar een SV1000 voor terug kan kopen :+

Waar ik wel moeite mee heb is om mijn golf iv gti nu te verkopen.. Is toch jaren mn hobby geweest, naast mijn motor.. :N
 
klinkt bekend, in 2000 een VFR gekocht met 32k op de teller, vorig jaar stond er 30k op. Ondertussen dus het klokkie rond gegaan. Vorig jaar een Aprilia Falco gekocht, een geweldige motor, maar de VFR heb ik gehouden. Naast dat ik toch nog maar weinig voor krijg blijf ik het een mooi beestje vinden die me toch wel veel leuke ritjes heeft gegeven. Dus ook wel emotioneel aan gehecht ;) Dus die blijft nog even *D
 
Mijn X4 gaat niet meer weg.
Ik heb er zelf al heel veel werk in zitten om hem naar mijn smaak te maken.
Nu is hij afgelopen winter gespoten door een maat van me die een spuiterij had.
Het was de laatste motor die hij gespoten heeft voordat hij verongelukte,dus de X4 heeft meer waarde voor mij dan iemand er voor wil betalen.
Ik heb er dus maar een cb1000r bij gekocht.

full


full
 
Mijn X4 gaat niet meer weg.
Ik heb er zelf al heel veel werk in zitten om hem naar mijn smaak te maken.
Nu is hij afgelopen winter gespoten door een maat van me die een spuiterij had.
Het was de laatste motor die hij gespoten heeft voordat hij verongelukte,dus de X4 heeft meer waarde voor mij dan iemand er voor wil betalen.
Ik heb er dus maar een cb1000r bij gekocht.

[afbeelding]

[afbeelding]
Twee geweldige tuffers op die foto :} . Rij zelf met een hoda x11,vandaar :W
 
Hallo,

laatst heb ik overwogen om mijn SZR te verkopen. Maar ik weet nu wel beter: ik zou spijt krijgen, net weer even het bewijs gevoeld na een leuk dijkritje.

Gr, Jerd.
 
Poeh..

Mijn eerste liefde een Super Tenere 750.. nou die doe ik echt noooit weg... Toch gedaan, nu zou ik haar wel terug willen.. Wordt een klassieker denk ik..

Toen m'n groene Speed Triple T509.. Nou die wilde ik NOOOIT kwijt.. totdat ik de Neon Blue Speed Triple 1050 zag..

Dat werd mijn eeuwige liefde.. he een Thruxton..ook kicken.. dus die er maar bij gekocht..Nog steeds trouw aan m'n Speed Triple 1050 dus.. En toen kwamen de nekklachten.. :(

Met natte ogen ;( heb ik haar ingeruild op een Tiger 1050 uit 2009..HEERLIJKE fiets.. en nu denk ik nog maar soms aan haar, de S3 1050.. :9~

Kortom.. als je wat nieuws/anders terugkoopt kom je wel over de vorige heen.. :Y
 
mijn honda cb project gaat ook niet meer weg.

na begonnen te zijn op een cb400n was de 750 een droom. kocht m voor veelste veel geld dat ik als 18 jarige heb mogen lenen van zowel opa als ouders daar begon het emotionele deel aan waarde al. ding zit enorm veel werk in om m naar eigen smaak aangepast te krijgen. veel kennissen hebben er aan meegewerkt en gedacht. heb der uren in gestopt tot aan ziekelijk toe en de centen maar niet bijgehouden. heb m inmiddels 12 jaar en nog steeds niet helemaal klaar. voor twee jaar geleden voor het eerst volledig uit elkaar gehaald en recent met de opbouw begonnen. zo goed als elk onderdeeltje is nieuw, anders gereviseert, verbetert en/of vervangen door rvs/alu etc

bouw m momenteel op in de woonkamer en zolang de blokhut er nog niet is speciaal voor deze motor, blijft ie hier lekker staan _O-
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan