Van dijk Motoren in Enschede

Heb jij Slechte ervaringen met Van Dijk ?

  • Ja, heb het al eens meegemaakt

    Stemmen: 13 56,5%
  • Nee, altijd zonder problemen

    Stemmen: 8 34,8%
  • Heb wel eens gehoord van anderen

    Stemmen: 2 8,7%

  • Totaal aantal stemmers
    23

Black Eagle

MF veteraan
14 jan 2003
1.574
0
Almelo Overijssel
Hello,

Ik was wel benieuwd wie er goede of slechte ervaringen heeft gehad of heeft met Jurgen van Dijk in Enschede.

Het volgende is mij overkomen, en aangezien het mijn 1e motor was geloof je natuurlijk alles...

Ik kocht me motor vorig jaar November.
Eerst goed rondgekeken natuurlijk, maar had daar een Suzuki GSXRW 750 uit 1992 zien staan, heb even rondgekeken of er in de buurt meerdere van deze motoren stonden, maar bij jurgen was er een die minder kilometers had gelopen en er beter uitzag voor dat geld..

Naar een paar keer een proefrit te hebben gemaakt, en me portemonnee eens helemaal nageteld had, was ik eruit..

Na onderhandelen kon ik hem van 4750 voor 4300 meekrijgen.

Maar, vertelde de verkoper mij nog hij moet natuurlijk wel eerst een grote beurt hebben en dan kun je hem ophalen.

Prima, geen probleem..

Dus vol trots ging ik hem ophalen, en de eerste dagen heerlijk toeren geen probleem totdat ie kloten ging lopen en zelfs afsloeg..

Toen ik dus weer er heen ging, was er natuurlijk nisk aan de hand, maar goed, ze hebben toch even de carb's gesynchroniseerd omdat ie niet lekker liep.

Ik weer weg, hup snelweg op richting almelo, en ineens.....hey ..

hij sloeg af...

kut...

Ik op de vluchtstrook....

mmm...

Beetje choken en doen, hehe ...hij pakt weer aan...

Was toch bijna thuis...hij liep net als een trekker...

MM,, ok...volgende dag er weer heen, vet beroerd lopen..
Bleek er een slang dubbel te zitten onder de tank...nou ja kan gebeuren..

Maar elke keer weer als ik de motor een poosje had laten staan en ik weer wou rijden liep ie de eerste km's beroerd, geen power...

Maar daarna pakte ie weer op..

Poosje geen last gehad, en van de zomer weer..

Hij wou bijna helemaal niet meer lopen, d8 dit red ik niet tot enschede, dus maar ff naar almelo..

Hier bleek dat de bougies en filters er al langer dan 30000 km's in hadden gezeten, en de olie zo ontzettend zwart was dat de beste monteur mij vertelde...
Hoeveel km's is het geleden sinds de laatste beurt ???

Ik : Nou heb hem 6000 km geleden gekocht, dus ik dacht er werd mij aangeraden na 6000 km groot beurtje..

Dus dan houdt ik me daaraan, want een motor moet je natuurlijk zoenig op zijn...

Nou, blijkt dus weer dat Jurgen mij gewoon eigenlijk belazerd heeft met zijn verkoop praatjes..

Na emails te hebben gestuurd met de vraag wat een grote beurt bij hun inhield bleef en blijft het nog steeds stil...

Ik vind het jammer dat het zo loopt, want ik weet zeker dat Edgar niet zo met motoren omspringt, maar ja het feit blijft..

Dus bij deze Jurgen, bedankt :(

De schade was dus ook dik 300 euro, en daarbij had hij me gematst..
Overal valse lucht ....

.......Zo ben ik ook weer kwijt........

Nu maar wachten op reacties......

btw : Hij loopt nu weer als een zonnetje ......maar staat lekker op stal, wachtend op de nieuwe zonnestraaltjes..

greetz

Black_Eagle
 
Dan zal het wel aan mij liggen :X

NOT, maar goed ....geeft nie...vindt het gewoon jammer dat er zo een motor wordt afgeleverd..

Dankzij Motor Centrum Almelo is ie weer 100 %..
Dat wordt me nieuwe adres, dat staat vast

Over MCA hoor ik eigenlijk alleen maar goede verhalen...
 
Hmmm jij bent niet de enige.... ik had ook altijd goede ervaring met jurgen & edgar dan gehad tot afgelopen voorjaar: Door verkeeder diagnose flush 110 euro?

plus dat ik me super geirriteerd heb aan de service daar bij edgar. afg. zomer..

Als je daar iest wil hebben bv. een benzinefiltertje kun je eerst een half uur wachten dan komt dat huppelk^tje eraan zetten vragen wat je wil hebben , vraag je een benzine filter -gaat ze 5 min lopen zoeken -komt later naar me trug om te vragen wat ook alweer een bezinefilter is |( |( |( sorry hoor maar dan vraag ik me af wat ze met zo'n iemand daar doen.. en dat is nog maar 1 voorbeeld..
 
Dan zal het wel aan mij liggen :X

NOT, maar goed ....geeft nie...vindt het gewoon jammer dat er zo een motor wordt afgeleverd..

Dankzij Motor Centrum Almelo is ie weer 100 %..
Dat wordt me nieuwe adres, dat staat vast
Het ligt niet aan jou. Rare kerel die Jurgen van Dijk. Ben er ook wezen kijken voor een ZZR600 en werd erg raar behandeld, niet serieus genomen. Ik koop er zeker nooit een motor. :(

Marc

P.S. Probeer anders ook eens Motor Oost in Rijssen, wel een heel goed bedrijf :)
 
wat een tyfus streken zeg :(
ik had hem om vergoeding gevraagd recht op de man af en wou hij dit niet had ik hem gewoon loeihard 1 ros voor zijn kop gegeven.
want zo zou ik me absoluut niet laten behandelen.

grote oplichters zaak dus.
 
Nou, ja geweld is geen optie natuurlijk ...

Maar goed. misschien dat dit verhaal een beetje impact maakt voor de kiezende motorrijders..

Daar gaat het me meer om..

En evt een reactie van Van Dijk zelf..

Want ik wete zeker dat die mensen ook wel hier lezen...
 
Of doe je verhaal op www.motordealer.info

Een veelbezochte site, maar laatste tijd niet bepaald up-to-date.

Op die site enkel positieve verhalen over Jurgen:

Jurgen van Dijk, Enschede
(ingezonden 11 mei 2002)
"Deze dealer heeft een prachtige verzameling motoren voor in verhouding weinig geld. Vaak kun je daar ook nieuwe motoren kopen ver onder de gangbare nieuwprijs elders. de schade aan mijn moter is keurig gerepareerd, je ziet er werkelijk niets van terug. Altijd een (of twee) bakje(s)koffie of thee klaar. Al met al een motorzaak waar je graag naartoe gaat, zelfs al was het alleen voor de gezelligheid."

(ingezonden 12 mei 2002)
"Enige tijd geleden heb ik hier een gebruikte motor gekocht. De prijs die ik er voor moest betalen lag ver onder de gangbare prijs elders. Toen ik de motor enige tijd in mijn bezit had bleek dat het deksel van het reservoir van de voorrem lekte. Ik ben hier mee teruggegaan en het is direct (kosteloos) verholpen. Edgar de monteur maakte mij erop attent dat de druppels die uit het reservoir gelekt hadden ingebeten waren in de rand van de kuip en dat dit niet erg mooi stond. Direct maakte hij de afspraak met mij, dat wanneer het weer slechter zou worden en ik niet meer reed, ik de motor kon brengen en dat het gedeelte van de kuip waar de vloeistof op ingebeten was opnieuw gespoten werd. Kosteloos! Da's pas service toch! Verder een prima zaak waar de koffie altijd klaar staat."

(ingezonden 20 augustus 2002)
"Enige tijd geleden heb ik mijn (eerste) motor daar gekocht. Liep naar binnen om even rond te kijken en ik liep naar buiten met een optie op een Honda VFR om er nog even over na te denken. Ik werd er erg vriendelijk geholpen ondanks dat het druk was. Er hangt een gezellige sfeer en een kopje koffie kan je altijd krijgen. Ik ben inmiddels al twee keer teruggeweest voor mijn motor voor een kleinigheidje, maar ik werd wel direct geholpen. De eerste keer was er niets aan de hand maar attendeerde de monteur mij op een loszittende schroef van mijn koppeling, en smeerde hij tussen de bedrijven door nog even de ketting. De tweede keer kwam ik voor een lekke oliering, ook weer direct vervangen (alles kosteloos i.v.m. garantie) en kon ik er nog op wachten ook. Daarvoor moest wel een andere motorfiets van de brug, allemaal geen probleem. Kortom: mijn ervaringen zijn goed met deze dealer."

(ingezonden 5 september 2002)
"Toen ik mijn motor hier kocht werd ik zeer netjes geholpen. Een wat oudere man kwam naar mij toe en vroeg ik of eerst een kopje koffie wilde, dit sloeg ik niet af.We kwamen al snel tot elkaar. Na de proefrit - die door de werkplaats zeer snel werd geregeld - was het dan ook snel rond. Nu, na ongeveer 5000 kilometer en een supervakantie, is de motor teruggeweest voor een kleine beurt. Ook nu weer snel aan de beurt - geen wachttijden van drie weken - en voor een goede prijs. De motor is zelfs nog even gepoetst. Al met al een gezellig bedrijf waar kwaliteit nog zeer hoog staat aangeschreven."

(ingezonden 9 september 2002)
"Niets anders dan lof voor deze dealer! Ik hoop dat het serviceniveau ook zo hoog blijft in het nieuwe (grotere) pand. Geen lange wachttijd voor de afleveringsbeurt was toch erg fijn, want je wilt natuurlijk zo snel mogelijk op je nieuwe aanwinst gaan rijden. Er moest bij mij een nieuwe remschijf op en daar kon ik later zonder afspraak voor langskomen en op wachten. Dit is zeer zeker niet het geval bij de grotere zaken, waar je toch eigenlijk maar klant 'nummer zoveel' bent. Er staan leuke occasions voor schappelijke prijzen, de koffie is goed, de mensen hebben echt de tijd voor je, kortom een aanrader!"

(ingezonden 18 september 2002)
"Ik heb hier een Fazer 600 gekocht goede prijs. De banden waren echter voor de helft op. Ik heb net mijn rijbewijs en ben van plan ook in de winter te rijden, maar was toch niet zo zeker van de banden! Geen enkel probleem, twee nieuwe banden gemonteerd. Een 'geen gezeur'-zaak! Mijn ervaring is dan ook top (en goede koffie)!"

(ingezonden 27 september 2002)
"Eindelijk een zaak waar service, klantvriendelijkheid en gezelligheid minstens zo belangrijk zijn als geld verdienen. Ook nadat je de handtekening onder het koopcontract gezet hebt, en dat gaat bij anderen wel eens anders. Mijn vorige R1 elders gekocht en nadat ik gebeld had dat het niet doorging, werd de stemming er niet anders om. Na diefstal vandaag mijn nieuwe R1 opgehaald, werd netjes afgeleverd. Werner en Edgar namen uitgebreid de tijd voor me (inrijadvies, advies over diefstalbeveiliging, etc.). Het enige wat ze vroegen was een positieve reactie op deze site. Bij deze dus: dik verdiend, aanrader. Dat alles onder het genot van twee heerlijke bakkies koffie. Deze ouderwets-goede Van Dijk service en koffie zijn beroemd in de regio en dat klopte dus inderdaad weer!"

(ingezonden 14 december 2002)
"In één woord super! Ik ben erg onder de indruk van de service van Jurgen van Dijk en Edcar Stijner (motorservice). Ze zijn vriendelijk en tijd voor een bakkie koffie is er ook altijd. Het is nu mijn derde motor van Jurgen Van Dijk. De prijzen zijn veel lager als die bij een andere motorzaak en ze hebben keuze in overvloed. Zoek je iets wat ze op dat moment niet hebben - nog niet meegemaakt - dan zoeken ze die voor je op. Ook heb ik mijn kleding er gekocht voor de koude winter. Gewoon een dikke 10!"

(ingezonden 27 januari 2003)
"Ik ben drie weken geleden bij deze dealer binnengekomen en kreeg direct een prima voorlichting - ook over de omzetting naar 25 kW - en ging weg met een prima gevoel van service. Vorige week ben ik er weer geweest en mijn oom heeft toen een Yamaha gekocht, en zelf heb ik een optie voor een andere Yamaha die echter geen mogelijkheid voor 25 kW had. Ze zeiden dat er nog wel een andere gelijkwaardige Yamaha binnenkwam voor dezelfde prijs en dat de kuip zou gratis overgezet worden van de eerste motor. De mondelinge afspraak, die bij het eerste bezoek met een andere verkoper gemaakt is over een actie, is bij mijn tweede bezoek door Willy zonder problemen nagekomen, bedankt nog Willy. De kleding en de helmen konden zonder problemen ook alvast meegenomen worden, bedankt voor het vertrouwen hierin van Willy. Morgen ga ik naar mijn motor kijken en ik hoop dat verder alles goed is, kan ik meteen een bakje koffie drinken. Al met al ben ik zeer zeker tevreden over Jurgen van Dijk en de manier waarop de service gegeven wordt."

Overigens enkel en alleen dezelfde schrijfstijl...
 
Ik weet van vroegâh dat het best een goed bedrijf was (Piet VD).

De laatste keer dat ik er was om even te neuzen (maandje terug) werd me verteld dat ze flink gingen uitbreiden naar het pand er naast. Zo slecht zal het er dus wel niet lopen.

Doe zo veel mogelijk zelf aan mijn fiets dus ervaringen met onderhoud heb ik eigenlijk nergens. Vervangen van olie en luchfilter lijken me toch wel de dingen die je minimaal doet bij een grote beurt.
 
Ik heb veel besteld bij Jurgen... meestal werd gezecht dat het een week of 2 duurde voor het binnen was...

Tel hier nog maar een week bij op als je iets besteld!



Ik heb goede ervaring met Jurgen en Edgar, maar m'n neef en oom niet meer.

En natuurlijk het verhaal van Terrormax effe lezen die dus ook niet meer!

Voor de rest heb ik er alleen maar goede contacten mee...
 
Mmmm,Jurgen van Dijk.....
Ben er ooit eens geweest omdat m'n broertje er een leuke fiets had gezien en mij erop af stuurde om dat ding eens nader te bekijken.
Dus ik parkeer m'n zwarte XS-triple Japbobchop op de parking,wil net m'n helm afzetten als Jurgen "himself" naar buiten komt lopen en na m'n brommert te hebben gezien de opmerking plaatst:" dat ouwe lijk ruil je toch niet hier in?" :(
Kijk, daar maak je natuurlijk vrienden mee.
'Kheb niets gezegd,zo de brommer weer aangetrapt en ben weggereden, een onthutste Jurgen achterlatend (" het was maar een grapje!")
Ja, ammehoela!
Je begrijpt dat ik mijn broertje maar naar mijn dealert (Wout) heb gestuurd.
"Neus daar maar eens rond, veel betere service!"
 
euh goede ervaringen met de heren van dijk?
echt niet.

Kocht er een motor, die bij de proefrit erg tikte in het blok.
maar waren de kleppen en werd verholpen, ik hem gekocht en opgehaald, na 2 maand weer dat tikken, opnieuw afgesteld, na weer 2 maand weer dat tikken en buiten de garantie, ik naar een kennis die monteur is maar savonds dat voor kennisen doet.
belde me de volgende dag of ik effe kon komen kijken.
en wat denk je, kleppen kapot, nokkenas naar de kloten, hadden ze dus gewoon steeds strakker afgesteld en nu echt kapot, ik naar van dijk en legde de nokkenas en de kleppen op de toonbank, zecht die monteur, goh das wel heel snel gegaan, dat hadden we niet verwacht, ik dus helemaal verbaasd.
ik zeg ja en nu? tja onderdelen kon wel heeeeeel lang duren maar kon hem ook terug doen en een andere motor voor hetzelfde geld uitzoeken, ik zeg ik wacht wel want wilde deze motor.
na 3 maanden nog niks, dan toch maar een andere.
ok ik had de motor gekocht en mocht er voor 1000 kleding bij uitzoeken, was zo een aktie.
ok zecht ie das dan 6000 min 1000 en dan kan je voor 5000 een andere uitzoeken, ik zeg ja maar ik heb toch 6000 betaald, jaha zecht ie maar daar trekken we nu dus wel die 1000 vanaf.
Ik stond perplex, voor de 2e keer genaaid.
ik zeg steek dat ding maar lekker waar je wilt.
belt ie de volgende dag op en zecht ok doen we het veschil delen en doen we er 500 vanaf.
mooi niet dus he, heb hem toen ingeruild bij een bedrijf die hem zelfs kapot wilde en een mooie prijs gaf.
dat bedrijf belt me een weeek later op en ik erheen, hadden ze dus allang die onderdelen binnen bij van dijk, want dit bedrijf had de onderdelen bij van dijk opgehaald en bleek dat ze die al na 2 weken binnen hadden zo bleek uit de sticker die erop zat en mij dus gewoon 3 maanden voor niks laten wachten, dus conclusie, 3 keer genaaid.

dus hoezo goede ervaringen?

nooit meer van dijk dus.
 
iid van dijk is niet meer wat het geweest is,ging eerder altijd naar van dijk.
Wou een steun bestellen voor mijn uitlaat die vervangt de voetsteun [R1] gangbaar model lijkt mij duurde 6 weken,oke denk je dan zal wel kom naar 6 weken terug nog niets.
Dan denk je toch ook steek het ding in je r....... ga nu naar motorport hengelo veeeeeeeeeel beter daar.
Maar Edgar is wel een goede monteur,maar een goede monteur zijn alleen is niet genoeg.
Volgens mij staat Edgar ook los van van dijk motoren het is gewoon zijn zaak.
 
euh goede ervaringen met de heren van dijk?
echt niet.

Kocht er een motor, die bij de proefrit erg tikte in het blok.
maar waren de kleppen en werd verholpen, ik hem gekocht en opgehaald, na 2 maand weer dat tikken, opnieuw afgesteld, na weer 2 maand weer dat tikken en buiten de garantie, ik naar een kennis die monteur is maar savonds dat voor kennisen doet.
belde me de volgende dag of ik effe kon komen kijken.
en wat denk je, kleppen kapot, nokkenas naar de kloten, hadden ze dus gewoon steeds strakker afgesteld en nu echt kapot, ik naar van dijk en legde de nokkenas en de kleppen op de toonbank, zecht die monteur, goh das wel heel snel gegaan, dat hadden we niet verwacht, ik dus helemaal verbaasd.
ik zeg ja en nu? tja onderdelen kon wel heeeeeel lang duren maar kon hem ook terug doen en een andere motor voor hetzelfde geld uitzoeken, ik zeg ik wacht wel want wilde deze motor.
na 3 maanden nog niks, dan toch maar een andere.
ok ik had de motor gekocht en mocht er voor 1000 kleding bij uitzoeken, was zo een aktie.
ok zecht ie das dan 6000 min 1000 en dan kan je voor 5000 een andere uitzoeken, ik zeg ja maar ik heb toch 6000 betaald, jaha zecht ie maar daar trekken we nu dus wel die 1000 vanaf.
Ik stond perplex, voor de 2e keer genaaid.
ik zeg steek dat ding maar lekker waar je wilt.
belt ie de volgende dag op en zecht ok doen we het veschil delen en doen we er 500 vanaf.
mooi niet dus he, heb hem toen ingeruild bij een bedrijf die hem zelfs kapot wilde en een mooie prijs gaf.
dat bedrijf belt me een weeek later op en ik erheen, hadden ze dus allang die onderdelen binnen bij van dijk, want dit bedrijf had de onderdelen bij van dijk opgehaald en bleek dat ze die al na 2 weken binnen hadden zo bleek uit de sticker die erop zat en mij dus gewoon 3 maanden voor niks laten wachten, dus conclusie, 3 keer genaaid.

dus hoezo goede ervaringen?

nooit meer van dijk dus.

Das echt shit!

Nouja goede ervaring.... Ik heb nog nooit mijn motor ter reparatie ernaartoe gebracht...

Alleen voor de onderdelen... Oh ja en m'n 25kw kit monteren... En jaaaa die was ook weer te laat klaar. Valse beloften...
 
Hmmm ... lekker allemaal dan :X ... Dacht juist dat het een "klein" betrouwbaar zaakje was :r , niet dus :r

nou ja, niets aan te doen... WEER op zoek naar een dealer die blijkbaar WEL goed is (Safe Apeldoorn was in mijn ogen niks mis mee, maar er werd wel zoveel op afgegeven)
 
Fouten/incidenten kan ieder maken, maar zorg dan ook voor compensatie (helemaal bij vaste klanten)

this gewoon jammer dat zo iets je vertrouwen in een zaak kapot gaat...

ook als ik mijn motor ergens anders heen zou moeten brengen ben ik toch wantrouwig

Ik heb veel voor mijn motor moeten sparen/werken dus wil je ook dat het zo goed mogelijk behandeldt wordt... Na het "incidenttje" is mijn vertouwen in motorzaken erg geschaadt..het liefst zou ik alles zelf doen maar helaas :(


ps: weet iemand dan wel een hele betrouwbare goede zaak in omgeving enschede?????
 
Fouten/incidenten kan ieder maken, maar zorg dan ook voor compensatie (helemaal bij vaste klanten)

this gewoon jammer dat zo iets je vertrouwen in een zaak kapot gaat...

ook als ik mijn motor ergens anders heen zou moeten brengen ben ik toch wantrouwig

Ik heb veel voor mijn motor moeten sparen/werken dus wil je ook dat het zo goed mogelijk behandeldt wordt... Na het "incidenttje" is mijn vertouwen in motorzaken erg geschaadt..het liefst zou ik alles zelf doen maar helaas :(


ps: weet iemand dan wel een hele betrouwbare goede zaak in omgeving enschede?????

Wout Broers moest toch heel goed zijn???!!
 
Hmmm ... lekker allemaal dan :X ... Dacht juist dat het een "klein" betrouwbaar zaakje was :r , niet dus :r

nou ja, niets aan te doen... WEER op zoek naar een dealer die blijkbaar WEL goed is (Safe Apeldoorn was in mijn ogen niks mis mee, maar er werd wel zoveel op afgegeven)

Heb je geen eigen mening ofzo of hobbel je gewoon altijd achter de massa aan?

Je kan toch zelf wel bepalen aan de hand van je eigen ervaringen of je een toko goed of slecht vindt? Hoe vaak heb je een motor in onderhoud gehad of er 1 gekocht bij Van Dijk?

Zoals ik al eerder poste; ze breiden uit dus er zullen ook wel dingen goed gaan...

Over WBM hoor ik ook (negatieve) verhalen, zelf ben ik er nog steeds redelijk goed geholpen maar ja... ik vertrouw ook geen enkele "dealert" ;)

[edit typo]
 
Laatst bewerkt:
Heb je geen eigen mening ofzo of hobbel je gewoon altijd achter de massa aan?

Je kan toch zelf wel bepalen aan de hand van je eigen ervaringen of je een toko goed of slecht vindt? Hoe vaak heb je een motor in onderhoud gehad of er 1 gekocht bij Van Dijk?

Zoals ik al eerder poste; ze breiden uit dus er zullen ook wel dingen goed gaan...

Over WBM hoor ik ook (negatieve) verhalen, zelf ben ik er nog steeds redelijk goed geholpen maar ja... ik vertrouw ook geen enkele "dealert" ;)

[edit typo]

Nou ik kan me best wel voorstellen dat als je veel verhalen heb gehoort dat dat je best wel beinvloed... Je gaat toch ook niet over een zandpad heen lopen waarvan bijna iedereen zegt dat het wel eens drijzand kan zijn??? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan