Vastloper met 150

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchground

Die hard MF'er
30 mei 2005
517
0
Emmeloord
Afgelopen maandag (6-6-05) reed ik tussen hoogeveen en emmen naar de huttenheugte. Lekker doorrijden met mn(voor mij nieuwe) RS 125 extrema. Ik had nog maar net mn rijbewijs(een week) en de motor net zo lang. Net van tevoren was ik nog even gestopt om mn oordopjes in te doen(het was toch wel aardig lawaaiig, zo zonder).

Ik reed tussen de 140 en 150 op de linkerbaan en net voor de afrit nieuwlande(nr 2 geloof ik) kapte mn motor ermee, ik voelde hem de geest geven en het volgende moment voelde ik mijn achterwiel alle kanten op slingeren. Het strak voor je uit kijken wat mijn instructeur me had geleerd deed ik automatisch en hoogstwaarschijnlijk daardoor niet op mn smoel gegaan. En de auto die op de rechterbaan voorbij kwam schieten tijdens mn slippartij heeft me ook in leven gelaten.

Ding had 12d km gereden en ik zou de cilinder een week later laten vervangen, maar ik zou er nog even op naar centerparcs, maar het heeft niet gemogen, ongeveer 30 km voor de finish gestrand.

Vandaag bij mn schatje wezen kijken.... zuiger (uiteraard) onbruikbaar en een hoek uit de cilinder ;( . En die twee platte stukken op mn achterband zullen het rijcomfort ook niet ten goede komen, dus die zal ook vervangen moeten worden. :N

Maar nou wil ik weten van diegenen die hier ervaring mee hebben wat dit hele grapje nou uiteindelijk gaat kosten. Dat betekend dus: Cilinder, zuiger en nieuwe band + uitlijnen.

Daarnaast lees je overal verschillende dingen over het inrijden, maar ik wil het graag van jullie horen...

En over een weekje kan ik eindelijk weer rijden :] , als ik jullie zie zal ik :W .....

en alvast bedankt en nog veel rijplezier allemaal(meer dan ik op dit moment ;( ;( ;( ;( ;( ;( )
 
(als ik jou was zou ik gewoon een andere motor kopen, want een RS is gewoon troep :X )

Maar klote wat er gebeurt is man! :o Je bent er zelf gelukkig veilig afgekomen, maar je kan je afvragen of zon motor je nog enige vertrouwen zal geven.
Is een duur grapje, bandje 175 euro ong. en zon cilinder en zuiger zijn ook zo goed voor een aantal honderden eurotjes...Succes.
 
(als ik jou was zou ik gewoon een andere motor kopen, want een RS is gewoon troep :X )

Maar klote wat er gebeurt is man! :o Je bent er zelf gelukkig veilig afgekomen, maar je kan je afvragen of zon motor je nog enige vertrouwen zal geven.
Is een duur grapje, bandje 175 euro ong. en zon cilinder en zuiger zijn ook zo goed voor een aantal honderden eurotjes...Succes.
:^
 
wat is er mis met je GS? of heb je net zoals ik, een GS die door zijn vorige baasje niet onderhouden is..?
Post van The Beerhunter in topic 'Ben je vrijgezel of niet !!?? (deel 22)'

di-avond gebeurt dus, woensdag Motoport (waar ik hem dus gekocht heb) gebeld, donderdag kwamen ze hem ophalen en nu dus ff afwachten.

Dingetje stond dus niet 25kw toen ik hem gekocht heb, is door hun 25kw gemaakt, misschien verzopen ofzo door verkeerde afstelling :?

Maar goed, als het buiten de garatnie was geweest was ik zelf aan de slag gegaan, nu zoeken hun het maar lekker uit....
 
Post van The Beerhunter in topic 'Ben je vrijgezel of niet !!?? (deel 22)'

di-avond gebeurt dus, woensdag Motoport (waar ik hem dus gekocht heb) gebeld, donderdag kwamen ze hem ophalen en nu dus ff afwachten.

Dingetje stond dus niet 25kw toen ik hem gekocht heb, is door hun 25kw gemaakt, misschien verzopen ofzo door verkeerde afstelling :?

Maar goed, als het buiten de garatnie was geweest was ik zelf aan de slag gegaan, nu zoeken hun het maar lekker uit....

zoiets heb ik ook eens gehad, aren achteraf gebroken gasnaalden.... ik ben toen op de choke naar huis gereden. zodra ik gas gaf was het sputter sputter mhoaaap en uit.
 
Post van The Beerhunter in topic 'Ben je vrijgezel of niet !!?? (deel 22)'

di-avond gebeurt dus, woensdag Motoport (waar ik hem dus gekocht heb) gebeld, donderdag kwamen ze hem ophalen en nu dus ff afwachten.

Dingetje stond dus niet 25kw toen ik hem gekocht heb, is door hun 25kw gemaakt, misschien verzopen ofzo door verkeerde afstelling :?

Maar goed, als het buiten de garatnie was geweest was ik zelf aan de slag gegaan, nu zoeken hun het maar lekker uit....


Hey dat verhaal komt me bekend voor.. heb het verhaal via het perspectief van die andere rijlesser gelezen ergens in een topic (rijles topic denk ik).

Maarre, wel klote '(
 
Hebben we het nu ineens over de GS van BH :?

Iemand nog goede tips voor de TS
 
Tuurlijk kan ik er nog wel op vertrouwen. Er komt nou gewoon goed nieuw spul op en ik zal dr niet anders om rijden. Garantie heb ik alleen niet, want ik heb hem(uiteraard zou ik bijna zeggen) particulier gekocht. En welke 25 kw geeft je nou voor dat geld het vermogen etc. van mn aprilia RS125 extrema uit 1992. Ik heb nog weinig motoren gezien die met een gewicht van nog geen 120 kg(kentekenbewijs zegt 147 ofzo, maar dat klopt bij mijne iig. niet) 23 kw hebben. En iets dat er ook nog mooi/sportief uitziet. En qua vertrouwen heb ik nog op weinig 25kws gereden die me hetzelfde zekere gevoel gaven als mijn appie. Maarja mensen, als jullie nog goeie ingevingen hebben hoor ik die graag. En zolang ik nog een licht rijbewijs heb en ik niet in het ziekenhuis of in mijn kist lig blijf ik vrolijk dr op rijden.
 
Maar hoe kan de cylinder nou al aan gort zijn bij 12.000 km.. heeft ie dan (bijna) geen onderhoud gehad door de vorige eigenaar ofzo? Of gaan 2 taktjes echt zo snel stuk?
 
Maar hoe kan de cylinder nou al aan gort zijn bij 12.000 km.. heeft ie dan (bijna) geen onderhoud gehad door de vorige eigenaar ofzo? Of gaan 2 taktjes echt zo snel stuk?

Met de verkeerde (of weinig/geen) olie kunnen ze volgens mij snel stuk zijn ja.
 
Tuurlijk kan ik er nog wel op vertrouwen. Er komt nou gewoon goed nieuw spul op en ik zal dr niet anders om rijden. Garantie heb ik alleen niet, want ik heb hem(uiteraard zou ik bijna zeggen) particulier gekocht. En welke 25 kw geeft je nou voor dat geld het vermogen etc. van mn aprilia RS125 extrema uit 1992. Ik heb nog weinig motoren gezien die met een gewicht van nog geen 120 kg(kentekenbewijs zegt 147 ofzo, maar dat klopt bij mijne iig. niet) 23 kw hebben. En iets dat er ook nog mooi/sportief uitziet. En qua vertrouwen heb ik nog op weinig 25kws gereden die me hetzelfde zekere gevoel gaven als mijn appie. Maarja mensen, als jullie nog goeie ingevingen hebben hoor ik die graag. En zolang ik nog een licht rijbewijs heb en ik niet in het ziekenhuis of in mijn kist lig blijf ik vrolijk dr op rijden.
Betrouwbaarheid speelt vooral voor mij een ENORME rol mee, ik heb nu 30000km gereden op 4 dezelfde zuigers zonder ENIG olieverbruik of ander raar onderhoud.
Zo'n APPIE is na 2 jaar rijden duurder dan een gem. teruggevoerde 4 takter die in aanschaf misschien duurder LIJKT. Sorry hoor, maar ik vind t waardeloos spul.
 
Pff... is goed afgelopen voor je,het blok zal ook wel een opflikker gehad hebben als ie met zo,n snelheid vastloopt.
Heb ook geen goede ervarig met rs 125,ziet er leuk uit maar te onbetrouwbaar. Zou maar eens nadenken over wat anders met zoveel kosten succes. *D
 
cilinder hoeft niet altijd vervangen te worden, maar zuiger moet om de +- 10k..

kan je niet gewoon je cilinder honen? en dan een overmaat zuiger.. dat komt denk neer op 150 euro ofzo en je band.. die slijt wel weer rond hoor :)
 
jeps zuiger gaat voor een 2takt ongeveer 10.000 km mee. ligt natuurlijk ook aan je rijgedrag. maar dealers raden je aan om ze bij 10.000 km te vervangen.

maar is een bandje van een rs (175 eurie) zo duur???? vind ik nog al wat.
 
jeps zuiger gaat voor een 2takt ongeveer 10.000 km mee. ligt natuurlijk ook aan je rijgedrag. maar dealers raden je aan om ze bij 10.000 km te vervangen.

maar is een bandje van een rs (175 eurie) zo duur???? vind ik nog al wat.
Een achterband voor mijn motor (150/60/18) kost ong 180 euries, ik denk dat een RS ong. dezelfde maat zal hebben, of heeft ie een 130? Dan zal de prijs wat lager liggen.
 
nou dat klopt wel hoor die 175 euro en dan heb je nog niet eens een goed bandje.., ik heb laatst een bandje gekocht en daar was ik ruim 200 euro voor kwijt (conticontact bandje..)
 
Hoe een 125cc in te rijden...?

daar staat in wat inrijden inhoudt en hoe je het het beste kunt doen.

Mijn brommert heeft hetzelfde gehad, alleen kwam het vastlopen door een verkeerde carburatie afstelling etc etc. Lang verhaal.

Cilinderwand laten nikasielen ( of hoe je dat toch ook schrijft ) kost je zo'n 300 terreuri. De zuiger en veren etc kost je ongeveer 100 terreuri. Dus als je het ruim ( erg ruim ) rekent ben je zo'n 5 à 600 euri kwijt voor alles ( inclusief je band ;) )

Succes ermee :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan