Velgen poedercoaten -> adressen & prijzen

R6bbert

Die hard MF'er
24 jul 2003
816
0
Amsterdam
Heb inmiddels vele topics gelezen over poedercoaten en polijsten met daarin verschillende reacties 'ik heb een leuk adresje' of 'ik weet waar je het goedkoop kan laten doen', maar kan iemand me nou is concreet vertellen waar dat adresje is en hoeveel dat dan kost ?
Heb bijvoorbeeld al verschillende keren de naam WPC (Westland Poeder Coating) voorbij zien komen. Kan iemand me vertellen wat het adres is. Andere adressen zijn ook welkom. Liefst nog in omgeving Amsterdam. Thnx voor de reacties alvast.

Robbert
 
vfw2.jpg
 
Ik heb zo'n beetje alle pagina's doorgelezen maar wat ik me nou afvraag is of jullie al die pasvlakken nou zelf afplakken/dichtmaken of dat laten doen. Als je het zelf doet, kan iemand laten zien/vertellen hoe precies en met wel materiaal? Ik wil 2 velgen en 2 covers van het blok laten coaten. Van die 2 covers mag de binnenkant niet gecoat worden. Ik weet dat ik dit aan de coater kan vragen maar hier kan het ook :-)
 
Je kan het het best laten doen, want de straaltape die er op gaat voor het zandstralen kan niet blijven zitten tijdens het poedercoaten (straaltape smelt). Na het stralen gaat er speciale tape of kunststof plakkers op die tegen de hitte van de oven kan.
 
Nou ga er maar niet vanuit dat de poedercoater dat voor je doet. Carterdelen, kleppendeksels, ik schroef ze op een plaatje multiplex. Pasvlakken velgen etc. maak ik vaak stalen of alu platen voor die met een draadeind verbonden worden door het hart van de velg. Uit ervaring baggeren ze alles vol, incl. lagerpassingen als je niet oplet.
 
Nou ga er maar niet vanuit dat de poedercoater dat voor je doet. Carterdelen, kleppendeksels, ik schroef ze op een plaatje multiplex. Pasvlakken velgen etc. maak ik vaak stalen of alu platen voor die met een draadeind verbonden worden door het hart van de velg. Uit ervaring baggeren ze alles vol, incl. lagerpassingen als je niet oplet.
Misschien moet je dan eens een serieuse poedercoater zoeken ipv een rauwdauw industrie coater die het wel ff tussen de rest van de troep hangt. :P
 
Ik en een mede forum lid (Ben) hebben bij Gerritsen Coatings in Nijkerk van 2 motoren een setje velgen weggebracht om te laten coaten. Daarnaast hadden we van onze beide fietsen nog de vorkpoten laten doen en die andere jongen heeft nog klein grut laten coaten zoals stepjes, schetsplaat en rem/schakel pendaal etc..

Nou; de velgen zijn strak gedaan. Ik moet ze nog krijgen, liggen nog bij het forum lid, maar volgens zijn zeggen zeer netjes en strak gecoat.

Over het kleine spul zijn we wat minder tevreden.
Hij heeft extra betaald bij gerritsen om alle schroefgaatjes etc te laten afplakken.
Normaal doe je dit zelf, maar tegen een vergoeding kunnen zij het ook voor je doen. Zo gezegd zo gedaan.

Schakelpookje; veertje niet afgeplakt, ding zat muurvast, heeft Ben zelf los gekregen.
Vorkpoten; ze hebben het naafgat en het bijbehorende schroefdraad niet afgeplakt.
Gevolg; er zat een dikke coatinglaag in welke wij bij een derde hebben laten verwijderen. Kosten in totaal 50 euro in totaal (2x setje poten 25 pp dus)

Daarnaast hangen ze alles aan haakjes op, en volgens ben kun je dit op het kleine spul allemaal zien. Overal een spoortje waar het draadje aan heeft gezeten.
Geen vertrouwen erin gehad dat zij het goed gingen verhelpen; de vorkpoten.
daarom naar een ander bedrijf gedaan die het op een machine heeft weggeslepen zonder het alluminium van de poot te raken.

Daarnaast zijn de andere bout gaatjes afgeplakt geweest. maar er zit toch wel wat coating her en der. Hierdoor krijg je bij het eerste draadje je bout er niet in bijv. De coating is kneiterhard.
Maar een tapje door de draadbussen halen was teveel gevraagd; gelukkig bezit ben over een tapset, en kon hij dat zelf maar even doen.

Niet geheel tevreden dus...
 
Het is heel makkelijk.
We willen een setje velgen laten stralen en coaten voor 100 euro.
Als je dan naar uurtarief kijk + materiaal (en materiaal van goede kwaliteit natuurlijk) + overige kosten (pand,nuts voorzieningen, overhead, investeringen etc.) en het bedrijf moet nog wat winst maken.

Kort samengevat, hij mag er financieel gezien een uurtje in totaal werken.
Tja dan gaat het afplakken misschien wat minder secuur en de nabewerking is dan ook minder.

Daarom betaal ik ff wat meer voor mijn coat werk en krijg wel m'n spullen knap terug volgens afspraak.
 
En er bestaat helaas nog geen zero-gravity poedercabine, dus op hele kleine deeltjes zal je altijd wat plekjes vinden waar de haakjes hebben gezeten. Daarom worden die deeltjes af fabriek gespoten of geanodiseerd..
 
Jongens jongens, voor een dubbeltje op de eerste rang kan gewoon niet. Mijn coater plakt alles zelf af en rekent daar niets extra voor. Enkel wel als het met spoed moet en hij het niet mee kan nemen in een batch zwart.

Idd een groot bedrijf hangt het ook tussen de rest maar heeft geen benul van Paasvakantie etc. Min coater vraagt het me en in overleg wordt er afgeplakt. Geen discussie achteraf dus. Prijs is goed kwaliteit is goed dus het kan wel degelijk.

Ben het eens met Fighternorrie.

Ik ga idd geval nergens anders meer naar toe, dan maar een weekje langer wachten.
 
Goedenavond,

Iemand ervaring met www.epoxybv.nl te Zwaanshoek, bij mij lekker om de hoek namelijk.

Andere vraag wil mijn velgen in chroom kleur poedercoaten, heeft iemand dit ook al eens gedaan?

Stefan
 
Chroom is geen kleur dus verwacht vooral niet iets dat daadwerkelijk op chroom lijkt, maar zo iets (de achterste):
4736444558_df2cbf1177_o.jpg

Op een motor velg zie je dan dus ook wel een sinaasappel en oogt het iets minder strak.
 
Ook al poedert mijn coater met massa mee, ik moet hem tot vervelends toe blijven bellen. Ik blijf er bij dat zelf je pasvlakken en schroefdraden beschermen het beste is. Dan zit ook wel ergens een draadeind ofzo waar de boel aan opgehangen kan worden. Als ik het aanlever kan hij er zo op met stralen en coaten. Achteraf verwijder is zelf de beschermdelen en heb ik geen stress.
 
Het is per bedrijf verschillend. Interessant genoeg heb ik veel betere ervaringen met de lokale industrie poedercoater dan met de "normale" poedercoater. De industriële jongens hier doen heel veel machine onderdelen die altijd pasvlakken hebben, dus ze zijn het afplakken en kaartjes plaatsen gewend.
 
Het is per bedrijf verschillend. Interessant genoeg heb ik veel betere ervaringen met de lokale industrie poedercoater dan met de "normale" poedercoater. De industriële jongens hier doen heel veel machine onderdelen die altijd pasvlakken hebben, dus ze zijn het afplakken en kaartjes plaatsen gewend.

@Mechanism,
Ik begrijp dat jij het vroeger zelf hebt gedaan, maar inmiddels niet meer? Wie kan jij aanbevelen voor het betere werk?
 
Laatst bewerkt:
Midcoat in Soest. Als je vraagt naar "zo goedkoop mogelijk", dan krijg je dat ook. Wil je topwerk, dan krijg je topwerk en kost het wat meer.

Ze hebben tig jaar ervaring met frames en velgen, dus als je iets afgedopt/geplakt wil hebben dan vraag je er naar en gebeurt het ook.

Ik heb er geen aandelen (maar heb er wel 10 jaar geleden gewerkt)
 
Jongens jongens, voor een dubbeltje op de eerste rang kan gewoon niet. Mijn coater plakt alles zelf af en rekent daar niets extra voor. Enkel wel als het met spoed moet en hij het niet mee kan nemen in een batch zwart.

Idd een groot bedrijf hangt het ook tussen de rest maar heeft geen benul van Paasvakantie etc. Min coater vraagt het me en in overleg wordt er afgeplakt. Geen discussie achteraf dus. Prijs is goed kwaliteit is goed dus het kan wel degelijk.

Ben het eens met Fighternorrie.

Ik ga idd geval nergens anders meer naar toe, dan maar een weekje langer wachten.
Ik heb twee velgjes taan van de poedercoater waar jij het over hebt.

Als ik het vergelijk met ander coat-werk, is het top.

Inclusief die blanke laag er overheen, helemaal netjes :)

En de kosten zijn behoorlijk netjes.

Top-adresje, wat mij betreft.
 
Midcoat in Soest. Als je vraagt naar "zo goedkoop mogelijk", dan krijg je dat ook. Wil je topwerk, dan krijg je topwerk en kost het wat meer.

Ze hebben tig jaar ervaring met frames en velgen, dus als je iets afgedopt/geplakt wil hebben dan vraag je er naar en gebeurt het ook.

Ik heb er geen aandelen (maar heb er wel 10 jaar geleden gewerkt)


Thanks - die sla ik op. Ik verwacht eerdaags weer wat coatwerk te hebben nl.
 
Kijk eens op Vulcanet.nl hier verkopen ze een spray, folie spray genoemd of op Foliatec.com
speciaal voor het op knappen van je velgen het is geen permanente oplossing maar wel de goedkoopste denk ik.
Ik wil het onderste deel van mijn voorpoten hier mee spuiten.
Kijk ook eens op youtube voor instructie video's
 
Kijk eens op Vulcanet.nl hier verkopen ze een spray, folie spray genoemd of op Foliatec.com
speciaal voor het op knappen van je velgen het is geen permanente oplossing maar wel de goedkoopste denk ik.
Ik wil het onderste deel van mijn voorpoten hier mee spuiten.
Kijk ook eens op youtube voor instructie video's
Ziet er uit als plastidip?

Maar dit is een poedercoating topic, geen tijdelijke oplossingen.
 
Iemand in omgeving Rotterdam die nog wat heeft voor de coater (kleur: zwart)? Ik heb maar drie kleine onderdeeltjes dus misschien kunnen we het combineren? Of is dit niet toegestaan in dit topic?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan