Ik ben even benieuwd waar jullie zouden beginnen met zoeken. Betreft een Honda NX250 uit 1991
Na rijden, afremmen en vervolgens stilstaan blijft het stationair toerental hoog. Ik schat een 2500 rpm. Dit blijft aanhouden tot ik plots kortstondig een stoot gas geef. Het toerental zakt hierna naar een normale waarde. Ik schat 1100rpm.
Vanavond heb ik de motor gestript zodat ik er goed bij kon. Het hele luchtfilterhuis + luchtfilter en uitlaat zit er momenteel niet op. Het euvel is echter niet anders dan met luchtfilter en uitlaat netjes gemonteerd. Valse lucht voor de carburateur lijkt me om deze reden uitgesloten.
Ik vermoedde valse lucht na de carburateur (tussen carb en cilinder), echter lijkt het rubber op het oog volledig intact. Ook de klem sluit goed af.
De gasschuif gaat volledig naar beneden bij gas dicht (dus ook tijdens het verhoogde toerental is deze naar beneden)
Sproeier maat weet ik zo niet, maar ik vermoed origineel. Sproeiers zijn iig schoon.
Hier nog een filmpje. Niet al te duidelijk, maar je kunt het goed horen. Eerst normaal stationair. Stationair raakt verhoogt nadat ik iets gas geef. Op het eind "verslikt" hij zich doordat ik kortstondig gas geef, waarna het toerental zakt.
groet
Na rijden, afremmen en vervolgens stilstaan blijft het stationair toerental hoog. Ik schat een 2500 rpm. Dit blijft aanhouden tot ik plots kortstondig een stoot gas geef. Het toerental zakt hierna naar een normale waarde. Ik schat 1100rpm.
Vanavond heb ik de motor gestript zodat ik er goed bij kon. Het hele luchtfilterhuis + luchtfilter en uitlaat zit er momenteel niet op. Het euvel is echter niet anders dan met luchtfilter en uitlaat netjes gemonteerd. Valse lucht voor de carburateur lijkt me om deze reden uitgesloten.
Ik vermoedde valse lucht na de carburateur (tussen carb en cilinder), echter lijkt het rubber op het oog volledig intact. Ook de klem sluit goed af.
De gasschuif gaat volledig naar beneden bij gas dicht (dus ook tijdens het verhoogde toerental is deze naar beneden)
Sproeier maat weet ik zo niet, maar ik vermoed origineel. Sproeiers zijn iig schoon.
Hier nog een filmpje. Niet al te duidelijk, maar je kunt het goed horen. Eerst normaal stationair. Stationair raakt verhoogt nadat ik iets gas geef. Op het eind "verslikt" hij zich doordat ik kortstondig gas geef, waarna het toerental zakt.
groet