Vering & demping nog wel goed?

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.934
1
Nijmegen a/d Waal
Zoals al geroepen in dit topic, heb ik weer eens lopen rommelen aan vering en demping van m'n ZX-6R. Het ding staat weer wat beter, maar de demping moet ik naar m'n smaak wat ver indraaien... Met name de rebound voor. Die staat nu op het stugst. Lijkt me dat je normaal van je fiets af moet stuiteren zo, maar het ding reageert juist heel goed op hobbels enzo... Het wiel volgt juist beter het wegdek. Is dat nog wel goed, of komt dat door stevige slijtage?

Ander puntje: Soms als ik het stuur heen & weer beweeg, voel ik iets wat op speling lijkt. Met het voorwiel tegen een muur aan (als test voor balhoofdlagers kaputt) voel ik echter weer niets. Ook al gemerkt op een bijna-nieuwe ZX-12R, maar toch vraag ik me af of dat wel normaal is...
 
Wat ik wel eens gelezen heb zijn de standaard veerelementen die gemonteerd worden op gewone produktie-fietsen niet altijd super. Dus het kan best zijn dat je je demping op max. hebt staan en dat het nu pas lekker voelt. Daarom is de vraag naar aftermarket vering ook zo groot (alleen zo jammer dat dat altijd zo duur moet zijn).

R6 en R1 schijnen (kheb ut ook maar gelezen) dat probleem ook te hebben (modeljaren weet ik niet meer).
 
Terug
Bovenaan Onderaan