Verkleuring uitlaten

ratsgard

MF'er
18 jun 2002
45
0
Veel uitlaten verkleuren na verloop van tijd (vaak blauw en/of goud) als gevolg van verhitting. Oké, het is met wat hulpmiddelen weer weg te poetsen, maar ik hoor over de oorzaak nogal tegenstrijdige berichten als "is te zuinig afgesteld", "is te rijk afgesteld", "te snel het gas opendraaien", "is normaal en niet te voorkomen" etc. :?

Wie weet waar het echt aan ligt en of het te voorkomen is ? :}
 
Is gewoon de hitte.
Staat wel mooi, ik heb carbon dempers en de eind stukjes en stukken pijp voor de demper zijn ook een beetje verkleurd maar dat hinderd me niet.
Meestal valt het niet op omdat ie niet schoon is de motor.
 
Op woensdag 28 augustus 2002 08:50 schreef ratsgard het volgende:
Veel uitlaten verkleuren na verloop van tijd (vaak blauw en/of goud) als gevolg van verhitting. Oké, het is met wat hulpmiddelen weer weg te poetsen, maar ik hoor over de oorzaak nogal tegenstrijdige berichten als "is te zuinig afgesteld", "is te rijk afgesteld", "te snel het gas opendraaien", "is normaal en niet te voorkomen" etc. :?

Wie weet waar het echt aan ligt en of het te voorkomen is ? :}

Die van mij was na twee ritjes al zeer mooi goudkleurig :)
Begin nu pas een beetje blauwe verkleuring rond de uitlaatpoorten te krijgen.
 
Mijn uitlaatsysteem is voor een groot deel van titanium en ziet er nu mooi egaal goud uit, met uizondering van de eerste 30cm vanaf het blok, dat heeft ook nog een mooie blauwe verkleuring en nog andere zwemen erin. :9~

verkleuring.jpg


Waarom zou je het in vredesnaam weg willen poetsen :? , wees er trots op man!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan