Verplichte examens 11 kw-> 35kw-> A rijbewijs en de kosten

maaa17

Die hard MF'er
10 sep 2011
521
0
den haag
11 kw (A1 rijbewijs)
Theorie examen A
Pratijk examens Algemeen verkeersdeelneming (AVD) en Algemeen voertuigbeheersing (AVB)

11 --> 35 kw (A2 rijbewijs) - vanaf 20 jaar en 2 jaar in het bezit van A1 rijbewijs
Opnieuw theorie examen A
Praktijk examen - Algemeen verkeersdeelneming examen

35 kw --> A aanvullend (vol vermogen) - Vanaf 22 jaar en 2 jaar in het bezit van het A2 rijbewijs
Praktijk examen - algemeen verkeersdeelneming

Vol vermogen - A rijbewijs - vanaf 24 jaar
Theorie examen A
Pratijk examens Algemeen verkeersdeelneming (AVD) en Algemeen voertuigbeheersing (AVB)


Als je op je 18de het A1 rijbewijs heb gehaald en nooit voor A2 rijbewijs bent gegaan. Is het niet mogelijk om vanaf je 22ste voor het A rijbewijs te gaan! Dan moet je wachten tot je 24ste

Je kan het A2 rijbewijs (35 kw) niet in 1 keer halen! Je moet dan eerst je 11 kw halen, 2 jaar later kan je pas je A2 rijbewijs halen


Kosten

Rijbewijs 11 kw (inclusief theorie, AVD (8 lessen van 120 min + examen met voorrijden) AVB (8 lessen van 120 min + examen met voorrijden)
€ 1525,00

Overstap 11-35 kw (inclusief 120 min rijles + 60 min voorrijden theorie en AVD)
€ 415,00

Overstap 35 kw - A rijbewijs (inclusief 120 min rijles + 60 min voorrijden en AVD)
€ 350,00

Totale kosten
€ 2290,00

De kosten per motorrijles is verschillend per rijschool. Deze kosten zijn gebaseerd van de rijschool METRO. De totale kosten die hier boven staan zijn de minimumkosten!
 
Laatst bewerkt:
ga maar uit van : 2500-3000 euro
Die belgen hebben toch maar mazzel , na 2 jaar in bezit van autorijbewijs krijg je het motor 11kw moterrijbewijs er gratis bij (kost in Nederland min. 1600 eurootjes)
 
ga maar uit van : 2500-3000 euro
Die belgen hebben toch maar mazzel , na 2 jaar in bezit van autorijbewijs krijg je het motor 11kw moterrijbewijs er gratis bij (kost in Nederland min. 1600 eurootjes)

nee ik had motor examen op www.metro.nl was het € 1485 voor een pakket en dan had ik + 40 euro is theoriekosten . Maar dit hangt echt af van je rijschool.

edit: trouwens in België krijg je het er gratis bij, dat kan toch helemaal niet sinds dit rijbewijs via Europese richtlijnen is uitgevoerd. En België is ook lid van de EU
 
Laatst bewerkt:
Is dit alles niet sterk afhankelijk van je eigen leercurve ? Er zijn toch geen minima eisen aan het aantal lessen dat je moet nemen ?
 
Dit is ook meer een pakket wat je koopt.
Ik was gelukkig voor 600 euro incl. examenkosten helemaal klaar met motorrijlessen (13 uurtjes lessen)... maar dan praat je ook over bijna 13 jaar geleden. Die goeie oude tijd. :+
 
Dit is ook meer een pakket wat je koopt.
Ik was gelukkig voor 600 euro incl. examenkosten helemaal klaar met motorrijlessen (13 uurtjes lessen)... maar dan praat je ook over bijna 13 jaar geleden. Die goeie oude tijd. :+

ja precies, was het nog maar zo B|

Ik denk zet dit maar eff op 't forum altijd handig
 
Nee hoor, in belgie krijg je echt rijbewijs voor 11 kw gratis na 2 jaar autorijbewijs in bezit
nee ik had motor examen op www.metro.nl was het € 1485 voor een pakket en dan had ik + 40 euro is theoriekosten . Maar dit hangt echt af van je rijschool.

edit: trouwens in België krijg je het er gratis bij, dat kan toch helemaal niet sinds dit rijbewijs via Europese richtlijnen is uitgevoerd. En België is ook lid van de EU
 
Nee hoor, in belgie krijg je echt rijbewijs voor 11 kw gratis na 2 jaar autorijbewijs in bezit

*:) *:) *:)

Blijft vaag als ze het via Europese richtlijnen uitvoeren en dan het voor hun gratis is en in Nederland moet je er examen voor doen

't woord tijd voor een nieuw kabinet O-)
 
Nederland wil minder verkeersslachtoffers. Heb je automobilisten wel eens zien rijden? En stel ze dan eens voor op twee wielen... dat is extra banen creeren in de zorgsector.
 
Nederland wil minder verkeersslachtoffers. Heb je automobilisten wel eens zien rijden? En stel ze dan eens voor op twee wielen... dat is extra banen creeren in de zorgsector.

mwha, 't wil niet zeggen dat iemand die al 5 jaar ze rijbewijs heeft. Echt beter rijdt dan iemand die het net een jaar heb. De regels veranderen en de eisen voor de examens worden zwaarder.
 
lekker motorrijden op je 18e they said...

it will be fun they said...

Ziet er naar uit dat ik het op mijn 12e fout had,
6 jaar wachten dacht ik, ben nu bijna 18, nog zo'n 6 jaar wachten dus :')

Ook echt om van te huilen die regels
 
lekker motorrijden op je 18e they said...

it will be fun they said...

Ziet er naar uit dat ik het op mijn 12e fout had,
6 jaar wachten dacht ik, ben nu bijna 18, nog zo'n 6 jaar wachten dus :')

Ook echt om van te huilen die regels

Mijn medeleven :}

Ja dan zit je aan het 11kw vast. Maar als je voor je 24ste op een zware motor wil rijden dan raad ik je toch het 11kw pakket aan want dan is het mogelijk om je al op 22ste te pletter te rijden met vol vermogen. :W
 
zou ik graag willen, maar heb niets gewonnen met de oudejaars trekking :S

Als student verdien je nog geen ene ruk, heb net het geld voor mijn auto rijbewijs bij elkaar en motor rijbewijs word m voorlopig dus al helemaal niet als ik deze prijzen zo lees.

was ik een maar een paar maand eerder geboren :')
 
Ik heb m'n rijbewijs voor €900 gehaald. November 2011. Dus het kan allemaal wel wat goedkoper... als je er een beetje aanleg voor hebt dan heb je ook maar 3/4 lesjes per examen weer nodig dus hoeft het allemaal niet zo heel duur te zijn.
 
zou ik graag willen, maar heb niets gewonnen met de oudejaars trekking :S

Als student verdien je nog geen ene ruk, heb net het geld voor mijn auto rijbewijs bij elkaar en motor rijbewijs word m voorlopig dus al helemaal niet als ik deze prijzen zo lees.

was ik een maar een paar maand eerder geboren :')


Geef je ouders maar de schuld. Ik kreeg mijn auto rijbewijs van mijn ouders als ik niet zou roken. En motorrijbewijs wilden ze een deel betalen om ik goed presteerde op school. Ik ben nog steeds student trouwens. Mja voor mijn motor en motor kleding moest ik zelf dokken, hard lopen werken in de vakanties en ik had best snel € 2.000,-
 
*:) *:) *:)

Blijft vaag als ze het via Europese richtlijnen uitvoeren en dan het voor hun gratis is en in Nederland moet je er examen voor doen
Nederland is geen motorland, dat is het verschil. Ondanks onze bevolkingsdichtheid.

De motor(scooter) wordt hier als probleem gezien, en niet als een mogelijke oplossing.
 
Lekker, denk je van de theorie af te zijn, mag je hem na 2 jaar nog eens doen xD
 
Lekker, denk je van de theorie af te zijn, mag je hem na 2 jaar nog eens doen xD

Ja dat is waar. Maar vergis je niet hoor dan denk je ik heb hem 2 jaar geleden gehaald en nu kan ik het zo weer doen.

Dat is niet waar..

Had laatst voor de gein zon proef examen gedaan voor auto van een vriend van mij. had 10 fout ofzo. Allemaal vragen die ik nooit had gehad. Dus dat is wel eff balen dat je er weer voor moet leren.
 
Lekker, denk je van de theorie af te zijn, mag je hem na 2 jaar nog eens doen xD


Ja dat is waar. Maar vergis je niet hoor dan denk je ik heb hem 2 jaar geleden gehaald en nu kan ik het zo weer doen.

Dat is niet waar..

Had laatst voor de gein zon proef examen gedaan voor auto van een vriend van mij. had 10 fout ofzo. Allemaal vragen die ik nooit had gehad. Dus dat is wel eff balen dat je er weer voor moet leren.


EDIT: SORRY MOTOR FORUM DEED VAAG EN HEB DIT BERICHT 2 x GEPLAATS
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan