Verschil akrapovic dempers

RAPTOR88

MF veteraan
29 jul 2010
1.272
13
Budel
Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen de hexagonal en de evolution(met de pijpjes) demper van akrapovic.

-Vermogens winst die te behalen is met of zonder powercommander?
-Materiaal, helemaal van het zelfde?

Dit voor een R1 2004


Verder de sp is van binnen gewoon van metaal en alleen de buitenkant is carbon of titanium dus meer voor de show?
 
nee, een titanium demper is van binnen niet van "metaal" (rvs bedoel je, want titanium is ook metaal). met carbon is dat vaak zo omdat carbon minder goed kan tegen de klappen die uit de cilinder komen. echter heeft een 4cilinder geen dikke klappen dus je hebt grote kans dat de dempers volledig van carbon zijn. ik heb ooit zo'n demper in mijn hand gehad en dat weet letterlijk niks!!!
 
nee, een titanium demper is van binnen niet van "metaal" (rvs bedoel je, want titanium is ook metaal). met carbon is dat vaak zo omdat carbon minder goed kan tegen de klappen die uit de cilinder komen. echter heeft een 4cilinder geen dikke klappen dus je hebt grote kans dat de dempers volledig van carbon zijn. ik heb ooit zo'n demper in mijn hand gehad en dat weet letterlijk niks!!!


Een Carbon hexagonal Akra voor een 4 cilinder heeft een binnenkant van titanium.
De buitenkant is van carbon. Ik denk zelf dat het verschil tussen een titanium Hex en een carbon hex uitsluitend de buitenkant betreft.

Voor TS. Vermogenswinst is er volgens akrapovic als je er uitsluitend een akra onderhangt.
Op de site zie je een vermogenscurve die dat zou moeten staven.
 
Laatst bewerkt:
Een Carbon hexagonal Akra voor een 4 cilinder heeft een binnenkant van titanium.
De buitenkant is van carbon. Ik denk zelf dat het verschil tussen een titanium Hex en een carbon hex uitsluitend de buitenkant betreft.

Voor TS. Vermogenswinst is er volgens akrapovic als je er uitsluitend een akra onderhangt.
Op de site zie je een vermogenscurve die dat zou moeten staven.

Carbon kan niet zo goed tegen hitte, dus verwacht niet dat er carbon binnenin zit.

Carcon buitenmantel heeft altijd een metalen rug waarop dit gemonteerd zit. Weer vanwege warmte en betere sterkte van de hele demper. Vol titanium dempers van akra zijn ook allenmaal vol titanium en geen RVS.

De carbon buitenant moet je zien als uiterlijke opmaak.

denk dat de EVO een E-keur kan hebben en de hexagonal zal wel een race demper zijn zonder E-keur.

Als je de kleine linkpijp bedoeld tussen de twee middelste cilinders vlakvoor de collector. Die zal misschien voor een heel klein verschil zorgen. Weet niet het prijsverschil, maar heel veel zal het niet schelen.
 
Laatst bewerkt:
Carbon kan niet zo goed tegen hitte, dus verwacht niet dat er carbon binnenin zit.

Carcon buitenmantel heeft altijd een metalen rug waarop dit gemonteerd zit. Weer vanwege warmte en betere sterkte van de hele demper. Vol titanium dempers van akra zijn ook allenmaal vol titanium en geen RVS.

De carbon buitenant moet je zien als uiterlijke opmaak.

denk dat de EVO een E-keur kan hebben en de hexagonal zal wel een race demper zijn zonder E-keur.

Als je de kleine linkpijp bedoeld tussen de twee middelste cilinders vlakvoor de collector. Die zal misschien voor een heel klein verschil zorgen. Weet niet het prijsverschil, maar heel veel zal het niet schelen.

Ik denk dat je de verkeerde citeert ;)
Weet jij overigens wel metaal er gebruikt is wat onder het carbon oppervlak ligt?
De door jouw genoemde "metalen rug"?
 
ik heb mijn vorige akra hexagonal pijpen open gehad en zat niks onder het carbon

de dempoers hebben altijd een titanium binnenwerk,
de benaming titanium of carbon is dus enkel de buitenmantel

als er staat evo, dan is de linkpijp ook van titanium, zo heb je evo systemen met hexagonal dempers en met normnale dempers, de racing liune is met rvs headers.

nagenoeg alle types zijn met en zonder ekeur te verkrijgen :)
 
ik heb mijn vorige akra hexagonal pijpen open gehad en zat niks onder het carbon

de dempoers hebben altijd een titanium binnenwerk,
de benaming titanium of carbon is dus enkel de buitenmantel

als er staat evo, dan is de linkpijp ook van titanium, zo heb je evo systemen met hexagonal dempers en met normnale dempers, de racing liune is met rvs headers.

nagenoeg alle types zijn met en zonder ekeur te verkrijgen :)

okee, weer wat geleerd, begreep altijd dat je een carbon finish op een metalen ondergrond hebt.

en welk metaal? das meestal hetzelfde als waar de rest van gemaakt is. ;)
 
okee, weer wat geleerd, begreep altijd dat je een carbon finish op een metalen ondergrond hebt.

en welk metaal? das meestal hetzelfde als waar de rest van gemaakt is. ;)
misschien dat de types voor 2 cilinder wel zo zijn dat zou kunnen.
Maar voor mijn 1000K7 zat er niks onder, was wel een redelijk dikke carbon plaat hoor
rond de geperforeerde pijp zat eerst een dunne hoes met staalwol.
daarrond zat de dempwol.

maat van me zijn evo systeem dempers ingekort ook voor een R1 2004
waren de titanium dempers en was precies hezelfde.

:)

deze opnieuw gevuld en weer gepopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan