Versnellingsindicator

Alex D

Rookie
30 jun 2021
21
22
Middelburg
Hallo,

Ik ben nieuw hier, heb sinds kort een Suzuki GSXR 600 uit 1997. Fijne motor, heb na jaren mn rijbewijs eindelijk een eigen motor. Nu heb ik een versnellingsindicator aangeschaft (GiPro X-type G2). Er zitten 2 stekkers die ik moet inpluggen, wat ik gedaan heb. Nu moet ik nog 1 draad van de GiPro aansluiten op de signal generator. Heeft iemand een idee wat dit is en waar die bij een Suzuki zit?

Ik hoop dat een van jullie mij verder kan helpen. Thnx!
Alex
 
Kun je er een foto van maken? Is het niet gewoon massa of 12v? Zou niet weten waarom een versnellingsindicator op de ontsteking moet komen of op de tps. Zo'n ding heeft toch alleen spanning en of massa nodig en wat kabels voor de versnellingen?
 
Ja, dat dacht ik ook... ik heb de indruk dat hij aan de tps moet.
Ik heb 3 fotos bijgevoegd:
de eerste is van de 2 connectors die ik heb ingeplugd.
de tweede is van de losse draad die dus aan de signal indicator moet
de derde van de handleiding. Onderaan bij punt 3 staat dat ik op zoek moet naar de zwaarte draad van een tweepolige plug...
 

Bijlagen

  • 20210630_182742[1].jpg
    20210630_182742[1].jpg
    144,3 KB · Weergaven: 38
  • 20210630_182816[1].jpg
    20210630_182816[1].jpg
    151,9 KB · Weergaven: 38
  • 20210630_182847[1].jpg
    20210630_182847[1].jpg
    248,5 KB · Weergaven: 48
Hier staat inderdaad dat hij aan de pickup moet dus de ontsteking, ik deed net even wat onderzoek en kwam er achter dat dergelijke apparaten met snelheid en toerental de versnelling weten of ingeleerd krijgen. Dus vandaar
 
Trouwens, als ik verder lees, dat staat er dat de losse draad aaneen zwarte draad van de signal generator moet, welke ik zou moeten kunnen vinden aan een twee-polige plug, of bij de CDI-box connector (ook wel genoemd als ECU, ECM of Ignitor). Ik denk dat de CDI-box onder het zadel zit (ik heb het zadel eraf gehaald), maar uit die box komen verschillende zwarte draden
 
@Alex D

Die groene draad moet je toerental meten.

Aan de hand van je snelheid en je toerental wat je rijdt na het inleren berekend de Gipro in welke versnelling de motor staat en geeft dit weer.

Zou dus even in je manual kijken welke draad dat is en daaraan koppelen.

En doe het netjes gebruik niet die waardeloze kabelslopers die in zo'n setje zitten.
 
@Alex D ik denk dat je de pulse generator coil moet zoeken.

Die heeft 2 draden.

Die geeft volgens mij het signaal door naar je toerenteller.

Kijk ff in je werkplaatshandboek of download een draadschema voor jouw type motor.
 
Hoi, ik zie net pas je berichtje. Eigenlijk was het best simpel. De stekker waaraan hij aangesloten moest worden zat aan de linkerkant achter de kuip. De losse draad moest ik aan de signal generator aansluiten. Die kon ik niet vinden, heb geen handleiding van de fiets, maar kon die op internet best snel vinden. Dus daar wat gezocht, en zie daar: de aansluiting van de signal generator zat onder het zadel. Vervolgens al rijdend (op een rechte weg) de indicator ingesteld, dat ging ook heel goed. En sindsdien een fijn klein hulpmiddel. Ik heb hem niet echt nodig, maar vindt het gewoon leuk spul om erop te hebben :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan