vervoeren van motor(en)

Boudtje

Die hard MF'er
27 dec 2008
386
0
Maastricht
Hallo allemaal,

Als het goed is gaan we (eindelijk!!) in het komende voorjaar richting het schone Italie. Wij willen daar niet helemaal naar toe rijden want die eindeloze autosnelwegen ben je al snel zat, nietwaar?
Nee, wij willen de motoren in een bus zetten en daarmee naar Italie rijden. Goed plan, nietwaar? Echter.... hoe zetten we die motoren vast?

Plan was/is om met zo'n houder om het stuur de dingen vast te zetten met een paar (goede!) spanbanden. Maar is dat wel voldoende? Ik bedoel, bestaat dan niet de kans dat de motoren gaan "schuiven over de wielen", omdat ze dus niet in een goot staan....

Wie zou mij daar iets over kunnen vertellen...
Bij voorbaat dank....
 
In een bus staan ze al gauw goed hoor. Eventueel een paar skippyballen hier en daar er tussen proppen.
 
Die autosnelwegen zijn net zo saai in de auto hoor ;)

Ik zou gewoon met de motor gaan ... en anders inderdaad vastzetten met spanbanden (motor op de zijstandaard). Bagage ertussen tegen het schuiven.
 
Laatst bewerkt:
Je brommer met het voorwiel in een hoek van de bus en vervolgens met spanbanden naar beneden in de vering trekken (alleen voorwiel). C'est ca.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook nog met de trein.
Dan rij je naar Duitsland zet'm daar op de trein en de rest van de reis kan je genieten van het uitzicht *D
 
Een echte motorvacantie rij je zelf alle kilometers. :]
Ook de snelwegkilometers :W
 
Laatst bewerkt:
beetje zoiets maar dan in de bus

full




Een echte motorvacantie rij je zelf alle kilometers. :]
Ook de snelwegkilometers :W
dat is gewoon niet altijd een optie... qua bagage bijvoorbeeld, of omdat vriendin niet rijdt en met 2en op 1 motor + bagage gewoon teveel is voor 2 weken... zeker als je (zoals ik) vanaf 1 lokatie 2 weken lang dagtochten gaat maken wil je ook een beetje luxe (t is immers vakantie en geld moet rollen :+ )
 
Laatst bewerkt:
Nou heren.... bedankt voor jullie oplossingen!
Ik heb er een paar die echt wel heel logies klinken.
Het beste lijkt mij idd. zo'n klem. Maar als het maar bij deze ene keer zou blijven (wat ik dus absoluut NIET hoop!!) is het toch vrij duur om 40 euro daarvoor uit te geven, toch?
Om het voorwiel in een hoek te parkeren lijkt mij daarom voorlopig de beste oplossing, sowieso de goedkoopste!

De fiets op de middenbok zetten en hem daarna met banden vast te zetten is dus niet zo goed? Hij moet dus met de wielen op de grond blijven staan....

In ieder geval bedankt voor jullie ingevingen en oplossingen
 
Nou heren.... bedankt voor jullie oplossingen!
Ik heb er een paar die echt wel heel logies klinken.
Het beste lijkt mij idd. zo'n klem. Maar als het maar bij deze ene keer zou blijven (wat ik dus absoluut NIET hoop!!) is het toch vrij duur om 40 euro daarvoor uit te geven, toch?
Om het voorwiel in een hoek te parkeren lijkt mij daarom voorlopig de beste oplossing, sowieso de goedkoopste!

De fiets op de middenbok zetten en hem daarna met banden vast te zetten is dus niet zo goed? Hij moet dus met de wielen op de grond blijven staan....

In ieder geval bedankt voor jullie ingevingen en oplossingen
Voor €40 heb je een inrijklem, gebruik je hem later niet meer verkoop je hem weer door voor €25 of zo :?
Dat valt dan toch wel mee op de kosten van een vakantie, als je één terrasje overslaat in italie heb je dat eruit en staat je motor gewoon wel heel goed tijdens de reis ?

Als je een bus hebt met voorschot kan je ook 2 verticale balkjes erop schroeven waar je voorband precies tussen past, eventueel ook nog twee balkjes langs je achterband en dan gewoon V+A afspannen met spanbanden (trekogen op de vloer ?) :?
 
Of als je geen plaats hebt om dat ding in de hoek te frommelen dan kun je ook een paar latjes in elkaar timmeren en het zo doen (KLIK)
 
\
Hallo allemaal,

want die eindeloze autosnelwegen ben je al snel zat, nietwaar?




Gelukkig heb je daar in een bus geen last van..
In de bus heb je muziek, airco (waarschijnlijk) en kun je wisselen (allebei de helft rijden). Uiteraard ook gezellig als je naast elkaar zit.
Ik begrijp wel dat TS voorkeur heeft voor de bus :Y

Nee op bestemming aankomen en dan al vierkante banden hebben en dan heb je al zoveel kilometers gemaakt :P
Beter maak je die kilometers op de eindbestemming :Y
 
Bus (of oto + ahw) is ook goedkoperder en vanwege om beurten rijden en minder tanken ook snellerder. Scheelt soms 1 dure of saaie overnachting onderweg dus 1 dag vakantie extra.
 
Hallo allemaal,

Als het goed is gaan we (eindelijk!!) in het komende voorjaar richting het schone Italie. Wij willen daar niet helemaal naar toe rijden want die eindeloze autosnelwegen ben je al snel zat, nietwaar?
Nee, wij willen de motoren in een bus zetten en daarmee naar Italie rijden. Goed plan, nietwaar? Echter.... hoe zetten we die motoren vast?

Plan was/is om met zo'n houder om het stuur de dingen vast te zetten met een paar (goede!) spanbanden. Maar is dat wel voldoende? Ik bedoel, bestaat dan niet de kans dat de motoren gaan "schuiven over de wielen", omdat ze dus niet in een goot staan....

Wie zou mij daar iets over kunnen vertellen...
Bij voorbaat dank....

schijnt prima te gaan met de trein... en dan een leuke route terug naar NL uitzoeken!
 
Ik heb een BLOEDHEKEL aan snelwegen! Kijk, de eerste kilometers gaan wel, zeker in Duitsland waar je dan je gas lekker kan opentrekken, maar dan? Om met dik 200km/u door te knallen van tankstation naar tankstation? Om aan te komen op de plek van bestemming met banden die je dan meteen kan laten vervangen. Nee, we hebben de mogelijkheid om met een busje te gaan en daar gaan we dus ook van uit.

De tip van die latjes een een goeie, bedankt daarvoor. Er zitten idd. bevestigings-ogen in de vloer zodat we de spanbanden daar goed aan vast kunnen leggen. Ook zit er een "kopschot"in zodat we daar tegen de motoren kunnen zetten. Ik zie verder geen problemen meer, qua vervoer dan. Blijft alleen nog over waar we precies naar toe willen gaan, maar dat vraag ik al ergens anders hier op het forum.
Voor zover bedankt allemaal.....
 
Gewoon een stuk of vier spanbanden per motor, zet ze goed strak vast aan de zijkanten of vloer van de bus, zet de motoren in eerste versnelling stil, elastiekje om de voorrem heen en rijden maar. Gebruik een zachte doek onder de spanbanden om lakschade te voorkomen, en zet ze strak genoeg dat de vering lichtjes wordt ingedrukt.

Wees er op bedacht dat je met rijbewijs B een auto tot slechts 3500kg mag rijden. Bus + twee motoren + twee personen en bagage kan best aantikken. Zal wel goed gaan maar houd in je achterhoofd.

Bij laag plafond de wielen van de motoren vervangen met fisherprice plastic wieltjes *O*

(Die laatste heb ik uit een motorblad een paar jaar terug) _O-
 
Laatst bewerkt:
Motor plat leggen kunnen ze ook niet omvallen met alle schade van dien, je kan dan ook makkelijk stapelen wel even een doek ertussen tegen krassen
 
Motor plat leggen kunnen ze ook niet omvallen met alle schade van dien, je kan dan ook makkelijk stapelen wel even een doek ertussen tegen krassen


Geweldig idee _O-

Hey ik zit hier met een R1, een Pan European en een Goldwing. Hmm laten we de R1 op de vloer op ze zijkant leggen en de rest erbovenop, wel met doekje ertussen voor de zekerheid!
 
Terug
Bovenaan Onderaan