VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn ervaring is dat een VF een hoger voltage geeft. Twee batterijen en twee spanningsregelaars getest. Gaven beiden 15.1 v met grootlicht aan. Zonder grootlicht iets van 14.9v. En zonder lichten 14.7. Blijkbaar wordt er meer stroom gegeven als je meer verbruik vraagt...

Dat is vreemd, het is toch de taak van de spanningsregelaar om de spanning min of meer gelijk te houden?
Zou verwachten dat het voltage constant blijft, tot er meer verbruik is dan kan geleverd worden.


Een algemene(re) vraag.. Wie heeft er ervaring met "replica" dempers voor de VF1000F(2) modellen? (bv. Marving)
Ik ben me al suf aan het zoeken geweest naar dempers die er min of meer origineel uit zien, niet te luid zijn, eventueel E-keur hebben, en goed flowen.
Ik weet dat een aantal van deze dingen over het algemeen niet samen gaan (goed flowen <-> luid), maar wil toch eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

Wil eigenlijk weten of iemand ze ooit heeft open gehad..
Zijn dit dempers met tussenschotten, of zijn het glasspacks? Beter nog, zou het makkelijk zijn om dempers met schotten aan te passen naar glasspacks? O-)
Dat zou mij een "OEM" uitzicht geven, maar toch nog genoeg flow om het gekietelde blok niet af te knijpen. (het hele plan is nog steeds om een origineel lijkende "sleeper" fiets te maken, dempers geven al erg veel weg)

Of is dat soort geknutsel af te raden? Ik las dat de dempers het eerste zijn wat de grond raakt als de motor wat schuiner gaat hangen, dus qua bodemspeling ben ik misschien beter af met wat hoger gemonteerde dempers? Ik heb geen idee hoe stevig je dan al moet hellen, en of de 17" wielen dit enigszins verbeteren met de minder bolle banden.


:edit: marving zijn OEM-replica dempers met vast gelaste tussenschotten. (heb ze gemaild)
 
Laatst bewerkt:
@ bikemaster

de geleidebus zat oud vet in, deze bleef een beetje steken.
Dus die eruit gehaald schoongemaakt,en in het koper vet gezet, dit is bij beide klauwen gedaan, de stofhoesje zijn ook nog in prima staat, dus ook die heb ik laten zitten

Meteen de remklauwen weer van de voorvork af halen en de geleidebussen er weer uit en werkelijk al het kopervet verwijderen van de bussen en de rubbers want er zit namelijk een weekmaker in kopervet waardoor de stofhoezen op gaan zwellen en vervolgens niet meer afdichten en alles vast gaat zitten door binnendringend vuil vocht.
Dit moet je smeren met remvet of een siliconen vet waar geen weekmakers in zitten. Desnoods met vaseline maar iig NOOIT met kopervet/lagervet oid.
 
+1

Red rubber grease...


Heb een grote pot staan, dus als je in de buurt van IJsselstein bent kom je maar wat halen....
 
@ bikemasterMeteen de remklauwen weer van de voorvork af halen en de geleidebussen er weer uit en werkelijk al het kopervet verwijderen van de bussen en de rubbers want er zit namelijk een weekmaker in kopervet waardoor de stofhoezen op gaan zwellen en vervolgens niet meer afdichten en alles vast gaat zitten door binnendringend vuil vocht.
Dit moet je smeren met remvet of een siliconen vet waar geen weekmakers in zitten. Desnoods met vaseline maar iig NOOIT met kopervet/lagervet oid.


Grrr kan het weer los, rem vet heb ik staan had net een nieuwe tube gehaalt, bedankt voor de tip, zal morgen meteen weer aan de slag voordat het te laat is.
Vroeger in de garage smeerden we bijna alles in met kopervet, dat was dan vast en zeker om werk te houden _O-
 
Tja je bent niet de enige onwetende. Ik kom het heel vaak tegen. Veel te vaak.Zowel bij koekblikken als bij motorfietsen.
En revisie setjes zijn niet altijd goedkoop
 
ATE remcilinder pasta kan ik ook aanbevelen

De ate remcilinderpasta zit er inmiddels in, vroeger toen ik nog als auto monteur werkte smeerden we bijna alles in met kopervet of koper spray, in die tijd kwam de vectra net uit, dus is al ff geleden
Van de geleider trok ik het rubber eruit om goed schoon te maken, maar hij heeft al die jaren niet goed gezeten, dus terug plaatsen ging niet meer, zijn die los verkrijgbaar ?
AL die rubbers, zonder de keerringen ? dat zal wel weer niet zeker.

Gisteren ook de remolie voor vervangen, dat was bijna zwart te noemen, het hele rem systeem leeg gemaakt, en afgevuld met DOT 5.1 het is weer zo helder als water ;)
 
Gister richting utrecht gereden naar een afspraak, ik wil daar 's middags weer vertrekken maar wil ze niet aanslaan.
Met een beetje gas bijgeven hoorde ik 1 cilinder wel iets doen maar het was niet voldoende om te blijven lopen.

Uiteindelijk een aanhanger geregeld en rond een uur of half 7 opgehaald (ondertussen tevergeefs nog een paar keer geprobeerd). Voordat ik d'r op de aanhanger wil zetten probeer ik het nog 1 keer en jahoor, gewoon lopen! :?

Volgens mij heb ik dit probleem heel lang geleden ook weleens gehad en toen waren het de pickups, die heb ik toen vervangen maar helaas is er daar laatst 1 van het steuntje afgebroken. Wellicht dat dit nieuwe setje dezelfde kuren heeft als die eerste set.

Kortom, is er iemand met een goeie set pickups of denk je dat ik het probleem elders moet zoeken?
 
Laatst bewerkt:
Helaas heb ik een rem revisie setje nodig, de klauw achter moest uit elkaar, de zuigers zaten wel los, maar niet zoals het zou moeten zijn.
Dus de zuigers gedemonteerd, de rubbers eruit gehaald, en daar onder zat oxidatie, eerst wou ik alles schoonmaken en weer monteren, maar de rubbers zijn niet meer 100% dus we nemen de gok niet.

De sabre 1100 is weinig voor te vinden, heeft de magna dezelfde klauw of een VF je zal het anders net zien, ik heb geen zin om het verkeerde te bestellen O-)
wie heeft een tip of weet welke motor dezelfde klauw heeft
 
Laatst bewerkt:
Van de geleider trok ik het rubber eruit om goed schoon te maken, maar hij heeft al die jaren niet goed gezeten, dus terug plaatsen ging niet meer, zijn die los verkrijgbaar ?

Waarschijnlijk het gevolg van een goed bedoelde smeerbeurt met een ongeschikt smeermiddel door een vorige onwetende. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend met remklauw naar mijn vertrouwde motorboer gereden, daar kom ik al 28 jaar, het is tegenwoordig even rijden maar dat heb ik er wel voor over, we zien elkaar dan ook al vrienden
Hij besteld een revisie setje, heb ook gemeld dat als ik het setje kom halen, de voorvork kom brengen, dus hij heeft ook daar meteen een revisie set voor besteld :)
 
Wassen, kleien, waxen en een nieuwe jurk... wat wil ze nog meer? :-)


PB051281.thumb.JPG.c86b29f44957fb9a07f371ad444dbd69.JPG




PB051282.thumb.JPG.2576961355f5192b187ec06557b8e06b.JPG





zelf ook maar een nieuw shirt dan...

IMAG5803.thumb.jpg.3b2708c9fb6a291520969ebb42620596.jpg
 
Het blok van fozzie heeft mogelijk schade binnenin.. Maar wat is er kapot?

Blok komt uit een motor die op z'n zijkant gegaan is, carter deksels waren blijkbaar gescheurd, maar motor heeft sindsdien nog gedraaid. Blok zit los, maar we wilden toch even in de carterpan en zeef kijken, misschien gelukkig maar.

In de zeef zitten brokjes koperkleurig materiaal, het is niet magnetisch, het zijn echt brokjes en krulletjes, met scherpe hoeken, en de zeef zit er goed vol van.
Er is enkele jaren terug al nieuwe olie en filter op gegaan, waardoor ik enkel kan afgaan op wat er in de zeef zat, blok ziet er (van door de carter opening gezien) redelijk proper uit, in de olie die er uit kwam zat niets, maar het blok heeft hier amper mee gedraaid, enkel eens mee gestart en onbelast laten draaien een hele tijd terug.

VTwaUag.jpg

U9iDEcf.jpg



Er zat goede olie op, en het carter zelf bevatte geen gekke dingen:
1AXqYCv.jpg


Iemand zin om eens te raden, ik kan namelijk enkel bedenken dat het de krukas/drijfstang lagers zijn, maar dat kan ik niet rijmen met het feit dat het blok zonder gekke geluiden gelopen heeft (dixit Fozzie) en vrij zit..
Wat kunnen we eens eerst bekijken of testen?





Wat is er binnen in het blok nog van koper, buiten de lagers?
 
goedemorgen meldt m ook weer hier in topic

na mn avontuur met de vf1000f in 500 euro challenge 2015 liefkozend frankenstein genaamd nu weer in de challenge gedoken met ditmaal zn zoon de vfr750 f rc 36 uit 1990 en 1996 .
 
Heren,

Ik heb besloten om toch geen oliemodificatie op mijn blok toe te passen. Als de nokkenassen nu nog goed zijn zal het allemaal wel meevallen bij mij en mocht het blok kapot lopen (als ik de motor ooit weer in elkaar krijg) hang ik er wel een vfr blok in.

Dus in de aanbieding 1 maal een oliemodset, ongebruikt, voor de oorspronkelijke prijs te koop. verzendkosten zijn voor de koper.

Stuur maar een PB als je interesse hebt.
 
Vandaag de revisie set van de remklauw achter opgehaald, hij was al even binnen maar als ik het ging halen wou ik de voorvork afleveren.
Gelukkig was het vandaag niet zo koud, dus een uitstekende gelegenheid om de voorpoten uit de motor te halen en naar de motorboer te brengen.
Hij was wel benieuwd als ze makkelijk uit elkaar zouden willen, dat was gelukkig geen enkel probleem, van binnen waren ze ook nog als nieuw, zelfs de olie was niet roet zwart.
Het was dat ik niet kon wachten omdat ik 3 kwartier later weer op school moest zijn dochter halen, anders had ik de voorpoten meteen weer mee kunnen nemen.
Helaas wel vergeten foto's te maken, wel een paar foto's van 31 jaar oude schroeven, wat is dat toch mooi sleutelen

60EE8F38-D9A5-4469-B45B-55CBF21D5CA5.jpg


En het originele gereedschap zit er nog in

ED657FE2-C815-43B1-B2B4-DCD63AE54940.jpg
 
Dat is vreemd, het is toch de taak van de spanningsregelaar om de spanning min of meer gelijk te houden?
Zou verwachten dat het voltage constant blijft, tot er meer verbruik is dan kan geleverd worden.


Een algemene(re) vraag.. Wie heeft er ervaring met "replica" dempers voor de VF1000F(2) modellen? (bv. Marving)


Ja dat zou ik ook denken, maar twee spanningsregelaars en twee batterijen die hetzelfde resultaat geven?? Wel dezelfde dynamo... kan daar iets mis zijn?

Qua uitlaat vind ik persoonlijk een supertrapp uitlaat mooi op de VF, is niet origineel maar wel van hetzelfde tijdperk. kijk hier:
V4 Honda 80
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels de voorvork weer opgehaald, voorzien van nieuwe keerringen en verse olie, en dat voor 50 euro :)
Ik dacht even vlug, en dan weet je het wel, de voorpoten terug te plaatsen, maar dat valt vies tegen, ik krijg de voorpoot niet door de kroonplaat.
Er zit onder de kroonplaat een laat ik het dikke ring noemen, met 2 o ringen erin, daar moet de poot eerst door voordat hij in de kroonplaat zit, en dat gaat niet zo gemakkelijk.
Misschien moet de kroonplaat er wel af, en dat ik dan die zogenoemde ring erover heen kan tikken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan