VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Even een vraagje..
Voor mijn vf 500 f Interceptor ben ik op zoek naar een schokbreker.
Ik schrok een beetje van de prijs van een nieuw origineel exemplaar (> €500)
Is er een alternatief wat iets minder kost en ook goed onder dit type past?

Ik hoor het graag

Voor de 750 zijn er verschillende mensen erg tevreden over Hagon. Deze is vast ook wel te krijgen voor de 500. Even googlen op Hagon Shocks. Zijn genoeg verkooppunten.
 
B| kntje ....


Heb die zwart chrome uitlaten op eBay niet gewonnen .... ben maar gestopt met bieden op 245 pond, werd ff te gek.
Wel geil op zich, maar werd ff te duur :+

Tja, je was er bijna, 't is ook de eerste (zie '10 biedingen') die begon te bieden die ze uiteindelijk gekocht heeft, niet goedkoop, 348 € plus 58 € verz., volle pot betaald..., zelfs wat meer, moeten te vinden zijn voor 300 (ex verz), in europa
Is verleidelijk hé, dat bieden, best dat ik nooit naar een openbare verkoop ga, komt nie goe
Als ik nog es een nieuw setje zie, PM ik het je wel, sgoe?
 
Laatst bewerkt:
Tja, je was er bijna, 't is ook de eerste (zie '10 biedingen') die begon te bieden die ze uiteindelijk gekocht heeft, niet goedkoop, 348 € plus 58 € verz., volle pot betaald..., zelfs wat meer, moeten te vinden zijn voor 300 (ex verz), in europa
Is verleidelijk hé, dat bieden, best dat ik nooit naar een openbare verkoop ga, komt nie goe
Als ik nog es een nieuw setje zie, PM ik het je wel, sgoe?

Heb een nieuw adresje voor 4-1's te laten maken, MIG en TIG is for pussies... ;)
Je moet alleen een oliebarrel opsturen...


Ik vermoedde al zoiets, toen die "eerste bieder" tot drie keer aan toe zijn automatische bod had aangepast. Dit waren gewoon twee hele mooie demperts, nahja ksie wel weer.

eBay is inderdaad gevaarlijk, zit er inmiddels al 15 jaar op ofzo ....

LOL @ dat filmpje _O-

Dat euh filmpje, die gasten doen een partij moeilijk zeg, in indonesia nemen ze gewoon een plank met twee gaten erin van cement of beton of stenen, en zetten ze op een in elkaar gefrot muurtje omheen van hetzelfde materiaal et voila, daar voeren ze bamboe in ... authentieke indonesische keuken :+


Kan wel uren kijken naar dat soort filmpjes hoor :} voor het vakmanschap
 
Ik vermoedde al zoiets, toen die "eerste bieder" tot drie keer aan toe zijn automatische bod had aangepast. Dit waren gewoon twee hele mooie demperts, nahja ksie wel weer.

eBay is inderdaad gevaarlijk, zit er inmiddels al 15 jaar op ofzo ....

LOL @ dat filmpje _O-

Dat euh filmpje, die gasten doen een partij moeilijk zeg, in indonesia nemen ze gewoon een plank met twee gaten erin van cement of beton of stenen, en zetten ze op een in elkaar gefrot muurtje omheen van hetzelfde materiaal et voila, daar voeren ze bamboe in ... authentieke indonesische keuken :+


Kan wel uren kijken naar dat soort filmpjes hoor :} voor het vakmanschap
Mijn gasfornuis net naar de ijzerboer gebracht, een plank met een gat nu, juist nog gaatje kappen in m'n plafond...
Machtig hoe die mensen met zo'n beperkte middelen toch zo'n resultaat kunnen afleveren, hoedje af!
 
Laatst bewerkt:
Mijn broertje te koop: grijze F2, scheelt 1 cijfer op het kenteken (was een serie F2's van MG-90-PK t/m MG-97-PK, gevolgd door een serie R's), kennelijk wel pas een klein jaar later op de weg gekomen...
 
Eindelijk weer eens een kleine update van mijn kant.
Mezelf donderdagavond de schuur in gewurmd, en wat kleine dingen gedaan:
- De accubak zit op z'n plek
- Restant kuipwerk is gemonteerd
- Buddyseat erop geklikt (en ja, ik ben even gaan zitten ja :+)
- Remmerij van de voorzijde uit de onderdelenbakken bij elkaar gezocht.

full

full


Dat met die remklauwen etc. is blijkbaar nog wel even een dingetje. Het is mij al vaker opgevallen dat er 2 type onderbenen van de voorvork zijn. Hierbij is het dikke deel, waar de keerringen zitten, geribbeld of glad.
Nu ben ik er achter gekomen dat dan ook de bevestiging van het TRAC systeem anders is, en dat daarom ook de bracket van de remklauw een andere vorm heeft.

Uiteindelijk alles bij elkaar gepuzzeld en ik kan dus verder met het opknappen van de remklauwen. Daarna nog even het schakelpookje met stepje monteren, evenals de uitlaatdempers.
Waarschijnlijk ga ik ook nog de set wielen vervangen door een set met redelijk rubber die ik nog heb staan. Daarna kunnen we kijken of ze nog wil starten na al die tijd ;).

Project 2 staat natuurlijk ook nog te wachten.
 
Dat met die remklauwen etc. is blijkbaar nog wel even een dingetje. Het is mij al vaker opgevallen dat er 2 type onderbenen van de voorvork zijn. Hierbij is het dikke deel, waar de keerringen zitten, geribbeld of glad.
Nu ben ik er achter gekomen dat dan ook de bevestiging van het TRAC systeem anders is, en dat daarom ook de bracket van de remklauw een andere vorm heeft.

Goed Bezig !!!!

Nog een klein detail.. De lengte van de binnenpoten zit 1,5cm verschil in boven de kroonplaat.
 
Gisteren voor het eerst in 6000km een echt probleem gehad met mijn vf. Wilde niet starten en moest aangeduwd worden. Nu had ik de laatste tijd al wel problemen met starten als hij warm was maar met een tip om dan volgas te geven starte hij altijd. Startrelais schakelde en accu was goed. Dan toch maar de startmotor eraf. viel niet mee want mijn aanpassingen geven maar net genoeg ruimte. De startmotor deed helemaal niets. Nu heb ik hem opengemaakt en daar zag ik dat hij helemaal zwart was. Zo vies had ik het nog niet eerder gezien. koolborstels waren nog lang zat. kunnen nog 7 mm uitveren. Met een bus remmenreiniger de startmotor schoongemaakt en nu start hij weer als nieuw. Ook als hij warm is zonder de gashendel open te draaien.
 
Gisteren voor het eerst in 6000km een echt probleem gehad met mijn vf. Wilde niet starten en moest aangeduwd worden. Nu had ik de laatste tijd al wel problemen met starten als hij warm was maar met een tip om dan volgas te geven starte hij altijd. Startrelais schakelde en accu was goed. Dan toch maar de startmotor eraf. viel niet mee want mijn aanpassingen geven maar net genoeg ruimte. De startmotor deed helemaal niets. Nu heb ik hem opengemaakt en daar zag ik dat hij helemaal zwart was. Zo vies had ik het nog niet eerder gezien. koolborstels waren nog lang zat. kunnen nog 7 mm uitveren. Met een bus remmenreiniger de startmotor schoongemaakt en nu start hij weer als nieuw. Ook als hij warm is zonder de gashendel open te draaien.

Dat doet me er aan denken.. Heb je de lange schroeven en de pakkingen hergebruikt? Ik heb 2 startmotors en van beide zijn de schroeven flink aangetast door corrosie, van 1 zijn de koppen ook vernaaid. Ik zou ze eigenlijk graag vervangen.
Weet iemand waar je die lengte van schroeven, eventueel met een zeskant of inbuskop ergens kan vinden?
 
Dat doet me er aan denken.. Heb je de lange schroeven en de pakkingen hergebruikt? Ik heb 2 startmotors en van beide zijn de schroeven flink aangetast door corrosie, van 1 zijn de koppen ook vernaaid. Ik zou ze eigenlijk graag vervangen.
Weet iemand waar je die lengte van schroeven, eventueel met een zeskant of inbuskop ergens kan vinden?

Met behulp van een draadeind kun je ook zelf lange bouten maken.
Draadeinden, bijvoorbeeld M5/M6, koop je per meter lengte.

De draadeinden schroef je met behulp van 2 moeren op je blok.
(2 moeren elkaar laten klemmen)
Startmotor er op schuiven en afmonteren met bijvoorbeeld bolkop (sier) moeren.
(borgringen niet vergeten) :)
 
Gisteren voor het eerst in 6000km een echt probleem gehad met mijn vf. Wilde niet starten en moest aangeduwd worden. Nu had ik de laatste tijd al wel problemen met starten als hij warm was maar met een tip om dan volgas te geven starte hij altijd. Startrelais schakelde en accu was goed. Dan toch maar de startmotor eraf. viel niet mee want mijn aanpassingen geven maar net genoeg ruimte. De startmotor deed helemaal niets. Nu heb ik hem opengemaakt en daar zag ik dat hij helemaal zwart was. Zo vies had ik het nog niet eerder gezien. koolborstels waren nog lang zat. kunnen nog 7 mm uitveren. Met een bus remmenreiniger de startmotor schoongemaakt en nu start hij weer als nieuw. Ook als hij warm is zonder de gashendel open te draaien.

Cool de mijne heeft daar ook meer last van de laatste tijd. Is dat nu veel werk om de startmotor los te halen.
 
Gisteren voor het eerst in 6000km een echt probleem gehad met mijn vf. Wilde niet starten en moest aangeduwd worden. Nu had ik de laatste tijd al wel problemen met starten als hij warm was maar met een tip om dan volgas te geven starte hij altijd. Startrelais schakelde en accu was goed. Dan toch maar de startmotor eraf. viel niet mee want mijn aanpassingen geven maar net genoeg ruimte. De startmotor deed helemaal niets. Nu heb ik hem opengemaakt en daar zag ik dat hij helemaal zwart was. Zo vies had ik het nog niet eerder gezien. koolborstels waren nog lang zat. kunnen nog 7 mm uitveren. Met een bus remmenreiniger de startmotor schoongemaakt en nu start hij weer als nieuw. Ook als hij warm is zonder de gashendel open te draaien.

Dat is dus de reden dat ik mijn startmotor vervangen heb: iedere keer na tanken of openstaande brug niet weten of hij het nog gaat doen.
Nieuwe starter draait als een tierelier!
 
Eindelijk weer eens een kleine update van mijn kant.
Mezelf donderdagavond de schuur in gewurmd, en wat kleine dingen gedaan:
- De accubak zit op z'n plek
- Restant kuipwerk is gemonteerd
- Buddyseat erop geklikt (en ja, ik ben even gaan zitten ja :+)
- Remmerij van de voorzijde uit de onderdelenbakken bij elkaar gezocht.

[afbeelding]
[afbeelding]


Dat met die remklauwen etc. is blijkbaar nog wel even een dingetje. Het is mij al vaker opgevallen dat er 2 type onderbenen van de voorvork zijn. Hierbij is het dikke deel, waar de keerringen zitten, geribbeld of glad.
Nu ben ik er achter gekomen dat dan ook de bevestiging van het TRAC systeem anders is, en dat daarom ook de bracket van de remklauw een andere vorm heeft.

Uiteindelijk alles bij elkaar gepuzzeld en ik kan dus verder met het opknappen van de remklauwen. Daarna nog even het schakelpookje met stepje monteren, evenals de uitlaatdempers.
Waarschijnlijk ga ik ook nog de set wielen vervangen door een set met redelijk rubber die ik nog heb staan. Daarna kunnen we kijken of ze nog wil starten na al die tijd ;).

Project 2 staat natuurlijk ook nog te wachten.

Netjes!
Heb je dat zadel zelf opnieuw bekleed?
 
Nou dan gast de startmotor er zeker een keer af. Vind in het handboek er geen echt goed plaatje van? Hoe zit die vast precies ( en anders zie ik het wel met loshalen)

Geen bijzondere zaken waar ik op moet letten?
 
Na 18 jaar heeft mijn VFR750F

IMAG1166_1_zpsavojami6.jpg




er een ouder zusje bij

IMAG1818_1_zpsftbxxhvs.jpg



Ben van plan alle posts over de VF500 hier op MF door te lezen; want kennis is macht! :-)
Of ik hier veel ga posten, dat zien wij nog wel :-)
 
Laatst bewerkt:
Mooie motor! Ik wist niet dat ze de 500 ook met een volledige kuip gemaakt hadden?
Is dit "getransplanteerd" van een andere VF of stock?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan