Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb hier nog een toerenteller van een VF1000 liggen waarvan de naald is afgebroken tijdens het rijden. Teller werkte verder goed, dus wellicht proberen je eigen naald over te zetten?Damn, ik hoop het niet. Het lijkt erop alsof tie niet helemaal terugkomt, hij blijft bij 2.00 hangen, paar tikjes op zijn kop, dan zakt hij wel verder door. We gaan kijken.
Ok, ik dacht dat die pas op de latere modellen zat.Nee, deze, die is net wat anders dan die dubbel ronde apparaten en van mij is danwel op KPH, niet MPH.
[afbeelding]
Dat is inderdaad een lastige alhoewel de teller vast ook wel los te vervangen zou zijn.Nee, deze, die is net wat anders dan die dubbel ronde apparaten en van mij is danwel op KPH, niet MPH.
[afbeelding]
Hij paste dus idd niet, maar met wat aanpassingen is het gelukt.Ik heb nog een collector van een Laser 4-in-1 liggen die weg mag.
Let wel, deze is van een VF750F. Volgens mij past dit niet op een Sabre / Magna ivm de verschillende hoek van de cilinders.
Stuur maar een PB bij interesse.[afbeelding]
Ik heb geen ervaring met andere filters dus weet ik zo niet, wel een ander vraagje: wat voor olie heb je erbij gekregen? Want als dat een synthetische of half synthetische is zou ik alvast op zoek gaan naar nokkenassen als ik jou was, oftewel NIET DOEN!!!!!
Okay, ik wilde dus voor de eerste keer olie gaan verversen, dus ik naar winkel voor een oliefilter. Ik dacht ik heb HF202 nodig, is dat HONDA 15410-MB0-003? Maar, wat ik meekreeg was een HF204 en dat is 15410-MCJ-000 dacht ik.
Ze vertelde me dat dat klopt en dat het tegenwoordig allemaal kleiner is. NU is dat dat nieuwe filter echt een slag kleiner; 65/64 ipv 80/80. En ik twijfel of het klopt.
Dus voordat ik alles openschroef, aftap en opeens zonder rijdende fiets zit, vraag ik het hier meer even; klopt het dat een HF204 filter past op een Honda Sabre 750S uit 82?
Hoezo? De hier veel gebruikte Motul 5100 is ook een semi-synthetische olie...
Hoezo? De hier veel gebruikte Motul 5100 is ook een semi-synthetische olie...Volgens mij was de laatste keer dat ik olie ververst heb bij m'n oude VF het ook zo'n klein filter, maar dan origineel van Honda. Denk dat het wel goed gaat als ook Honda het doet, maar als je het echt zeker wil weten zou ik op Dutchy's antwoord wachten
Dat is niet het zwaarste klusje nee, en met die Motul zit het ook goed.Olie verversen, dat moet dan toch ook lukken.
In al m'n motoren heb ik altijd halfsyntheet van diverse merken gebruikt, ook in m'n magna's en Fjes. Nog nooit problemen met de nokkenassen. Complete bullshit dus. 1 xslechte ervaring met 1 merk/type olie is veeeeeeeeeeeeeel te weinig om paniek te zaaien en alle (half)synthetische olie compleet onveilig te verklaren voor deze blokken.Ik heb geen ervaring met andere filters dus weet ik zo niet, wel een ander vraagje: wat voor olie heb je erbij gekregen? Want als dat een synthetische of half synthetische is zou ik alvast op zoek gaan naar nokkenassen als ik jou was, oftewel NIET DOEN!!!!!