VFR als trekker

sorry, moet ik mijn post wissen?

Haha, kan wel maar dat wordt gissen! Of ik moet deze ook wissen natuurlijk..
Dat zie je wel vaker dat berichten zijn gewist maar je kan ze altijd in de quotes terug vinden.

De verlenging van het balhoofd wilde ik eigenlijk kleiner houden, zodat de voorvering er net niet komt. Ook komen er andere binnen veren in de poten. de onderste kroonplaat krijgt een langere balhoofdpen. We puzzelen wel wat...
 
een schwabel is een duitse samentrekking tussen schwinge en gabel.

Mehrwert-07.JPG



klik
 
Juust.. Net zo slim bedacht, maar niet zo mooi voor de VFR. Naar mijn idee beter toepasbaar bij klassiekere motoren.

Ik krijg trouwen morgen de Speedster band binnen. Niet echt goedkoop moet ik zeggen. Nu maar hopen dat hij op de VFR velg wil passen. Ik heb hem via de vertegenwoordiger nog behoorlijk goedkoop kunnen krijgen maar toch.. nog een dikke 150,-
 
Juust.. Net zo slim bedacht, maar niet zo mooi voor de VFR. Naar mijn idee beter toepasbaar bij klassiekere motoren.

Ik krijg trouwen morgen de Speedster band binnen. Niet echt goedkoop moet ik zeggen. Nu maar hopen dat hij op de VFR velg wil passen. Ik heb hem via de vertegenwoordiger nog behoorlijk goedkoop kunnen krijgen maar toch.. nog een dikke 150,-

Had ik ook al begrepen, dat het geen goedkoop bandje is.
Hoe breed is jou velg?
 
Had ik ook al begrepen, dat het geen goedkoop bandje is.
Hoe breed is jou velg?

ongeveer 140 150. Ik heb de band binnen en het lijkt mij dat hij moet passen. De binnenkant tussen de velgranden gemeten en dat komt overeen met de band. Ook de afstand tussen de loopvlakken is het zelfde als bij de motorband. Morgen ga ik hem er om leggen en een paar foto's maken.

Maar ach, ik doe met die band langer dan met een motorband en een motorband is nog duurder dus niet erg om even wat meer te betalen.
 
ongeveer 140 150. Ik heb de band binnen en het lijkt mij dat hij moet passen. De binnenkant tussen de velgranden gemeten en dat komt overeen met de band. Ook de afstand tussen de loopvlakken is het zelfde als bij de motorband. Morgen ga ik hem er om leggen en een paar foto's maken.

Maar ach, ik doe met die band langer dan met een motorband en een motorband is nog duurder dus niet erg om even wat meer te betalen.

Ben benieuwd (fotootje) wil bij mij achter ook een bandje van een speedster leggen, als ik aan een nieuwe band toe ben.
 
Hey, heb ie je band al binnen?

Ja, je hebt hem zelf gebracht lullo..

Zo, de band zit er ook al op. Klein probleempje wat na de winter moet worden opgelost is een te lang nieuw ventiel. Deze komt tegen de remklauw aan omdat deze bij de VFR midden in het achterwiel zit. Balen maar is niet anders. Ik rijd er voorlopig toch nog niet mee.

Dus @ Dropje, hier de foto's (volgen meteen)
 
De velg is buitenwerks 150mm breed en zoals je ziet past de Speedster band perfect. De wang staat mooi recht op en de velg ligt mooi diep in de rand van de band. Het geld zeker waard!

full

full


En hij zit er in! draait mooi vrij van de ketting, kettingkast, uitlaat en middenbok. Die laatste is in de toekomst makkelijk om de ketting te smeren.

full
 
Laatst bewerkt:
Laat ik nou dit op de site van Verstegen tegen komen....

full


Niet echt mijn keuze van bak, maar wel de eerste VFR die ik met span zie. Deze heeft nog wel een alu subframe maar dat het kan met een alu balhoofd is voor mij nu zeker.
Vooral op de manier die ik zelf wil toepassen om zeker te zijn van voldoende sterkte.
 
Laat ik nou dit op de site van Verstegen tegen komen....

[afbeelding]

Niet echt mijn keuze van bak, maar wel de eerste VFR die ik met span zie. Deze heeft nog wel een alu subframe maar dat het kan met een alu balhoofd is voor mij nu zeker.
Vooral op de manier die ik zelf wil toepassen om zeker te zijn van voldoende sterkte.
Deze VFR heeft wel een conventionele achtervork.

Ga je jouw achtervork ook aanpassen, dubbelzijdig maken bijvoorbeeld?
 
De velg is buitenwerks 150mm breed en zoals je ziet past de Speedster band perfect. De wang staat mooi recht op en de velg ligt mooi diep in de rand van de band. Het geld zeker waard!

En hij zit er in! draait mooi vrij van de ketting, kettingkast, uitlaat en middenbok. Die laatste is in de toekomst makkelijk om de ketting te smeren.

Dus Dropje73, als je met een mooie korting een Speedster band wilt moet je bij Finimals zijn.

Naais :} :Y Moet bij mij ook gaan passen dan lijkt me ;)

Ik zal eens zien, heb hier in de buurt ook nog een vage kennis die banden importeerd uit Duitsland. Die kan hem er dan ook gelijk even voor me rond de velg leggen.
Maar ik zal het onghouden voor als ik er aan toe ben.
(Huidige bandje begint ook al mooi vlak te worden, maar is nog niet versleten.)
 
Laat ik nou dit op de site van Verstegen tegen komen....

[afbeelding]

Niet echt mijn keuze van bak, maar wel de eerste VFR die ik met span zie. Deze heeft nog wel een alu subframe maar dat het kan met een alu balhoofd is voor mij nu zeker.
Vooral op de manier die ik zelf wil toepassen om zeker te zijn van voldoende sterkte.

Standaard bakkie uit de vlieg-gewicht-klasse :/ '(
 
Deze VFR heeft wel een conventionele achtervork.

Ga je jouw achtervork ook aanpassen, dubbelzijdig maken bijvoorbeeld?


Dat hoeft niet zeepok. Ik weet dat er een hoop vfr rijders zijn die de standaard achterveer vervangen voor een stuggere met betere instelmogelijkheden. Je hebt op de plek van de orginele ruimte zat om er een zwaardere en eventueel dikkere kwijt te kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan