VFR/RVF 400 Topic deeltje #5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier de fotootjes, kon het niet laten even de achterkapjes erop te klikken



De uitlaat is een minder succes, echt jammer, had me er op verheugd. Sorry omafiets!



Ohja, ben ook nog even gaan schaatsen met m'n NX vandaag :-)




Bij deze zoek ik dan ook nog een NC24 zadel voor de bestuurder, liefst zwart.
Bijrijderszadeltje mag weg, ga ik niet gebruiken, wilde daar iets van een monoseat / opbergvakje van maken. Heeft allemaal overigens geen haast.




Klein ander projectje van me:


Ff lekker middagje losgaan op de freesbank en zie hier! een mountainboard!
Je ziet trouwens ook mijn zelfontworpen - en gefabriceerde carbonfibre skateboard, onverwoestbaar apparaat.

Groetjes!
 
Laatst bewerkt:
~
Wat heb ik er nou weer mee te maken? ;)









ha roel, raar om te zien dat onze fiets daar zo staat. :P

maare zet DE KACHEL er niet te dicht bij, want anders raakt DE KACHEL misschien oververhit en das niet zo best voor het kuipwerk.

en als je dan vraag hoe dat komt dan zeg hij de "REDEN DIE ZEG IK NIET"
 
Laatst bewerkt:
Nou, lekker, ben weer in Nederland, en wat is het KOUD! Nog het ergste balen: ik denk dat ik maandag nog steeds niet op de motor kan... Echt irritant.

Leuk project Denzell, ik vind de NC21 kont echt niet mooi, dus ik vind het nu al een verbetering. En je board is echt cool, moet ik niet aan Martijn laten zien, dan wil hij er ook 1 (die woonde zowat op zijn board jarenlang).

Karl, ik kan me niet voorstellen dat er IEMAND is die bang voor je is :P

Roel, ik wou jou nog vragen hoe je dat doet met al die motoren: olie wordt na 1 jaar toch slecht? Hoe doe je het met bandenspanning? Laat je elke motor minimaal 1 keer per jaar uit? Geef je ze daarvoor een kleine beurt?
Ik vraag het omdat we overwegen om 2 motoren in Spanje te zetten... Maar dat zou dus soms 1 jaar zijn dat ze stilstaan, en dan zouden we wel willen dat ze snel weer rijdbaar zijn en geen vierkante banden of slechte vloeistoffen enzo hebben.
 
Nou, lekker, ben weer in Nederland, en wat is het KOUD! Nog het ergste balen: ik denk dat ik maandag nog steeds niet op de motor kan... Echt irritant.

Leuk project Denzell, ik vind de NC21 kont echt niet mooi, dus ik vind het nu al een verbetering. En je board is echt cool, moet ik niet aan Martijn laten zien, dan wil hij er ook 1 (die woonde zowat op zijn board jarenlang).

Karl, ik kan me niet voorstellen dat er IEMAND is die bang voor je is :P

Roel, ik wou jou nog vragen hoe je dat doet met al die motoren: olie wordt na 1 jaar toch slecht? Hoe doe je het met bandenspanning? Laat je elke motor minimaal 1 keer per jaar uit? Geef je ze daarvoor een kleine beurt?
Ik vraag het omdat we overwegen om 2 motoren in Spanje te zetten... Maar dat zou dus soms 1 jaar zijn dat ze stilstaan, en dan zouden we wel willen dat ze snel weer rijdbaar zijn en geen vierkante banden of slechte vloeistoffen enzo hebben.

Als die motoren dan in Spanje staan, dan geef je mij het adres en zorg ik 2 tot 3 keer per jaar dat ze daar in de buurt lekker uitgelaten worden. Rij ik er op de NC 30 naar toe.

Idd, alle fietsjes rijd ik wel een paar keer per jaar mee, maar vervang niet ieder jaar de olie.
Bij langer wegzetten de bandenspanning flink verhogen en een beetje benzinetoevoeging in de tank.En in dat geval aan een (optimate 4) acculader.
 
Hier de fotootjes, kon het niet laten even de achterkapjes erop te klikken

[~[url="http://img132.imageshack.us/img132/2933/bodyki.jpg"]afbeelding~][/URL]

De uitlaat is een minder succes, echt jammer, had me er op verheugd. Sorry omafiets!

[~[url="http://img85.imageshack.us/img85/8139/body2a.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ohja, ben ook nog even gaan schaatsen met m'n NX vandaag :-)
[~[url="http://img30.imageshack.us/img30/4901/80500216.jpg"]afbeelding~][/URL][~[url="http://img30.imageshack.us/img30/80500216.jpg/1/w896.png"]afbeelding~][/URL]



Bij deze zoek ik dan ook nog een NC24 zadel voor de bestuurder, liefst zwart.
Bijrijderszadeltje mag weg, ga ik niet gebruiken, wilde daar iets van een monoseat / opbergvakje van maken. Heeft allemaal overigens geen haast.




Klein ander projectje van me:
[~[url="http://img509.imageshack.us/img509/813/bracket3.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ff lekker middagje losgaan op de freesbank en zie hier! een mountainboard!
Je ziet trouwens ook mijn zelfontworpen - en gefabriceerde carbonfibre skateboard, onverwoestbaar apparaat.

Groetjes!

Ziet er wel wat beter uit ja!

Je kunt je tailpipe nog iets inkorten, komt hij schuiner en minder ver naar achter te staan.

Of maak een demper in het kontje. Is heel passé, maar ik blijf het mooi vinden.
 
Als die motoren dan in Spanje staan, dan geef je mij het adres en zorg ik 2 tot 3 keer per jaar dat ze daar in de buurt lekker uitgelaten worden. Rij ik er op de NC 30 naar toe.

Idd, alle fietsjes rijd ik wel een paar keer per jaar mee, maar vervang niet ieder jaar de olie.
Bij langer wegzetten de bandenspanning flink verhogen en een beetje benzinetoevoeging in de tank.En in dat geval aan een (optimate 4) acculader.

Het is 2500 km rijden (enkele reis), je komt echt aan met een houten reet en vierkante bandjes... Of je moet er 5 dagen over doen en de b-wegen nemen. Maar wel aardig van je 8-)

Is starten van de motor niet ook al beter dan helemaal niks? Ik bedoel, ze zouden bij mijn ouders staan, dus kan mijn vader ze best af en toe laten draaien.
 
Hier de fotootjes, kon het niet laten even de achterkapjes erop te klikken

[~[url="http://img132.imageshack.us/img132/2933/bodyki.jpg"]afbeelding~][/URL]

De uitlaat is een minder succes, echt jammer, had me er op verheugd. Sorry omafiets!

[~[url="http://img85.imageshack.us/img85/8139/body2a.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ohja, ben ook nog even gaan schaatsen met m'n NX vandaag :-)
[~[url="http://img30.imageshack.us/img30/4901/80500216.jpg"]afbeelding~][/URL][~[url="http://img30.imageshack.us/img30/80500216.jpg/1/w896.png"]afbeelding~][/URL]



Bij deze zoek ik dan ook nog een NC24 zadel voor de bestuurder, liefst zwart.
Bijrijderszadeltje mag weg, ga ik niet gebruiken, wilde daar iets van een monoseat / opbergvakje van maken. Heeft allemaal overigens geen haast.




Klein ander projectje van me:
[~[url="http://img509.imageshack.us/img509/813/bracket3.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ff lekker middagje losgaan op de freesbank en zie hier! een mountainboard!
Je ziet trouwens ook mijn zelfontworpen - en gefabriceerde carbonfibre skateboard, onverwoestbaar apparaat.

Groetjes!

Ah, vooruitgang! De positie van de uitlaat is nog wel wat "vreemd" inderdaad :P Ach, met wat creativiteit :Y

[



ha roel, raar om te zien dat onze fiets daar zo staat. :P

maare zet DE KACHEL er niet te dicht bij, want anders raakt DE KACHEL misschien oververhit en das niet zo best voor het kuipwerk.

en als je dan vraag hoe dat komt dan zeg hij de "REDEN DIE ZEG IK NIET"

Scherp :+


Nou, lekker, ben weer in Nederland, en wat is het KOUD! Nog het ergste balen: ik denk dat ik maandag nog steeds niet op de motor kan... Echt irritant.

Leuk project Denzell, ik vind de NC21 kont echt niet mooi, dus ik vind het nu al een verbetering. En je board is echt cool, moet ik niet aan Martijn laten zien, dan wil hij er ook 1 (die woonde zowat op zijn board jarenlang).

Karl, ik kan me niet voorstellen dat er IEMAND is die bang voor je is :P

Roel, ik wou jou nog vragen hoe je dat doet met al die motoren: olie wordt na 1 jaar toch slecht? Hoe doe je het met bandenspanning? Laat je elke motor minimaal 1 keer per jaar uit? Geef je ze daarvoor een kleine beurt?
Ik vraag het omdat we overwegen om 2 motoren in Spanje te zetten... Maar dat zou dus soms 1 jaar zijn dat ze stilstaan, en dan zouden we wel willen dat ze snel weer rijdbaar zijn en geen vierkante banden of slechte vloeistoffen enzo hebben.


Je kent me :9

Goede reis gehad?

Mijn motor staat meestal een half jaar stil bij -10 in de winter, ik denk dat dat erger is dan een jaar stilstaan in het Spaanse klimaat :) Een druppellader lijkt me inderdaad een minimumvereiste. Verder zou je de motor wellicht kunnen opbokken? Anders zou je je pa moeten vragen of hij ze elke maand 20 cm verzet ;)

Groeten, Karl
 
Als die motoren dan in Spanje staan, dan geef je mij het adres en zorg ik 2 tot 3 keer per jaar dat ze daar in de buurt lekker uitgelaten worden. Rij ik er op de NC 30 naar toe.

Idd, alle fietsjes rijd ik wel een paar keer per jaar mee, maar vervang niet ieder jaar de olie.
Bij langer wegzetten de bandenspanning flink verhogen en een beetje benzinetoevoeging in de tank.En in dat geval aan een (optimate 4) acculader.

Het is 2500 km rijden (enkele reis), je komt echt aan met een houten reet en vierkante bandjes... Of je moet er 5 dagen over doen en de b-wegen nemen. Maar wel aardig van je 8-)

Is starten van de motor niet ook al beter dan helemaal niks? Ik bedoel, ze zouden bij mijn ouders staan, dus kan mijn vader ze best af en toe laten draaien.

Barbarita: zijn jullie dan van 'plan' om dan op de motoren daarnaartoe te rijden en met vliegtuig terug naar NL? Of wellicht met een gehuurd busje met de motoren achterin (en eventueel meer spulletjes) om ze in Spanje te stallen? En terug in busje volgeladen met allerlei spaanse artikelen? ;)

Trouwens, is dit voer voor een 2010: 400cc goes europe road trip? :]
 
Barbarita: zijn jullie dan van 'plan' om dan op de motoren daarnaartoe te rijden en met vliegtuig terug naar NL? Of wellicht met een gehuurd busje met de motoren achterin (en eventueel meer spulletjes) om ze in Spanje te stallen? En terug in busje volgeladen met allerlei spaanse artikelen? ;)

Trouwens, is dit voer voor een 2010: 400cc goes europe road trip? :]

Er is een aantal opties: Daar kopen (maar dan heb je ITV / APK), hier kopen en daarheen rijden en terug met vliegtuig, hier kopen en met bus naar Spanje, al dan niet een eigen bus (we willen een soort camper/grote bus/motorvervoerder ipv een gewone auto, maar wanneer dit gerealiseerd gaat worden weten we niet). Dus het zijn prille ideeen, maar ik hou ervan om te dromen en dan precies te weten te komen wat ik wil als ik het ga realiseren.

Ik vraag me af of het te regelen is, 400cc goes Europe Road Trip, maar volgens mij wel leuk!
 
Je kent me :9

Goede reis gehad?

Mijn motor staat meestal een half jaar stil bij -10 in de winter, ik denk dat dat erger is dan een jaar stilstaan in het Spaanse klimaat :) Een druppellader lijkt me inderdaad een minimumvereiste. Verder zou je de motor wellicht kunnen opbokken? Anders zou je je pa moeten vragen of hij ze elke maand 20 cm verzet ;)

Groeten, Karl

Prima reis gehad, wel veel sneeuw en kou. We reden 1 keer vlak voor een sneeuwstorm uit in de Pyreneeen, we hadden geen sneeuwkettingen dus we waren gewoon stil komen te staan als hij ons ingehaald had. Gelukkig de bergen uit voordat het echt hard ging sneeuwen. Zag daar nog wel motorrijders...

Tsja, een simpele oplossing als af en toe verplaatsen en af en toe starten, zou echt makkelijk zijn. Zoals ik net al zei, het is nog een pril idee (als ik dit nu meteen zou kunnen uitvoeren, zou ik ook een RVF kunnen kopen ;) )
 
Er is een aantal opties: Daar kopen (maar dan heb je ITV / APK), hier kopen en daarheen rijden en terug met vliegtuig, hier kopen en met bus naar Spanje, al dan niet een eigen bus (we willen een soort camper/grote bus/motorvervoerder ipv een gewone auto, maar wanneer dit gerealiseerd gaat worden weten we niet). Dus het zijn prille ideeen, maar ik hou ervan om te dromen en dan precies te weten te komen wat ik wil als ik het ga realiseren.

Ik vraag me af of het te regelen is, 400cc goes Europe Road Trip, maar volgens mij wel leuk!

Ik denk dat een Road Trip wel te doen is. Ik heb wat reislustige vrienden (en die rijden ook motor) en dat is altijd handig! :) Nog mooier is dat ze verkast zijn naar het buitenland. Anders gezegd, ik heb dus slaapplaatsen in Zwitserland, eventueel in Zuid-Frankrijk en in zeker in Barca, Spanje waar we kunnen pitten en de motoren goed kunnen stallen. En als onder de andere 400cc members nog meer slaapadressen geregeld kunnen worden, dan voel ik dat het wel mogelijk is... :Y Moet kunnen volgens mij :) Met nog een aantal adressen erbij kun je wel een leuk tripje rijden, toch?

...

Tsja, een simpele oplossing als af en toe verplaatsen en af en toe starten, zou echt makkelijk zijn. Zoals ik net al zei, het is nog een pril idee (als ik dit nu meteen zou kunnen uitvoeren, zou ik ook een RVF kunnen kopen ;) )

Er rijdt volgens mij een roodgekleurd RVF rond in Espana...deze was ooit nieuw gekocht en geimporteerd uit Japan door iemand uit NL. Is gebruikt in de toenmalige ONK Supersport 400 klasse in NL, en was in seizoen 1997 de enigste RVF in deze klasse. Na een crash -O- is deze RVF weer geheel opnieuw opgebouwd en uiteindelijk na seizoen 2000 verkocht. Is naar mijn weten nu in bezit van een spanjaard (Hoe ik dit weet? Ik heb deze NL-kerel gesproken en ik heb wat RVF onderdelen van hem hier liggen)
 
Laatst bewerkt:
Barbara, dat camper idee is best een goeie. Een van mn broer z'n circuitvriendjes heeft een oude camper op diesel gekocht. Meer dan 25 jaar oud, wegenbelastingvrij en op diesel, lekker goedkoop.

En als je zo'n ouwe Chevy Van zou kopen, zit je nog lekker ook in de captain chairs voorin. Die dingen kosten in aanschaf nog wel wat, maar rijden dat ze doen :Y
 
We dachten eigenlijk meer aan een vw transporter (T4 of T5) ofzo. Rijdt als een auto maar is een bus. We moeten wel met een beetje snelheid en koppel bergen op kunnen... Het zou eventueel onze enige 'auto' worden, dus het mag niet idioot groot zijn ivm parkeren en hoogte.
Maar als ik van dat soort bussen zie, gaan mijn handen jeuken om er een camper van te maken, lijkt me echt heel tof project om te doen. Ik vind met hout werken echt heel leuk!

Edit: bij domeinen is het sowieso leuk om af en toe te kijken. Mijn zwager heeft alleen een keer gehad dat hij een opel senator had gekocht daar, en de vorige eigenaar hem bij hem kwam opeisen :/
 
Laatst bewerkt:
ja, domeinen biedt genoeg spul aan.

Het beste van "twee werelden"....een chevy camper dan... _O-

2126.jpg


T4 of een T5 gaan als zoetje broodjes weg, vaak veel centjes, maar soms moet je daarmee geluk hebben...zag net eentje voor een gunningsprijs 566 euro.

Hoe is dat verhaal afgelopen bij je zwager?

Ik heb ooit bij domeinen een vrijwel nieuwe mountainbike gekocht voor 101 gulden ;) Heb hem nog steeds....maat van me een auto voor 110 gulden...starten en rijden :9
 
Laatst bewerkt:
Danny & Christa, ik ben vanmiddag begonnen met de service aan de NC 30. Inmiddels zijn de kleppen alweer gesteld. :P Acht van de zestien stonden verkeerd. Een aantal inlaatkleppen stonden te strak. :( Een inlaatklep stond echt veel te ruim (aan de max). :( Dit is waarschijnlijk ook het tikken waar je het over had. Verder stonden een aantal uitlaatkleppen van de achterste cilinder te strak :( :( (achter liever iets te ruim). Maar alles staat weer perfect. Morgen nog even de krukas een paar keer ronddraaien en een tweede check.
IK heb zo het idee, als ik naar het in wendige/staat van het fietsje kijk, dat de kleppen nog nooit gesteld zijn. Aan dit fietsje is echt niets versleuteld :9~
Daarna de rest: synchroon stellen etc. Carb. rubbers lijken nog goed/zacht.
full

full

full

full

full

full


Tot de volgende sessie *O*
full
full
 
Laatst bewerkt:
hee roel goed bezig man :}

dat getik bij de 8000 toeren zal nu wel weg zijn *O*

keep on the good work. :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan