FredVN
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #526
Vertraging
Op de terugweg van HCM naar Nha Trang kort geleden had onze vlucht bijna 2 uur vertraging. Ze hadden onze vlucht samengevoegd met een vlucht 1½ uur later. De mail, waarin dat werd medegedeeld, ontvingen we pas, toen we al op het vliegveld waren. Vandaar dat ook het zelf inchecken niet helemaal lekker verliep.
Vervolgens had de vlucht zelf ook nog eens een half uur vertraging, dus kwamen we op ca. 2 uur. Zowaar kregen we flesjes water of koffie uitgereikt van Vietnam Airlines. Dat heb ik nog niet vaak meegemaakt.
Het viel trouwens toch op dat zowel bij de heenvlucht, maar zeker bij de terugvlucht, het personeel actiever was dan anders. Meestal hangen ze bij het boarden tegen een stoel en doen niets. Nu hielpen ze zelfs met de bagage goed leggen! Ze voelen zeker de hete adem van VietJet in de nek.
Over actief gesproken, ik heb ooit bij een internationale vlucht gezien, hoe attent het cabinepersoneel kan zijn.
Het vliegtuig stond aan het begin van de startbaan, klaar om op te stijgen. Plotseling stond een wat oudere man op en deed op zijn gemak het bagageluik open.
Verder kwam hij ook niet. In no-time stonden er twee personen naast hem. De steward kwakte hem -redelijk hardhandig- terug in zijn stoel en deed zijn gordel weer vast en de stewardess kwakte het bagageluik weer dicht. Volgens mij zaten beiden weer op hun eigen stoel toen de start begon.
Dit alles ging zo flitsend snel en gecoördineerd dat ik mij afvraag, of ze dit soort dingen ook trainen.
LET OP!
Voor alle zekerheid nog een keer mijn waarschuwing: zorg dat je NOOIT een aansluitende internationale vlucht hebt na een binnenlandse vlucht met een Vietnamese maatschappij! Ik heb dit soort ongein van vertragingen en uitvallen van vluchten daarvoor te vaak meegemaakt.
Op de terugweg van HCM naar Nha Trang kort geleden had onze vlucht bijna 2 uur vertraging. Ze hadden onze vlucht samengevoegd met een vlucht 1½ uur later. De mail, waarin dat werd medegedeeld, ontvingen we pas, toen we al op het vliegveld waren. Vandaar dat ook het zelf inchecken niet helemaal lekker verliep.
Vervolgens had de vlucht zelf ook nog eens een half uur vertraging, dus kwamen we op ca. 2 uur. Zowaar kregen we flesjes water of koffie uitgereikt van Vietnam Airlines. Dat heb ik nog niet vaak meegemaakt.
Het viel trouwens toch op dat zowel bij de heenvlucht, maar zeker bij de terugvlucht, het personeel actiever was dan anders. Meestal hangen ze bij het boarden tegen een stoel en doen niets. Nu hielpen ze zelfs met de bagage goed leggen! Ze voelen zeker de hete adem van VietJet in de nek.
Over actief gesproken, ik heb ooit bij een internationale vlucht gezien, hoe attent het cabinepersoneel kan zijn.
Het vliegtuig stond aan het begin van de startbaan, klaar om op te stijgen. Plotseling stond een wat oudere man op en deed op zijn gemak het bagageluik open.
Verder kwam hij ook niet. In no-time stonden er twee personen naast hem. De steward kwakte hem -redelijk hardhandig- terug in zijn stoel en deed zijn gordel weer vast en de stewardess kwakte het bagageluik weer dicht. Volgens mij zaten beiden weer op hun eigen stoel toen de start begon.
Dit alles ging zo flitsend snel en gecoördineerd dat ik mij afvraag, of ze dit soort dingen ook trainen.
LET OP!
Voor alle zekerheid nog een keer mijn waarschuwing: zorg dat je NOOIT een aansluitende internationale vlucht hebt na een binnenlandse vlucht met een Vietnamese maatschappij! Ik heb dit soort ongein van vertragingen en uitvallen van vluchten daarvoor te vaak meegemaakt.