voorrem loopt vast

16 mei 2007
228
0
Haacht
Hoi, kan iemand me hier uit de nood helpen?

Ik heb een Suzuki GD450L uit 83 omgebouwd en die is intussen terug gemonteerd. In de leidingen van de voorrem zat enorm veel lucht, ma na lang proberen heb ik die wel terug in orde gekregen. Er staat terug genoeg druk op de leiding. Vandaag heb ik een testrit gedaan en op zich ging alles goed, alleen had ik de indruk dat de motor nogal snel afremde. Na een testje van ongeveer 1km stond ik bij het oprijden van de oprit bijna meteen stil. Mijn vermoeden klopte, de voorrem liep geweldig hard aan. Zo erg zelfs dat er rook van de remklauw kwam en ik de motor met de hand niet meer kon verplaatsen. Ik heb wat water over de schijf gegoten en dit kookte meteen. Foute boel dus.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? De rem werkte perfect voor de ombouw. Ter info, op gebied van de voorrem is niets vervangen, enkel de remolie. Het wiel is er wel uit geweest om dit te herspuiten en voor nieuwe banden.

Wat heb ik fout gedaan en is dit te herstellen?
 
Hoi, kan iemand me hier uit de nood helpen?

Ik heb een Suzuki GD450L uit 83 omgebouwd en die is intussen terug gemonteerd. In de leidingen van de voorrem zat enorm veel lucht, ma na lang proberen heb ik die wel terug in orde gekregen. Er staat terug genoeg druk op de leiding. Vandaag heb ik een testrit gedaan en op zich ging alles goed, alleen had ik de indruk dat de motor nogal snel afremde. Na een testje van ongeveer 1km stond ik bij het oprijden van de oprit bijna meteen stil. Mijn vermoeden klopte, de voorrem liep geweldig hard aan. Zo erg zelfs dat er rook van de remklauw kwam en ik de motor met de hand niet meer kon verplaatsen. Ik heb wat water over de schijf gegoten en dit kookte meteen. Foute boel dus.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? De rem werkte perfect voor de ombouw. Ter info, op gebied van de voorrem is niets vervangen, enkel de remolie. Het wiel is er wel uit geweest om dit te herspuiten en voor nieuwe banden.

Wat heb ik fout gedaan en is dit te herstellen?

Remcilinders zitten vast, gaan niet terug.
 
Heb je wel iets speling op je remhendel?
Als je de remschijven krom wilt hebben moet je er vooral water overheen gieten als ze zo heet zijn
 
Hoi, kan iemand me hier uit de nood helpen?

Ik heb een Suzuki GD450L uit 83 omgebouwd en die is intussen terug gemonteerd. In de leidingen van de voorrem zat enorm veel lucht, ma na lang proberen heb ik die wel terug in orde gekregen. Er staat terug genoeg druk op de leiding. Vandaag heb ik een testrit gedaan en op zich ging alles goed, alleen had ik de indruk dat de motor nogal snel afremde. Na een testje van ongeveer 1km stond ik bij het oprijden van de oprit bijna meteen stil. Mijn vermoeden klopte, de voorrem liep geweldig hard aan. Zo erg zelfs dat er rook van de remklauw kwam en ik de motor met de hand niet meer kon verplaatsen. Ik heb wat water over de schijf gegoten en dit kookte meteen. Foute boel dus.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? De rem werkte perfect voor de ombouw. Ter info, op gebied van de voorrem is niets vervangen, enkel de remolie. Het wiel is er wel uit geweest om dit te herspuiten en voor nieuwe banden.

Wat heb ik fout gedaan en is dit te herstellen?
:)

Dat ontluchten, moest dat al voordat het wiel er uit ging, of er na?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probleem zit meestal in het oliereservoir van de remhandel.. In het reservoir zitten twee gaatjes. Het grote gat doet de toevoer naar het systeem. Een klein gaatje verzorgt de overdruk retour naar het rempotje.. Door lange stilstand gaat dit gaatje dicht zitten.. Als dit gatje geblokkeerd zit, gaan de remmen aanlopen..
 
Probleem zit meestal in het oliereservoir van de remhandel.. In het reservoir zitten twee gaatjes. Het grote gat doet de toevoer naar het systeem. Een klein gaatje verzorgt de overdruk retour naar het rempotje.. Door lange stilstand gaat dit gaatje dicht zitten.. Als dit gatje geblokkeerd zit, gaan de remmen aanlopen..

Ik heb precies hetzelfde gehad na ombouwen. Met eerste keer serieus rijden, de rem vol erop en schijf bloedheet. Hendel was helemaal hard en kon ik niet meer inknijpen. Reservoir gereinigd en nooit meer last van gehad.
 
Probleem zit meestal in het oliereservoir van de remhandel.. In het reservoir zitten twee gaatjes. Het grote gat doet de toevoer naar het systeem. Een klein gaatje verzorgt de overdruk retour naar het rempotje.. Door lange stilstand gaat dit gaatje dicht zitten.. Als dit gatje geblokkeerd zit, gaan de remmen aanlopen..

Hoe kan je dit het beste reinigen?
 
Hey allemaal,

Even een update. Het probleem is intussen verholpen. Ik heb de voorrem uit elkaar gehaald en er zat inderdaad heel wat smerig spul op de zuiger. Ik heb meteen ook de remblokken vervangen aangezien die best versleten waren.
Nadat alles grondig proper gemaakt was, terug gemonteerd en verse remolie in de leidingen gepompt. Alles ontlucht en nu werkt het weer perfect.

Bedankt voor de tips. Zo heb ik weer wat bij geleerd :}
 
Hoi, kan iemand me hier uit de nood helpen?

Ik heb een Suzuki GD450L uit 83 omgebouwd en die is intussen terug gemonteerd. In de leidingen van de voorrem zat enorm veel lucht, ma na lang proberen heb ik die wel terug in orde gekregen. Er staat terug genoeg druk op de leiding. Vandaag heb ik een testrit gedaan en op zich ging alles goed, alleen had ik de indruk dat de motor nogal snel afremde. Na een testje van ongeveer 1km stond ik bij het oprijden van de oprit bijna meteen stil. Mijn vermoeden klopte, de voorrem liep geweldig hard aan. Zo erg zelfs dat er rook van de remklauw kwam en ik de motor met de hand niet meer kon verplaatsen. Ik heb wat water over de schijf gegoten en dit kookte meteen. Foute boel dus.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? De rem werkte perfect voor de ombouw. Ter info, op gebied van de voorrem is niets vervangen, enkel de remolie. Het wiel is er wel uit geweest om dit te herspuiten en voor nieuwe banden.

Wat heb ik fout gedaan en is dit te herstellen?

Vuil :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan