biker for life
MF'er
Hoi, kan iemand me hier uit de nood helpen?
Ik heb een Suzuki GD450L uit 83 omgebouwd en die is intussen terug gemonteerd. In de leidingen van de voorrem zat enorm veel lucht, ma na lang proberen heb ik die wel terug in orde gekregen. Er staat terug genoeg druk op de leiding. Vandaag heb ik een testrit gedaan en op zich ging alles goed, alleen had ik de indruk dat de motor nogal snel afremde. Na een testje van ongeveer 1km stond ik bij het oprijden van de oprit bijna meteen stil. Mijn vermoeden klopte, de voorrem liep geweldig hard aan. Zo erg zelfs dat er rook van de remklauw kwam en ik de motor met de hand niet meer kon verplaatsen. Ik heb wat water over de schijf gegoten en dit kookte meteen. Foute boel dus.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn? De rem werkte perfect voor de ombouw. Ter info, op gebied van de voorrem is niets vervangen, enkel de remolie. Het wiel is er wel uit geweest om dit te herspuiten en voor nieuwe banden.
Wat heb ik fout gedaan en is dit te herstellen?
Ik heb een Suzuki GD450L uit 83 omgebouwd en die is intussen terug gemonteerd. In de leidingen van de voorrem zat enorm veel lucht, ma na lang proberen heb ik die wel terug in orde gekregen. Er staat terug genoeg druk op de leiding. Vandaag heb ik een testrit gedaan en op zich ging alles goed, alleen had ik de indruk dat de motor nogal snel afremde. Na een testje van ongeveer 1km stond ik bij het oprijden van de oprit bijna meteen stil. Mijn vermoeden klopte, de voorrem liep geweldig hard aan. Zo erg zelfs dat er rook van de remklauw kwam en ik de motor met de hand niet meer kon verplaatsen. Ik heb wat water over de schijf gegoten en dit kookte meteen. Foute boel dus.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn? De rem werkte perfect voor de ombouw. Ter info, op gebied van de voorrem is niets vervangen, enkel de remolie. Het wiel is er wel uit geweest om dit te herspuiten en voor nieuwe banden.
Wat heb ik fout gedaan en is dit te herstellen?