Voorvork - vocht (keerring?)

Rutg3r

kloon
24 okt 2007
2.277
0
Heey allen.

Ik heb net een motor gekocht, waar bij de proefrit al wat vocht (ik denk olie?) op de voorvork zat. Het is slechts bij eentje. Nu schijnt dat het de keerring is ofzo? (ik ben a-technisch). Hoe duur is het om zo'n ding bij een garage te vervangen? Hoe duur is het onderdeeltje zelf? Hoeveel kratten bier ben ik kwijt om een aardige techneut in de omgeving van utrecht dit ding te laten vervangen? :+

Alle info is welkom! Thanks~ *O*
 
keerring vervangen is piece of cake. :+
duur hoeft dat niet te zijn, zeker niet als je met een losse vorkpoot aan komt.
Okay, is er iets van een site waar uitgelegd staat hoe je dat doet? Denk dat ik er samen met mijn pa (technisch aangelegd) daar wel uit kom... Die skills slaan blijkbaar een generatie over... :N
 
Kijk ook ff of de buis waar ie overheenschuift vrij is van roestpitjes.

Ootje probeert het voor de TS simpel te houden; weet zelf wel dat dat je binnenpoot is.
ga ik nu gelijk doen :Y

edit:
er zitten helemaal geen oneffenheden/ krassen op.

als ik de motor recht zet en even met mijn gewicht op het stuur druk, en dan het gewicht er af haal en met mn vinger langs die voorvork ga, dan zit er wat olie op mijn vinger. Is dit 'erg' of valt het allemaal wel mee en lijkt het erger dan het is? Ik schrok :P
 
Laatst bewerkt:
Rutg3r vraagt zich af.:

er zitten helemaal geen oneffenheden/ krassen op.

Das mooi. ;)

als ik de motor recht zet en even met mijn gewicht op het stuur druk, en dan het gewicht er af haal en met mn vinger langs die voorvork ga, dan zit er wat olie op mijn vinger. Is dit 'erg' of valt het allemaal wel mee en lijkt het erger dan het is? Ik schrok :P

't valt allemaal wel mee, maar ik zou het toch vervangen.

Bij mijn Honda VT500c droop de olie er uit en kwam op de remschijf. :/
Wel is het zo dat je lucht kunt aanzuigen in de voorvork en dan wordt je demping anders.
Vooral als het aan een kant is rijdt dat niet prettig.
 
Das mooi. ;)'t valt allemaal wel mee, maar ik zou het toch vervangen.

Bij mijn Honda VT500c droop de olie er uit en kwam op de remschijf. :/
Wel is het zo dat je lucht kunt aanzuigen in de voorvork en dan wordt je demping anders.
Vooral als het aan een kant is rijdt dat niet prettig.
Ok thanks, maar het is wel zo dat ik op de motor naar die garage kan? Niet dat ik mijn leven riskeer door erop te rijden ofzo (dat de boel ontploft door druk oid)... Het klinkt dom, i know, maar toch, _O- :+
 
Super, thanks. Ga het toch zsm laten verhelpen :) Zal morgen wellicht even kijken, ligt natuurlijk aan het weer. Iemand nog een tip mbt een nieuwe accu? Nu doen of na de winter doen? Deze is tamelijk dood, maarja, in de winter zal ik niet gek veel rijden.
 
Heey allen.

Ik heb net een motor gekocht, waar bij de proefrit al wat vocht (ik denk olie?) op de voorvork zat. Het is slechts bij eentje. Nu schijnt dat het de keerring is ofzo? (ik ben a-technisch). Hoe duur is het om zo'n ding bij een garage te vervangen? Hoe duur is het onderdeeltje zelf? Hoeveel kratten bier ben ik kwijt om een aardige techneut in de omgeving van utrecht dit ding te laten vervangen? :+

Alle info is welkom! Thanks~ *O*


VOORVORK KEERRINGSET 37X49X8 MM
Prijs per set van 2 Keerringen €10.00
 
Okay, overwoog dat al te doen :P Maar deze accu is al redelijk dood, kan ik hem dan weer tot leven wekken? Iemand zei ooit 'elke keer dat je je motor aan moet duwen verliest je accu x% van zijn totale vermogen'

Als je een accu helemaal ontlaadt gaat ie naar de knoppen.

Je kunt het eerste proberen met een druppelladertje om te kijken of ie nog een beetje bij komt.
Anders wordt het volgend jaar een nieuwe.

Mijn Volvo heeft ook een accu die eigenlijk naar de knoppen is, maar door em aan de druppellader te zetten doet ie 't altijd.
Een weekie voor de deur zonder en hij start niet meer.

De motoren staan trouwens ook aan de druppelaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan