Voorvorkkeerring lek, hoe zouden jullie dit oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan118

Die hard MF'er
25 mei 2012
451
0
Grmmmmfff!
Vandaag weer gereden, en ook even voor het laatst!

Laatst al gezien dat mn voorvorkkeering zweette, maar nu druipt de olie er toch echt wel uit!
Mijn motor is de YZF 600R Thundercat.
Ik kan hier geen paddock onder het balhoofd zetten, zit geen gat in voor plaatsing.
Paddock moet dus onder de voorvork, en dit schiet niet echt op in dit geval.
Ook heeft hij/zij geen middenbok.
En ik heb geen takel in mijn schuur (of ter beschikking) om hem aan op te hangen.

En tot overmaat van ramp, ik heb GEEN IDEE hoe je die kuip in godesnaam los krijgt!
Ik heb al een aantal keer geprobeerd om hem los te halen, maar ergens zie ik een boutje of 2 over het hoofd denk ik.

Met geweld kun je alles los krijgen, en als ik me ietsje kwaad maak wil dit ook vast wel, maar dan zit ik dus nog met het eerste probleem.

Wat voor oplossingen bieden jullie behalve wegbrengen naar de monteur, want ik zit hier nu toch echt over te denken, hoewel het zonde is van de centen, en dat er iemand aan zit die ik niet ken. Keerring vervangen is nu niet echt bijzonder intelligent werk.
 
Laatst bewerkt:
Dan is er vooral te leren dat je jezelf niet moet overschatten. In je openingspost zet je ook dat een paddock onder het balhoofd niet kan. En dat blijkt dus toch te kunnen als je de claxon weghaalt.

+1

Daar heb je gelijk in, maar ik had echt even niet verwacht dat je een claxon moet verwijderen om de voorpoten los te kunnen halen zonder dat je gaten gaat boren in je plafond, vervolgens een takel leent, die daar aan op hangt en de volgende dag de takel terug brengen, bout uit het plafond halen en het gat weer dicht smeren.

Het ging mij hier in het hele verhaal er dus eigenlijk om dat ik ideeen kreeg hoe ik mn motor ZONDER middenbok (lezen is moeilijk blijkt soms) met het voorwiel in de lucht kreeg zonder rare fratsen uit te gaan halen die nergens op slaan zoals wat ik zeg in de vorige alinea.

Er zat welgeteld 1 goed advies bij, maar die bleek achteraf overbodig.

Gelukkig is er een forum waar je inlichtingen kunt inwinnen als je zelf toevallig eens ergens niet aan denkt wat blijkbaar niet menselijk is.

Ik las hier net een topic over iemand die een spanningsregelaar niet kon vinden via google.
Ik had er bijna op gereageerd: Als je al niet eens kunt Googlen, begin dan vooral niet aan een spanningsregelaar!
Ik heb me gelukkig kunnen inhouden, omdat die beste meneer mij hier ook niet "tegen de schenen schopt".

Prima, einde discussie, ik ben er uit.
Zeroground, Wimmel_1 en McGyver bedankt voor de tips!
 
Laatst bewerkt:
+1

Daar heb je gelijk in, maar ik had echt even niet verwacht dat je een claxon moet verwijderen om de voorpoten los te kunnen halen zonder dat je gaten gaat boren in je plafond, vervolgens een takel leent, die daar aan op hangt en de volgende dag de takel terug brengen, bout uit het plafond halen en het gat weer dicht smeren.

Het ging mij hier in het hele verhaal er dus eigenlijk om dat ik ideeen kreeg hoe ik mn motor ZONDER middenbok (lezen is moeilijk blijkt soms) met het voorwiel in de lucht kreeg zonder rare fratsen uit te gaan halen die nergens op slaan zoals wat ik zeg in de vorige alinea.

Er zat welgeteld 1 goed advies bij, maar die bleek achteraf overbodig.

Gelukkig is er een forum waar je inlichtingen kunt inwinnen als je zelf toevallig eens ergens niet aan denkt wat blijkbaar niet menselijk is.

Ik las hier net een topic over iemand die een spanningsregelaar niet kon vinden via google.
Ik had er bijna op gereageerd: Als je al niet eens kunt Googlen, begin dan vooral niet aan een spanningsregelaar!
Ik heb me gelukkig kunnen inhouden, omdat die beste meneer mij hier ook niet "tegen de schenen schopt".

Prima, einde discussie, ik ben er uit.
Zeroground, Wimmel_1 en McGyver bedankt voor de tips!


fout..

gat boren, takel kopen, laten hangen..


handig joh :)
 
Stoer man! :X :W

Het beste advies, die vaker dan 1x is gegeven: wegbrengen dat ding.

Als iets simpels als een motor opkrikken niet lukt, zou je helemaal niet aan je wielophanging e.d. moeten gaan kloten.

Wat ik had gedaan: motor op heftafel, plankje hout en krik eronder, vervolgens opkrikken, sjorbandjes..... Onee, gewoon een krik onder 't balhoofd! :z :9

:W
 
Ik had de motor op de middenbok gezet, toen de krik gepakt met een blokje hout en die onder het carter geplaatst, iets opkrikken totdat je voorwiel iets van de grond komt.
Dan kan je gewoon veilig werken.
 
Ik had de motor op de middenbok gezet, toen de krik gepakt met een blokje hout en die onder het carter geplaatst, iets opkrikken totdat je voorwiel iets van de grond komt.
Dan kan je gewoon veilig werken.


Mag ik jou middenbok de volgende keer daarvoor lenen? Want ook die kan ik niet vinden helaas.
Iemand tips waar ze die verstopt hebben bij mijn motor?
 
Damn, en ik maar met mn huissleutelbos in de schuur aan het prutsen zijn, en met de moordenaar in het slot van mn deur aan het poeren!
Nu snap ik pas dat dat niet werkt

Ja probleem is inmiddels verholpen.
Op advies van Mc Gyver de claxon verwijderd.
Daarna een afdek kap die boven de claxon zat verwijderd en inderdaad kon er toen een paddock onder het balhoofd.


Bok geleend bij een buurjongen, en jawel, buiten het boekje om met hele korte slagen de bouten van de klemmen los gekregen, en inmiddels de poten er onder vandaan, zo even onderdelen bestellen.
Ondertussen de boel uit elkaar halen en schoonmaken.
Mooi zo :)

slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan