vraagje mbt uitlaatspruitstuk gsxr750w uit 1995

emielduine

MF'er
31 mrt 2010
93
0
surhuizum
Hallo beste mede mf ers,

Ik vraag mij af welk uitlaatspruitstuk 4in2 er op een gsxr750w uit 1995 past behalve de originele 4in1 uitlaat die er nu opzit?

Mijn bedoeling is om de 4in 1 die er nu opzit te vervangen door een 4in2 uitlaatspruitstuk zodat ik dubbele dempers heb .

Volgens mij hebben alleen de gsxr1100w s een dubbele uitlaat, maar ik heb gelezen dat een gsxr1100w spruitstuk een stuk hoger is dan een gsxr750w spruitstuk ??????????

als het alleen om de hoogte gaat dan is dit nog wel aan te passen denk ik, maar hoe zit het met de afstanden van de uitlaatpoorten onderling, dus het verschil tussen een gsxr1100w en een gsxr750w spruitstuk ?????
 
Afstand tussen de uitlaatpoorten onderling is gelijk, de hoogte van het blok is inderdaad iets meer, ik dacht zo'n 2 cm. Je uitlaatbochten zullen dus iets lager komen te hangen onder het blok. Dus kijk uit met grondspeling/stoeprandjes.
Kijk ook ff hoe je uitkomt met de olie aftap plug. Kan zijn dat die nu recht boven de uitlaatbochten/collector uit komt
 
Carterpan van de 750 en 1100 zijn juist vanwege de uitlaten compleet anders die zul je moeten vervangen.
Afstand tussen de uitlaatpoorten onderling is gelijk, de hoogte van het blok is inderdaad iets meer, ik dacht zo'n 2 cm. Je uitlaatbochten zullen dus iets lager komen te hangen onder het blok. Dus kijk uit met grondspeling/stoeprandjes.
Kijk ook ff hoe je uitkomt met de olie aftap plug. Kan zijn dat die nu recht boven de uitlaatbochten/collector uit komt
 
Spruitstuk van een 1100W op een 750W heeft wel wat gevolgen:

1100 spruitstuk is een pak zwaarder
Aansluitbuizen zijn een stuk groter waardoor de binnendiameters niet echt overeen komen met je uitlaatpoorten dus waarschijnlijk prestatie verlies.

Buiten dat zouden deze mits wat kleine aanpassingen inderdaad zo gemonteerd kunnen worden.
 
ik heb inmiddels een 1100w uitlaat systeem op de kop getikt en ben nu bezig met het 750 spruitstuk op de motor gewoon orgineel dus en dan de twee 1100w dempers aanpassen op het 750 spruitstuk work in progress!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan