VTR-SP1&2 Topic deel 4 1/2

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ 2-wheel: Dit werkt gewoon goed...

Achter: voorspanning: stand vier
uitgaand: twee hele draaien terug van volledig in
ingaand: veertien klikken uit

voor: voorspanning: een lijn zichtbaar
uitgaand: vijf klikken uit
ingaand: vijftien klikken uit
rijhoogte: vorkpoten vijf millimeter door laten steken

1,6 cm is wel een beetje veel! De machine zal veel nerveuser worden en de bocht in willen vallen, en veel gevoeliger zijn voor tankslappers!! stuurdemper heb je dan echt nodig...
Bovenstaande instellingen komen uit Performance bikes, ik heb alleen mijn voorkant wat harder staan, en ik rij ook bijna m'n ellebogen aan de grond 8-)
Bevalt het niet, kun hem altijd nog verder laten zakken.... :]
 
Op deze mooie paaszondag ben ik mij af aan het vragen welke dempers ik onder mijn sp1 wil. Nu is mijn oog gevallen op een setje 2 Brothers Carbon High mount, echter op inet kan ik zo snel geen dealer vinden of een goede prijs indicatie...
Een mooie foto van dit setje zou ik ook erg op prijs stellen!

Wie kan mij hier enige duidelijkheid over brengen? Alvast tnx

Jas is reeds klaar met eitjes zoeken, maar helaas nog geen respons op mijn vraag. :] :] :]

Mijn dank is verbluffend ;)
 
Op deze mooie paaszondag ben ik mij af aan het vragen welke dempers ik onder mijn sp1 wil. Nu is mijn oog gevallen op een setje 2 Brothers Carbon High mount, echter op inet kan ik zo snel geen dealer vinden of een goede prijs indicatie...
Een mooie foto van dit setje zou ik ook erg op prijs stellen!

Wie kan mij hier enige duidelijkheid over brengen? Alvast tnx

Jas is reeds klaar met eitjes zoeken, maar helaas nog geen respons op mijn vraag. :] :] :]

Mijn dank is verbluffend ;)

T'is wel geen two bro's maar geeft ook een lekker geluid
:9~ :9~

http://cgi.ebay.nl/LeoVince-Endschalldaempfer-HONDA-VTR-1000-SP-2_W0QQitemZ8055309351QQcategoryZ49773QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting
 
Op deze mooie paaszondag ben ik mij af aan het vragen welke dempers ik onder mijn sp1 wil. Nu is mijn oog gevallen op een setje 2 Brothers Carbon High mount, echter op inet kan ik zo snel geen dealer vinden of een goede prijs indicatie...
Een mooie foto van dit setje zou ik ook erg op prijs stellen!

Wie kan mij hier enige duidelijkheid over brengen? Alvast tnx

Jas is reeds klaar met eitjes zoeken, maar helaas nog geen respons op mijn vraag. :] :] :]

Mijn dank is verbluffend ;)

Oeps je hebt een SP1
:X :X

deze dan??

http://cgi.ebay.nl/HONDA-VTR-1000-SP1-00-01-Endschalldaempfer_W0QQitemZ8051093283QQcategoryZ49773QQrdZ1QQcmdZViewItem
 
@ 2-wheel: Dit werkt gewoon goed...

Achter: voorspanning: stand vier
uitgaand: twee hele draaien terug van volledig in
ingaand: veertien klikken uit

voor: voorspanning: een lijn zichtbaar
uitgaand: vijf klikken uit
ingaand: vijftien klikken uit
rijhoogte: vorkpoten vijf millimeter door laten steken

1,6 cm is wel een beetje veel! De machine zal veel nerveuser worden en de bocht in willen vallen, en veel gevoeliger zijn voor tankslappers!! stuurdemper heb je dan echt nodig...
Bovenstaande instellingen komen uit Performance bikes, ik heb alleen mijn voorkant wat harder staan, en ik rij ook bijna m'n ellebogen aan de grond 8-)
Bevalt het niet, kun hem altijd nog verder laten zakken.... :]

Oké ga ik die instellingen eerst eens proberen.

Als een 'tankslapper' het naar binnenklappen van het voorwiel is tijdens het maken van een bocht, dan heb ik dat gister ervaren.
Schrok me dood. Het stuur klapte zomaar naar binnen toen een kd-bocht aan het maken was. Gevolg motor viel nog verder naar binnen waardoor die op het steppie terecht kwam. Was ook m'n geluk want doot de snelheid en de steppie kwam ik weer goed de bocht uit :X
 
Op deze mooie paaszondag ben ik mij af aan het vragen welke dempers ik onder mijn sp1 wil. Nu is mijn oog gevallen op een setje 2 Brothers Carbon High mount, echter op inet kan ik zo snel geen dealer vinden of een goede prijs indicatie...
Een mooie foto van dit setje zou ik ook erg op prijs stellen!

Wie kan mij hier enige duidelijkheid over brengen? Alvast tnx

Jas is reeds klaar met eitjes zoeken, maar helaas nog geen respons op mijn vraag. :] :] :]

Mijn dank is verbluffend ;)

Mischien een 2e-hands setje geen idee. Bespaar je heel veel eurootjes mee :Y
 
@ 2-wheel:

Tankslappen is het ongecontroleerd heen en weer slaan van je stuur.
Dit kan zo extreem gaan dat je deuken in de tank slaat.
gebeurt meestal bij hard uitacceleren van bochten met een slecht wegdek, of het scheef neerzetten van een wheely.
Wat jij beschrijft is overstuur wat waarschijnlijk komt door een te hoge rebound demping of te weinig veervoorspanning
 
Als een 'tankslapper' het naar binnenklappen van het voorwiel is tijdens het maken van een bocht, dan heb ik dat gister ervaren.
Schrok me dood. Het stuur klapte zomaar naar binnen toen een kd-bocht aan het maken was. Gevolg motor viel nog verder naar binnen waardoor die op het steppie terecht kwam. Was ook m'n geluk want doot de snelheid en de steppie kwam ik weer goed de bocht uit :X
[moedermodus] Kijk je wel een beetje uit jongen? [/moedermodus]
 
Heb vering aangepast (hopelijk goed) want het begin punt van de draaiknopjes is toch gewoon eerst helemaal dicht draaien en dan bijv. 15 klikken los :X


Bij de voorkant had ik de voorspanning op 4 strepen zichtbaar staan i.p.v. 1 streep :X


Nu dit maar even proberen :+
 
@ 2-wheel:

Tankslappen is het ongecontroleerd heen en weer slaan van je stuur.
Dit kan zo extreem gaan dat je deuken in de tank slaat.
gebeurt meestal bij hard uitacceleren van bochten met een slecht wegdek, of het scheef neerzetten van een wheely.
Wat jij beschrijft is overstuur wat waarschijnlijk komt door een te hoge rebound demping of te weinig veervoorspanning

Conclusie: mijn vering stond dus helemaal verkeerd. Hopelijk gaat het nu beter *D
 
[moedermodus] Kijk je wel een beetje uit jongen? [/moedermodus]

Ja moeder, zal voorzichtig aan doen :+


Trouwens we moeten eigenlijk nog wat definitiefs afspreken voor de VTR-meeting waar en hoe laat we elkaar het beste kunnen treffen om samen naar het zuiden te rijden. Vind het wel zo prettig om de veiligheid van een moeder (vader) figuur bij me te hebben onderweg _O-
 
Ja moeder, zal voorzichtig aan doen :+


Trouwens we moeten eigenlijk nog wat definitiefs afspreken voor de VTR-meeting waar en hoe laat we elkaar het beste kunnen treffen om samen naar het zuiden te rijden. Vind het wel zo prettig om de veiligheid van een moeder (vader) figuur bij me te hebben onderweg _O-

Komt helemaal goed jongen :+ . Jij woont toch in Emmen? Dan ligt het het meest voor de hand om af te spreken bij het BP station aan de A28 bij Hoogeveen. We rekenen de tijd nog wel uit, om in ieder geval de rest van de meute in Eindhoven te kunnen treffen.

Ga nu een gezellig stukje toeren in het Noord'n met m'n vrouw. :]

edit: als je ook wat van plan bent vandaag en je reageert een beetje snel, kunnen we elkaar misschien treffen?
 
Volgens mij stonden die dempers al een keer in een eerder topic,
moesten wel vet klinken... :Y
Zou persoonlijk geen carbon nemen, blaas je snel kapot....
 
Mzz Prijs is wel aan de elcheapo kant voor een setje nieuwe dempers ik vraag me wel af hoe dit nu zit met de kwaliteit? Iemand deze dempers onder zijn sp1 toevallig hier?
Jas ,moet het niet mivv zijn???? anders die zitten er bij mijne SP onder
:9

full
 
op pagina 3 zie je ze ook nog een keer,zijn in karbon
maar tot hier toe geen klagen van , en kabaal
maken ze ook :Y :Y :Y
 
Mooie dempertjes crazy :9~ Het merk mivv zegt me niets... hoe kom je hier aan? Liggen ze in dezelfde prijs cat. als die van PRG? Mooie Bike trouwens.
over de prijs kan ik niks zeggen ze zaten er op .
En inderdaad MIVV is een vrij ombekend merk ,maar ik ben er tot hiertoe tevreden over.Mischien dat ik later eens iets anders neem maar welke weet ik nog niet :] :]
 
hoi hoi hoi ,
de eerste schetsen voor een logo (vtr sp opdruk) staan op papier.
Als het definitief klaar is laat ik het zien.
Het wordt een whylie trekkende gast ( nog met beide handen aan het stuur lichaam door de snelheid fladderend door de lucht, één motorlaars vliegt door de lucht )
op een sp uiteraard met daar boven vtr en onder sp. Ach moeilijk voor de geest te halen maar ............. t wordt echt echt gaaf.
groet @ndré
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan