Waarom is de Roof Boxerhelm zo populair?

Lucas1991

MF'er
5 mei 2017
191
0
Rotterdam
Voor mijn gevoel rijden 9/10 motorrijders ermee hier in Rotterdam en omstreken.
Wat maakt deze helm zo populair?
Ik heb vorig weekend een nieuwe helm gekocht en zag de Boxer ook leggen en heb deze gepast. Ik heb nogal een grote kanis dus mijn kin kwam tegen het kinstuk aan.
Ik vond het voor de rest ook helemaal niks bijzonders, enige voordeel is dat je het kinstuk helemaal naar achter ken klappen. Ze hadden er ook 1 van Shark maar die voelde al helemaal goedkoop aan.
En de prijs...... wtf.
Kopen deze mensen serieus nou deze helm omdat je dan de rode klipjes ziet als je het kinstuk naar achteren geklapt hebt?
 
Het is in ieder geval wel een heel herkenbaar kenmerk en zo'n kenmerk wordt dan vaak het verkoopargument, juist omdat het zo herkenbaar is.
Maw zouden meer helmmerken hetzelfde kenmerk invoeren, zal de Roof Boxer populariteit verliezen. Of iets nieuws verzinnen waardoor ze weer herkenbaar worden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom zo'n bontkragen populair? Waarom zijn nektasjes voor heren populair?
Als je het antwoord daarop weet, dan weet je ook waarom Roof Boxers populair zijn :')
 
Omdat de bontkraagjes het dragen.
De bontkraagjes zijn geassocieerd met criminaliteit, stoerheid, en hebben een heleboel "street cred".

De drager van de Roof Boxer voelt zich dan ook stoer, dus waarschijnlijk niemand zou iets tegen hem doen omdat er dan 10-tallen Roof Boxer dragende bontkragen wellicht geweld gaan gebruiken :')
 
Waarom zo'n bontkragen populair? Waarom zijn nektasjes voor heren populair?
Als je het antwoord daarop weet, dan weet je ook waarom Roof Boxers populair zijn :')

Dit dus :^

Het is het nieuwe nektasje/bontkraagje. Je herkent ze nu zelfs als ze op de motor zitten. Als je bij brak&bits zit krijg je volgens mij korting.
 
Laatst bewerkt:
Toch is dat niet altijd zo want ik zie in Amsterdam best vaak mannen rijden met zo'n helm die niet tot het stereotype 'bontkraagje' behoren.
Ik betrap mezelf ook nog weleens op de aanname en ben verrast wanneer ik ongelijk heb.

Moet zeggen dat het dan wel vaak over een ander motortype gaat dan een hoogpoter, een motorscooter of zo'n driewieler met gele draagvleugel achterop (en dikka akra jeweettog) :r
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer ik een motorrijder met Roof Boxer zie wordt ik zelden teleurgesteld en voldoen ze aan mijn vooroordeel als aso.
Veelan cruiser, MP3, of sport-brommert met herrie uitlaat, debiele inhaalakties, aggressie jegens medeweggebruikers etc.

Ligt dit aan mij?
 
Voor mijn gevoel rijden 9/10 motorrijders ermee hier in Rotterdam en omstreken.
Wat maakt deze helm zo populair?

80% zijn duivels, en duivels willen graag hoorntjes hebben.
De overige 20% vindt het gewoon een fijne helm.

Hetzelfde ging op voor Lonsdale...
 
Is inderdaad gewoon een mode-ding. Hier in A'dam rijdt bijna iedereen ermee gecombineerd met gympen, (gewone) spijkerbroek & een jas met wasbeerhondenkraag.
Voor de veiligheid draag je ze niet echt met een 43% kans dat het kinstuk openschiet tijdens een val.
 
Twee weken terug stond ik ook in een zaak en was eens aan het kijken naar systeem helmen van Shark. Werd toen aangetikt door een andere klant dat hij ook de Shark systeemhelm had en dat hij daar veel meer tevreden over was dan die Roof helm. Wil zelf misschien eens gaan kijken voor die Shark. Zijn prima helmen! Heb nu zelf een integraal van Shark en ben er ook dik tevreden over.

Voor mijn gevoel rijden 9/10 motorrijders ermee hier in Rotterdam en omstreken.
Wat maakt deze helm zo populair?
Ik heb vorig weekend een nieuwe helm gekocht en zag de Boxer ook leggen en heb deze gepast. Ik heb nogal een grote kanis dus mijn kin kwam tegen het kinstuk aan.
Ik vond het voor de rest ook helemaal niks bijzonders, enige voordeel is dat je het kinstuk helemaal naar achter ken klappen. Ze hadden er ook 1 van Shark maar die voelde al helemaal goedkoop aan.
En de prijs...... wtf.
Kopen deze mensen serieus nou deze helm omdat je dan de rode klipjes ziet als je het kinstuk naar achteren geklapt hebt?
 
Tja... geen idee. T is een hype denk ik.
Ik vind zicht het belangrijkste. Daarom rijd ik momenteel met een hybride jet helm. vizier tot mijn kaak, zodat ik ook als ik hard rijd, ik mooi zicht blijf houden. Als het echt te fris wordt, dan toch mijn systeemhelm weer gebruiken.
 
Roof boxer is de ferfekte helm:

1. als je met drie mensen op een scooter zit;

2. als je naar de juwelier gaat met een grote hamer

3. als je zonder uitlaatdemper op een MP3 rijdt met 90 in een zone 30.
 
Ik heb hem een paar jaar geleden serieus weleens gepast toen ik op zoek was naar een helm die je zowel open als dicht kunt dragen... -O- gelukkig paste hij mij voor geen meter!
 
Ik heb hem preventief niet gepast. Wat je niet weet mis je ook niet ^^ Stel je toch voor dat zo'n Roof perfect past, dan heb je pas echt een dilemma.
 
Wanneer ik een motorrijder met Roof Boxer zie wordt ik zelden teleurgesteld en voldoen ze aan mijn vooroordeel als aso.
Veelan cruiser, MP3, of sport-brommert met herrie uitlaat, debiele inhaalakties, aggressie jegens medeweggebruikers etc.

Ligt dit aan mij?


:^

En BMW GS rijders met fluo hesjes, die vertonen hetzelfde gedrag, laatst nog bijna van de weg gereden door zo'n kansloos figuur.
 
Ik heb de Roof Boxer echt jaren geleden gekocht. Vond het wel een geinig helmpje maar heb em amper gedragen. misschien een idee om hem maar eens tekoop te zetten aangezien ze toch op de een of andere manier in trek zijn geworden 😇
 
:^

En BMW GS rijders met fluo hesjes, die vertonen hetzelfde gedrag, laatst nog bijna van de weg gereden door zo'n kansloos figuur.



Laat me raden: Toen hij voorbij was zwaaide hij ook nog met de rechterarm..
 
Terug
Bovenaan Onderaan