Warme motor start perikelen, XL883 '99

636twobrothers

Die hard MF'er
25 jan 2015
487
55
Hi,

Sportster 883 uit 1999

Bij koude motor start hij perfect.

Bij warme motor slaat hij ook meteen aan maar vervolgens stopt hii direct na een paar slagen.

Als ik hem dan 20min laat stilstaan dan start hij wel weer direct.

Iemand ervaring hiermee en met tips?

Thanks.
 
Aan de topicstarter: ik weet niet of ik dat hier mag posten, anders moeten de moderators het maar verwijderen. Ik heb nog een Dyna S ontsteking liggen, nieuw in de verpakking. Nog geen tijd gehad om te monteren. Had die een paar maanden geleden gekocht, maar toch beslist om bij contactpuntjes te blijven.
Dyna S mag dus weg. Als je interesse hebt, stuur me dan maar een berichtje aub.
Groetjes,
Tim
:t
 
Updateje hier..

Probleem dus echt niet opgelost nog !

In mijn eerdere bericht gaf ik aan dat hij niet vonkte met warme motor maar dat kwam omdat ik de accu bijna leeg gestart had !

Ik heb vandaag de dyna s ontsteking van Tim opgehaald en gemonteerd en het probleem is er helaas nog steeds !

Ik ben nu op het punt om het op te geven en hem weg te doen.

- nieuwe inlaat seals
- andere carburateur met nieuw binnenwerk (165 / 45 sproeiers)
- dyna s ontsteking (nieuw)
- nieuwe bobine
- nieuwe bougies en kabels
- nieuwe accu
- alle contacten van de ontsteking nagelopen en schoongemaakt
- nieuwe vacuum leidingen
- benzine loopt goed door en geen vapor lock

Hij rijd en loopt echt geweldig verder. Ik sta alleen gewoon zeer regelmatig voor lul met een warme start.


What's next.. ? Kan het met de open uitlaten die erop zitten te maken hebben?

Hartstikke bedankt tot nu toe voor alle reacties.
 
Laatst bewerkt:
Updateje hier..

Probleem dus echt niet opgelost nog !

In mijn eerdere bericht gaf ik aan dat hij niet vonkte met warme motor maar dat kwam omdat ik de accu bijna leeg gestart had !

Ik heb vandaag de dyna s ontsteking van Tim opgehaald en gemonteerd en het probleem is er helaas nog steeds !

Ik ben nu op het punt om het op te geven en hem weg te doen.

- nieuwe inlaat seals
- andere carburateur met nieuw binnenwerk (165 / 45 sproeiers)
- dyna s ontsteking (nieuw)
- nieuwe bobine
- nieuwe bougies en kabels
- nieuwe accu
- alle contacten van de ontsteking nagelopen en schoongemaakt
- nieuwe vacuum leidingen
- benzine loopt goed door en geen vapor lock

Hij rijd en loopt echt geweldig verder. Ik sta alleen gewoon zeer regelmatig voor lul met een warme start.


What's next.. ? Kan het met de open uitlaten die erop zitten te maken hebben?

Hartstikke bedankt tot nu toe voor alle reacties.
Ongeveer alles dat met ontsteking en starten te maken heeft, is vervangen....

Er schiet me nu nog 1 ding te binnen: heeft jouw motor ook een omval beveiliging? Dat is bij Sportsters een zwart plastic doosje, binnenwerk als een trechter, met een metalen balletje er in dat contact moet maken. Die is wellicht nog na te kijken, net als de dodemansknop, bedrading en stekkers.
 
Ongeveer alles dat met ontsteking en starten te maken heeft, is vervangen....

Er schiet me nu nog 1 ding te binnen: heeft jouw motor ook een omval beveiliging? Dat is bij Sportsters een zwart plastic doosje, binnenwerk als een trechter, met een metalen balletje er in dat contact moet maken. Die is wellicht nog na te kijken, net als de dodemansknop, bedrading en stekkers.

Ik ga eens op zoek..

Wat ik gewoon echt niet begrijp is dat hij tijdens de 'probleemsituatie' gewoon keurig sterk regelmatig blauw vonkt.
 
Het klinkt mij puur als een carburatie probleem.
Hij is warm óf verzopen óf de brandstofaanvoer stokt (vacuumlock).
Probeer eens volgas te starten, niet pompen maar echt vol open.
Start hij nu wel warm? > verzopen.
Door de warme cylinders verdampt de benzine uit de vlotterkamer en slaat neer in het inlaattraject.
Hierdoor is hij tijdelijk te rijk.

Hoe zien je bougies eruit?

En mocht je uiteindelijk tóch besluiten afstand te doen...laat maar horen! ;)
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is nu 100% opgelost. Helaas was de dyna s ontsteking Tim defect (rotor defect, ontsteekte op het verkeerde moment daardoor). Na het installeren van een andere rotor was het probleem definitief verholpen.. Start nu 100x beter.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan