Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Nieuwe voor en achterband gemonteerd
1714336652057.jpeg
1714336690424.jpeg
 
Weer met zoonliefs scoot bezig geweest
Denk dat ik hem maar weg breng, kom er niet meer uit

Start niet, als ik check (bougie tegen het blok) heb ik geen vonk, 3 cdi’s liggen, 3 kabels/bougiedop, waarvan 1 nieuw

Alle stekkers nagelopen, die uit het blok was verre van lekker, dus vervangen, resultaat 0 (nul)

Startmotor gaat goed rond

Meten is weten, klopt, maar hier schiet mijn meet/elektra kennis echt te kort, kom er gewoon niet uit

Moet het dan maar uitbesteden denk ik
 
Een cdi is niet zo moeilijk. ER is een input (meestaal een spoel) en een uitgang die naar een bobine gaat.
Puls op de ingang geeft vonk aan de bobine. Kwestie van draadjes volgen.
Bobine zelf kun je ook controleren door de min draad ernaartoe los te nemen, dan vonkt de bougie. (met de plus aan de accu)
Dus er zijn nog mogelijkheden.

Het is dat je zo ver weg zit......
 
Een cdi is niet zo moeilijk. ER is een input (meestaal een spoel) en een uitgang die naar een bobine gaat.
Puls op de ingang geeft vonk aan de bobine. Kwestie van draadjes volgen.
Bobine zelf kun je ook controleren door de min draad ernaartoe los te nemen, dan vonkt de bougie. (met de plus aan de accu)
Dus er zijn nog mogelijkheden.

Het is dat je zo ver weg zit......
Wellicht even facetimen met @martin117 ?
 
Een cdi is niet zo moeilijk. ER is een input (meestaal een spoel) en een uitgang die naar een bobine gaat.
Puls op de ingang geeft vonk aan de bobine. Kwestie van draadjes volgen.
Bobine zelf kun je ook controleren door de min draad ernaartoe los te nemen, dan vonkt de bougie. (met de plus aan de accu)
Dus er zijn nog mogelijkheden.

Het is dat je zo ver weg zit......
Is Piaggio, cdi en bobine in 1
Fijn dat je uitleg geeft, maar wat je zegt is echt de boven grens/nivo wat ik snap qua elektra, ben er gewoon erg slecht in
 
Vandaag mn vrije middag opgeofferd en motor van voorwiel t/m achterwiel nagekeken.
Wilde eigenlijk alleen de remmen aanpakken en dan gaan rijden, maar het bleek dat ie zn reguliere onderhoud nodig had.
Dus gelijk maar van voor tot achterwiel nagekeken, en daarna de remmen gedaan.
Van de remklauw rechts voor, deden twee van de drie zuigers niet meer mee.
Rotzooi van afgelopen winter wat ertussen zat verwijderd, en daarna de andere remklauw, en die bij t achterwiel gedaan.

voor nu gooi ik de moersleutel in de ring, want had eigenlijk nog meer te doen.
morgen het systeem ontluchten, en :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan