Wat is een mooie bestemming de komende tijd nov/dec/jan?

Januari 2014 lekker in Australie aan het sturen geweest
full
 
En veel pasjes zijn gewoon open hoor. Frankrijk is in de winter ook gewoon mooi om te rijden. Fotootje januari 2012
full
 
Ik vind het wel een goede vraag, heb in de winter ook wel eens van die momenten dat ik best nog wel even weg zou kunnen en willen maar een hoop mooie bestemmingen vallen in de winter al snel af.

Ik ben benieuwd of er leuke ideeën komen.
 
De Italiaanse alpen schijnen deze week een temperatuur te hebben van rond de 20 graden... Prachtig rijden daar. Wellicht kan je meteen door naar Slovenië/Kroatië. Zééééééééér mooi rijden daar.
Tot slot zijn de Pyreneeën ook aan te raden.
 
Begin December gaat de motor op de trailer en rij ik of naar de grens Frankrijk-Italie of Frankrijk-Spanje.
waarna ik met de motor verder ga! Ik kijk gewoon waar het het lekkerste weer is:D
 
Enkele maanden geleden heb ik met een huurfiets een stuk door Z Afrika gereden. Prachtig!!
Hier was zomer, daar dus winter. Je snapt 'm al: Zomer is daar op dit moment aan het beginnen!

Dus een uurtje of wat in het vliegtuig. In Kaapstad motor huren en gassen maar!!
 
Laatst bewerkt:
'wat is een mooi besteming de komende tijd nov/dec/jan?' > 'wat is een mooi bestemming de komende tijd nov/dec/jan?'
 
De Italiaanse alpen schijnen deze week een temperatuur te hebben van rond de 20 graden... Prachtig rijden daar. Wellicht kan je meteen door naar Slovenië/Kroatië. Zééééééééér mooi rijden daar.
Tot slot zijn de Pyreneeën ook aan te raden.

Pyreneeen? In de winter? Hmm, lekker lijkt me anders. Spannend, dat zeker.
Portugal of Andalusie lijken me binnen Europa het prettigst.
 
Laatst bewerkt:
Noordkaap?
Misschien houdt de topicstarter van sneeuw? :+
 
Winterperiode voor de deur, gesloten passen en regelmatig vieze wegen...

In Marokko zijn de temperaturen nog wel aardig.

Het klimaat van Ouarzazate

Heel mooi land voor langere trip :)

Misschien niet helemaal neutraal omdat ik nog niet zo heel lang terug ben (ik ben heel de maand oktober naar Marokko geweest) maar ik kan dit ook aanraden.

Centraal zitten de temperaturen nog tussen de 20-25° op dit moment. Opletten, het gaat daar nu ook wel naar beneden. Eind oktober merkte ik het verschil 's avonds al zeer duidelijk. Van tijdens de eerste week 's avonds in t-shirt op het terras zitten om 23:00 tot de laatste week bij terugkomst op datzelfde terras in een trui naar de regen zitten kijken.

In het noorden zit de temperatuur tussen de 15 en 20 graden op dit moment.

Vergeet daarbij niet dat je voor de leukere wegen richting Atlas / Midden-Atlas / Hoge Atlas / ... gaat. Daar zit je nu met temperaturen van 0° 's nachts tot 15 door de dag. Eenmaal november komt daar op de passen ook de sneeuw aan.

Ik denk dat Marokko op dit moment zowat de enige plek is die te doen is voor een "korte" reis die van huis uit kan en waar nog wat spannends te zien is.

Wat is je budget trouwens, ook een grote factor.
Een huur-fiets is soms zo slecht nog niet imho. Een paar uur in het vliegtuig naar warmere oorden en dan lekker op een motor van daar rijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan