wat is je kilometerstand?

gls450

MF veteraan
29 feb 2008
2.511
1
lint bij antwerpen
ik heb nu al regelmatig op duitse sites gelezen dat er hoge km-standen bereikt worden door sommige scooters.
hier weet ik een fes250 met meer dan een ton kilometers, maar dat is zowat de enige. nu denk ik dat het plausibeler is om met een 2-cilynder hoger km-standen te bereiken (indien men 1 of 2cilynder gelijk behandelt ;) )
maar ik ben toch benieuwt welke km-standen wij mf-ers al hebben bijeen gescoot :] :]
grtz
tom
 
op de scooter 120km in 3 jaar.
mijn huidige scooter burgman650 staat nu op 70.000 kocht hem bij 18.000km
 
Dat is ongeveer 24000 km per jaar,ik hoor bij de dealer verhalen van motorscooters met wel 50000 km op de teller.....na 2 jaar op zoek naar een nieuwe scooter ?
Of zetten de meeste motorscooters veel meer op de teller?
Zelf rijd ik sinds kort op een dylan en het lijkt mij geruststellend te weten of de meeste dylans.....laten we zeggen 75000km halen.
 
veel gaat er van afhangen hoe je de scoot behandelt;
als je alleen stadsverkeer gaat doen, zullen er idd geen ton kms opkomen
terwijl je alleen autostrade-kms doet tegen gezonde snelheden, dan gaat dit volgens mij naar de 2ton
de meeste rijders zitten er ergens tussenin met hun gebruik.
als je dan ook nog eens je rechterhand in bedwang kan houden, kunnen hoge km-standen zonder problemen bereikt worden
grtz
tom
 
Laatst bewerkt:
Dat is ongeveer 24000 km per jaar,ik hoor bij de dealer verhalen van motorscooters met wel 50000 km op de teller.....na 2 jaar op zoek naar een nieuwe scooter ?
Of zetten de meeste motorscooters veel meer op de teller?
Zelf rijd ik sinds kort op een dylan en het lijkt mij geruststellend te weten of de meeste dylans.....laten we zeggen 75000km halen.




remuz, 24000 km per jaar zal ik er nooit mee rijden :] . ik heb voor het eerst een motor en voor mij is het allemaal nog nieuw *D . de eerste 3 weken heb ik er constant opgereden daarom ook de hoge km stand, ik rij al een stuk minder en in de wintermaanden zo heel af en toe daarom zal ik nooit aan de 24000 km komen. ik heb er geen verstand maar een tonnetje of meer moet ie toch wel halen...........
 
Bij ons komt een klant met een (scooter 50cc) peugeot speedficht en die rijdt 25.000km per jaar met een top snelheid van 25km/u. :}

Zit elke dag post rond te brengen bij de diamant.


:]
 
FYI

Scooter gekocht met+/- 21.000 Km toen 12jaar oud voor weinig
Kreeg v/d dealer te horen dat "ze" zo'n 7 jaar stil had gestaan......
Op dit moment staat de teller op 29.400 ...............na een jaar .
Nee bij mij staat "ze "niet stil en ben ook van mening dat het moet rijden en dat doet "ze" ook,als een jonge hond gaat ze door het verkeer heen .(of ik voel me een pup)
Het is een "Majesty YP 250 " van de vorige eeuw. _O-

mvrgr

Ed
woef
 
Snap ik helemaal,heb op mijn lead 12000 km gereden in ongeveer 3 jaar :] nu in 2 weken 1022 km op de nieuwe dylan(inrijden)vanaf nu zal het een stuk rustiger gaan.
remuz, 24000 km per jaar zal ik er nooit mee rijden :] . ik heb voor het eerst een motor en voor mij is het allemaal nog nieuw *D . de eerste 3 weken heb ik er constant opgereden daarom ook de hoge km stand, ik rij al een stuk minder en in de wintermaanden zo heel af en toe daarom zal ik nooit aan de 24000 km komen. ik heb er geen verstand maar een tonnetje of meer moet ie toch wel halen...........
 
1431km op m'n Suzuki Sixteen, 4 weken oud.
Nog 169km en dan eindelijk vol gas... ben benieuwd naar de topsnelheid en bij het stoplicht ook wat leuker om met vol gas te 'winnen' van de meneren in vlotte auto's ipv met half of 3/4e gas maximaal. Wat kunnen ze er slecht tegen zeg, als een scootertje sneller is. :]

Ook ben ik benieuwd wanneer de Sixteen een beetje op is, het ding is nog te nieuw dus op internet gewoon erg weinig te vinden nog... zelfs uitlaten is een groot probleem, maar er komt wel een Leovince 4Road onder, weet alleen nog niet wanneer. En dan eerst op de bank (en na dat ie erop zit) om verschil te kunnen zien.
 
Laatst bewerkt:
1431km op m'n Suzuki Sixteen, 4 weken oud.
Nog 169km en dan eindelijk vol gas... ben benieuwd naar de topsnelheid en bij het stoplicht ook wat leuker om met vol gas te 'winnen' van de meneren in vlotte auto's ipv met half of 3/4e gas maximaal. Wat kunnen ze er slecht tegen zeg, als een scootertje sneller is. :]

Ook ben ik benieuwd wanneer de Sixteen een beetje op is, het ding is nog te nieuw dus op internet gewoon erg weinig te vinden nog... zelfs uitlaten is een groot probleem, maar er komt wel een Leovince 4Road onder, weet alleen nog niet wanneer. En dan eerst op de bank (en na dat ie erop zit) om verschil te kunnen zien.

1600 km inrijden? bij mij was het advies(van arie)1000km,we zullen nooit weten of het genoeg was........nu met 4road en lichtere rolletjes meer koppel,komt sneller op toeren en haalt daardoor sneller en makkelijker zijn top(110-115km)en natuurlijk want daar ging het eigenlijk om....een beter geluid.
Nu maar hopen op veel probleemloze kilometers.
Waar zet je je scooter op de bank?lijkt me leuk,vooral als ze hem daarna preciezer afstellen,ploft een beetje
 
Heb een dylan gekocht in 2005, stond toen 3300km op de teller. Heeft nu 7021 km gelopen, niet alteveel dus, hij is van 2002.
 
1600 km inrijden? bij mij was het advies(van arie)1000km,we zullen nooit weten of het genoeg was........nu met 4road en lichtere rolletjes meer koppel,komt sneller op toeren en haalt daardoor sneller en makkelijker zijn top(110-115km)en natuurlijk want daar ging het eigenlijk om....een beter geluid.
Nu maar hopen op veel probleemloze kilometers.
Waar zet je je scooter op de bank?lijkt me leuk,vooral als ze hem daarna preciezer afstellen,ploft een beetje

Ik volg de handleiding. Maar de eerste 1000km zijn natuurlijk het belangrijkste. Mijn scoot komt ook bij Arie vandaan, maar daar hebben ze helemaal nix gezegd over inrijden ofzo. Als het goed is heeft Arie een testbank toch? Dan gaat ie er daar op en nog eens als ik daar de uitlaat heb besteld. Ik heb op een andere 'stock' Sixteen wel 115km/u gehaald, ik verwacht met zo'n 4Road toch wat vaker de 120km/u te kunnen zien en wat meer koppel. Al vind ik 80-100km/u een mooie kruissnelheid. Ik denk dat de blokjes redelijk wat aankunnen qua kilometers, ook mede door de waterkoeling.
Maar de 4Road idd voor het geluid en het liefst ietsje koppel erbij. Lichtere rolletjes zijn geloof ik niet nodig, ik had een Franse site gevonden waar de 125cc wel 10.5gr rolletjes nodig had bij de 4road pijp en de 150cc volgens mij de standaard rollen kon blijven gebruiken. Maar ik weet eigenlijk geen zak af van rolletjes, variateurs etc. want ik heb altijd schakelmotoren gereden en toen ik 16 was gewoon schakelbrommers. Dit is sowieso de eerste scooter (in eigendom) van m'n leven. :)
 
Piaggio x9 500 uit 2003, jaartje terug gekocht met bijna 100.000, nu 107.000. Rij er nu weinig op door werkverandering.
 
Die van mij zal nog op bijna 0 staan, is gloednieuw.
Maar lijkt me dat je ook een Piaggio Mp3 in moet rijden?
Niet gelijk vol gas erop. Ook de remmen moeten nog inslijten denk ik.
Net als met een auto.
 
Piaggio x9 500 uit 2003, jaartje terug gekocht met bijna 100.000, nu 107.000

Getuigt best wel van lef, een MS kopen met zo'n hoge km-stand.
Aan de andere kant; zo'n 500 heeft power genoeg en wordt niet te zwaar belast, maar toch.
 
langs de andere kant als je een scoot koopt met dergelijke km-stand, ga je je toch niet blauw hebben betaald voor toch een potente fiets
grtz
tom
 
"Getuigt best wel van lef, een MS kopen met zo'n hoge km-stand.
Aan de andere kant; zo'n 500 heeft power genoeg en wordt niet te zwaar belast, maar toch."

Je kan tegen wat meer onderhoud aanlopen, maar verder, waarom niet? Verbruik ligt gewoon 1:22. Lekt geen olie. Ik loop er meer tegen aan dat ik het dealerschap niet zo goed vind geregeld bij Piaggio. Kan alle onderdelen wel bij easyparts krijgen, dat is lekker, doe het onderhoud gewoon zelf. Waarom zou zo'n blok niet 2 of 3 ton kunnen lopen? Ik denk dat goed onderhoud en bv bij het wegrijden niet direct vol het gas erop maar eerst warm draaien daarbij belangrijk zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan