Wat zijn de plannen?

Boudtje

Die hard MF'er
27 dec 2008
386
0
Maastricht
Allemaal,

Het is weer januari 2016, de feestdagen zijn (eindelijk :+ ) achter de rug en de motorbeurs zit eraan te komen ( *O* ).
Tijdens de "gezellige dagen" hebben we weer met allerhande mensen gepraat en ideeën opgedaan om komend voorjaar, zomer en/of najaar weer met de motor op pad te gaan.
Zo ook in huize "Boudtje", en waren we eerst van plan om, wederom net zoals vorig jaar, naar de Costa Brava te gaan om daar op de grens met Frankrijk en het binnenland van Spanje de wegen te gaan verkennen wat verschrikkelijk leuk was om te doen, gaan we nu "iets" verder naar het zuiden om daar een weekje te gaan spelen...

Ze zeggen dat daar de mooiste wegen van Europa liggen....zelfs zijn er mensen die beweren dat deze wegen de mooiste van de wereld zijn.... Het wordt dus tijd om dat zelf te gaan ondervinden. Dus wij gaan samen met zus en zwager richting .....
Alhaurin El Grande....!! Dat zegt waarschijnlijk niemand iets maar als ik er bij verteld dat dit dorp ongeveer op een half uurtje rijden van het vliegveld van Malaga ligt gaan er bij de meeste van jullie wel een lichtje branden, toch?
Want in dezelfde provincie ligt namelijk ook Ronda, en dat is wel degelijk bekend onder de meeste motards, nietwaar?

Wij (zijn zwager en ikzelf) gaan met zijn bus en onze motoren plus alle bagage de ongeveer 2200 km afleggen terwijl onze eega's met de vlieger er ongeveer dik 2 uurtjes over gaan doen. Maar ja, wij willen toch echt met onze eigen motoren het daar eens mee maken. Wij kennen toevallig een koppel dat daar een vakantiehuis runnen en wij gaan van die kennis gebruik maken om er dus een weekje te gaan vertoeven.
Het lijkt mij echt fantastisch om daar eens over die prachtige wegen te rijden waar iedereen die daar ooit gereden heeft zo over loopt te juichen. Zelfs de "vakliteratuur" als Motor '73 heeft het wel eens genoemd en geprezen!
Jaren geleden, en dan praat ik zeker een jaartje of 15 geleden ben ik wel vaker daar in de buurt geweest, maar nooit echt daar in de wegen rondom Ronda en Alhaurin.

Wij gaan er eind Mei naar toe omdat we dan (hopelijk) niet die bloed verziekende hitte gaan krijgen die daar in de zomer heerst, maar ook niet de regen die daar kan vallen als je eerder in het jaar gaat. Tenminste ..... zo hebben ze het ons verteld.
Nou, voorlopig zijn dit mijn plannen. Ben benieuw waar de rest naar toe gaat...

Gr. Boudtje :W
 
Dat klinkt goed :P Ik ben van plan om zelf ook die kant op te gaan, maar dan ook heen en terug op de motor. Ik wil heel graag Andalusië ontdekken, ik hoor en lees daar machtige verhalen over. Ook de binnenlanden van Spanje schijnen erg gaaf en soms uitgestorven te zijn. maar eerst nog een weekendje Ardennen in april. En omdat ik een gezin heb, beperk ik me vaak tot dagjes weg. Afgelopen jaar ben ik zo vier keer naar Sauerland geweest, eenmaal naar Teutoburgerwald en eenmaal naar Luxemburg. Dit jaar staat de Harz en Moezel op die manier op de planning. Gewoon vroeg opstaan, snelweg rijden totdat de zon opkomt, ontbijten bij een Duits bakkertje en dan begint een dag stuurpret. En 's avonds zit je gewoon weer thuis aan het avondeten O-)

Ben benieuwd naar de plannen van anderen. Voorpret is immers ook al pret :)
 
Laatst bewerkt:
al 2 keer in de omgeving van Ronda geweest waarvan 1 keer met de motor, zeer mooi idd en leuk rijden.

camino del rey is een erg populair wandelpad daar, mocht je eens wat anders willen als op de motor zitten.
dat moet je wel een paar dagen van te voren reserveren en uitprinten.

alvast veel plezier met het voorbereiden gewenst.
 
Mijn plannen gaan in ieder geval richting Noordkaap en terug langs de Noorse kust. Zweden en Finland heb ik met de motor al gehad, maar Noorwegen staat nog op het lijstje.

Verder doe ik altijd wel wat spontane weekendjes Luxemburg of Eifel, dus die zitten er dit jaar ook vast wel weer in. Misschien haak ik nog aan bij een groepje voor een tripje naar he Stella Alpina treffen, maar dat hangt even van de financiële situatie af...
 
Voor mij in ieder geval pasen pinksteren en hemelvaart lange weekenden weg.

Als het lukt in sept wat langer, oostenrijk en Kroatië als doelen.
Afgesloten met een weekende op camping little creek.
 
Ik heb één mazzeltje over de meeste die hier eens vertoeven.... Ik woon in Maastricht...!!
Met andere woorden: de Eifel en de Ardennen beschouw ik als mijn achtertuin... ;)
En ook Luxemburg ligt een stief kwartiertje bij mij vandaan (lees: een dik uur)

gr. Boudtje
 
Ik heb één mazzeltje over de meeste die hier eens vertoeven.... Ik woon in Maastricht...!!
Met andere woorden: de Eifel en de Ardennen beschouw ik als mijn achtertuin... ;)
En ook Luxemburg ligt een stief kwartiertje bij mij vandaan (lees: een dik uur)

gr. Boudtje

Dat is zeker een voordeel, Maastricht is voor mij al 250km. Voor een dagje rijden vind ik Eifel en Luxemburg net even te ver weg, maar voor een weekendje prima te doen.
 
Andalusie ben ik 2 weken met auto geweest, was ook een echte cultuur(historische) vakantie. Rondom Ronda en boven Malaga is het wel mooi sturen. De Dolomieten blijf ik mooier vinden overigens.
Met de motor wil ik tzt nog wel een keer naar zuiderlijker Spanje maar dan naar Extremadura (ZW van Madrid).

2016
  • April ca 8 dgn solo naar Ierland (periode ligt nog niet vast, ik ga pas als de vooruitzichten wat droger weer voorspellen, ga nl. in principe kamperen)
  • 7 - 15 juni met z'n 3'n naar Zuid-Frankrijk m.n. (zuidelijke)Alpen, ca. 4500km is de planning
  • sept - Weer Dolomieten? (na 5 keer met moto) - maar in principe nog 1 week op pad!

Wat tussendoor dichterbij op pad komt zie ik nog wel! Ik mag ook nog met mijn vrouw met auto op pad, dus op gegeven moment zijn vakantiedagen wel op :)
 
Laatst bewerkt:
Met Pinksteren vertrekken we richting Sicilië, met de camper en de Vespa achter in.
Planning is 9 weken onderweg te zijn.
Zo snel mogelijk tot in de buurt van Napels en dan rustig af zakken, rondje over Sicilië, terug heel de hak door, Puglia, enz.
Niet een motor vakantie maar ik denk dat de Vespa ook wel een paar duizend km Italiaanse binnen wegen gaat berijden :]

Voor puur motor trips, in maart of april ga ik nog een lang weekend op solo trip.. Denk dat ik er en soort van mini ironbut van ga maken.
Kijken of ik een leuke route voor elkaar krijg binnen door richting Genève, om het meer heen en weer terug richting Brabant ;) Kijken of de Vespa zich een beetje wil gedragen *O*
 
De boot is geboekt en de highlights om te bezoeken uitgezocht.
Wij gaan naar Griekenland voor 2 weken.

Nu al zin in! :]
 
In April gaan wij de North coast 500 in Schotland rijden met de camper. Hebben we 2 weken voor uitgetrokken. Nu nog kijken wat ik voor motorreis ga plannen.
Misschien Ardennen of Eiffel, ligt er aan wat er een beetje aan budget over is.
 
In April gaan wij de North coast 500 in Schotland rijden met de camper. Hebben we 2 weken voor uitgetrokken.
wij willen een weekje schotland doen, vrijdag de boot van ijmuiden en zondag ochtend weer terug in ijmuiden.

verder nog wat weekendjes ardennen maar ook ik woon 240km van maastricht af dus die stomme A2 af rijden.

half juni we 2 weken door italie maar dan met de cabrio,van garda tot amalfi.
 
Als je een blauwe peugeot cabrio ziet toeteren en zwaaien dan zijn wij dat.
Mijn vriendin zou ook graag op haar vespa gt200 Door italie willen toeren maar we hebben toch voor de cabrio gekozen.
 
Vorig jaar door de alpen en dolemieten getrokken (Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Italie, Oostenrijk, Duitsland).

Dit jaar wordt het waarschijnlijk Noorwegen. We proberen zoveel mogelijk tijd te reserveren. Het zal ergens tussen 3 en 6 weken liggen. Als we 6 weken hebben doen we een poging naar de noordkaap! Als we 'slechts' 3 a 4 weken weg kunnen dan houden we het bij zuidelijk Noorwegen.

Wildcamperen, hengeltje mee en lekker toeren!!
 
In 2015 met zn tweeen een mooi rondje door centraal Europa gemaakt, NL, BE, FR, IT, CH, AT, DE. Route des grandes alpes en natuurlijk diverse mooie passen in de Alpen. In drie weken tijd ieder ongeveer 4000km gereden! Helaas wel een hoop regen gehad met kamperen.
Dit jaar staat Schotland op de planning voor twee weken, echter weten we nog niet of we met de auto met tent/caravan of de motor met tent of B&B gaan. Maar dat mag de pret niet derven, ik verwacht dat het wel wat weg heeft van Noorwegen, waar ik al een aantal keer geweest ben! We moeten het allemaal nog even uitzoeken :)

@OrganicWaste,
Als je zes weken de tijd heb, zou ik zekers naar het noordelijkste puntje toe rijden! Boven Trondheim wordt de natuur een stuk ruiger! Ik heb in 2009 met twee vrienden naar de Noordkaap gereden en terug in drie weken tijd (bijna 8000km, het verslag staat op MF). Echter toen ook veel regen gehad en dus veel al doorgereden en lange dagen gemaakt ipv stoppen voor uitstapjes. Nu mn vriendin dr rijbewijs heeft, gaan we zeker nog wel een keer die kant op, alleen dan ook voor langer dan drie weken !!
 
Zomervakantie: Oostenrijk / Slovenie / Dolomieten (wellicht ook MotoGP meepakken in Oostenrijk) Tips voor Slovenie zijn altijd welkom.

Hemelvaart: Harz gebergte, simpelweg nog nooit geweest!
 
Laatst bewerkt:
onze planning is om in juli naar camping Le Moto te rijden in Crest Frankrijk, ben er 11 jaar geleden al eens geweest maar toen zat ik nog bij pap's achterop. Nu rijden mijn vrouw en ik allebei zelf en nu wil ik wel eens zien of ik daar nog iets herken.

P.S. wel heen en terug op de motor natuurlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan