Wat zijn je motorvakantieplannen voor 2024?

cb_750_kz

Die hard MF'er
12 apr 2013
928
1.440
Morgen is het kerst, dus tijd om na te denken over de vakantieplannen voor 2024!

Omdat TS altijd begint: Wij gaan met z'n tweeen naar Ierland om in ieder geval de Wild Atlantic Way (WAW) te rijden. Het idee is om met de ferry vanuit Frankrijk direct naar Ierland te varen en vanuit Rosslare via het zuiden de WAW met de klok mee te rijden. Noord Ierland en Dublin staan uiteraard ook nog op het programma. Afhankelijk van de tijd die er nog over is willen wij via Wales en Zuid Engeland terug rijden.

Nu nog lekker bezig met routes plannen, inlezen en spieken op Google streetview O-)

Tijd: 3 weken
Maand: juni 2024
Motoren: XL700V & NC700X

Wie deelt verder zijn plannen?
 
Twee weken Isle of Man TT van eind mei tot 9 juni.
Niet echt een vakantie, maar meer een lekker tussendoortje.
Rondje over het TT circuit van 60 km met een gids.
Niet om rondetijden te klokken, want de beste man stopt her en der voor een anekdote.
Heel avontuurlijk is het ook niet, ben gesteld op comfort en zekerheden; vaste B&B op loopafstand van de TT start en finishplaats. :)

Met de motor via DFDS over bij IJmuiden.
En dan nog een flinke rit en andere ferry boten.
 
Mijn plan is om begin juli met met mijn Vespa GTS 300 in een dag of 10 vanuit Nederland naar Huelva, Spanje te rijden. Dit is zo'n 250km/dag, via de binnenlandse weggetjes. Daar de ferry naar Tenerife te pakken. Ik wil daar dan 3-4 weken blijven (mijn vriendin vliegt in) en natuurlijk daar op de eilanden toeren! 2 maanden verlof van werk aangevraagd en gekregen in ieder geval!

De terugweg zal weer met de boot terug zijn naar het vaste land van Spanje en dan vanuit Huelva naar Malaga (330km). Daar zit Revi transport en die mag dan de scooter terug naar Nederland transporteren. Ik vlieg dan vanaf Malaga weer terug naar Nederland.

Echt zin in!
 
Ik ben van plan om via de route des grandes alps af te zaken naar de cote d’azur en vanuit daar de Pyreneeën over te steken richting Biaritz. Daar een weekje met vriendinlief te verblijven en vervolgens weer richting Nederland te sturen.

Inspiratie uit mijn roadtripbijbel:
IMG_3338.jpeg
IMG_3337.jpeg

Dat alles met mijn Hypermotard 1100 en een combinatie van b&b’s en kamperen.

Exacte moment, details, eventuele reisbuddy en volgorde ligt nog niet vast.
 
Net zoals de afgelopen twee jaar wil ik eind augustus/begin september voor een week of drie met de tent achterop een zonder vaste plannen naar Noord-Italië.

Misschien lukt het deze keer wel, afgelopen 2 jaar was het steeds slecht weer die kant op en ben ik eigenlijk in Frankrijk geweest, steeds het slechte weer omzeilend.

In mei en/of juni denk ik nog een week weg met de tent en een paar lange weekends in de zomermaanden. Dan pak ik een hotel, ik heb een hekel aan drukke campings met kinderen.
 
Net zoals de afgelopen twee jaar wil ik eind augustus/begin september voor een week of drie met de tent achterop een zonder vaste plannen naar Noord-Italië.

Misschien lukt het deze keer wel, afgelopen 2 jaar was het steeds slecht weer die kant op en ben ik eigenlijk in Frankrijk geweest, steeds het slechte weer omzeilend.

In mei en/of juni denk ik nog een week weg met de tent en een paar lange weekends in de zomermaanden. Dan pak ik een hotel, ik heb een hekel aan drukke campings met kinderen.
mijn camping is alleen toegankelijk voor 21+
 
Tot nu toe bevestigd en gepland trips met de motor(en) voor 2024:
  • 20/04 t/m 05/05; Trip naar zuid Spanje (Jerez de la Frontera), voor het MotoGP weekend 26-28/04;
  • 30/05 t/m 11/06; Trip naar Ilse of Man, voor de road races aldaar;
  • 15/06 t/m 30/06; Trip naar ??? (wss Alpen/Italië/Slovenië o.i.d.), in het kader van de MF 500,- challenge
  • Ergens in September nog een keer naar de Eifel..
En wellicht nog een paar tripjes die in mij opkomen, meestal 2 a 3 weekenden per jaar, last minute boeking...
 
Heb nooit echt plannen maar zit te denken om nog 1x naar marokko te gaan.
En daarna de motor te verkopen.
Omdat ik hem nu al iets van 7 maanden niet heb aangeraakt.
 
Ik ben afgelopen zomer naar de Pyreneeën geweest.
En hoewel ik helemaal binnendoor heen en terug ben gereden heb ik heel sterk het idee dat ik onderweg heel veel moois gemist heb.
Dus het plan is om komende zomer meer van Zuid Frankrijk te gaan bekijken.
Morvan, Auvergne, Ardeche, wellicht le Provence en randje Alpen.
 
En hoewel ik helemaal binnendoor heen en terug ben gereden heb ik heel sterk het idee dat ik onderweg heel veel moois gemist heb.
Ik kom al 20 jaar bijna elk jaar met motor en tent in Frankrijk. Soms onderweg naar Spanje, soms met een bocht vanuit Oostenrijk en Italië. En altijd ontdek ik weer nieuwe mooie plekken. En elke keer voelt in Frankrijk rijden weer als thuiskomen. Dus ja, jij hebt ongetwijfeld ook veel moois gemist 😁
 
Plan is naar de Lofoten, en ook nog naar de Dordogne, eens kijken hoe het daar staat met mijn stukje land. Daar kan ik dan ook gelijk kamperen.
Met een klein groepje (4 man) het plan opgevat om naar mijn stukje land te gaan in de Grand Est oftewel de Franse Ardennen. Daar een paar daagjes wat toeren.
Vroeger veel weekenden en motorvakanties gedaan en ik weet hoe mooi het is maar het is er lang niet van gekomen. Dus kijk er naar uit.
 
Lang weekend Luxemburg
Week MC Piston rally noord Spanje
Manx Grand Prix

Samen met andere ritjes en woonwerk hoop ik op iets van 20,000km motor te rijden in 2024.
 
Voorlopig plan is om in juni in een dag of 12-13 een rondje Franse Alpen te doen met de Vespa GTS en de tent. Ik was toevallig vandaag weer lekker aan de route aan het sleutelen, wordt steeds mooier :].

Wellicht in september nog een weekje met de Kawasaki naar Schotland met een vriend, maar dat moeten we bespreken.

Het wordt in ieder geval een mooi tourjaar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan