Wel of geen aangifte doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Levi_rsv_mille

Die hard MF'er
5 mei 2009
507
4
Beste mensen,

Afgelopen zaterdag in Eindhoven een vervelend incident gehad. Op het moment dat ik een auto wilde inhalen maakte de bestuurder bewust een manoeuvre naar links. Ik kon nog maar net uitwijken en lag bijna onder een tegenligger!

Ik ben direct gestopt, zo ook de bestuurder van de auto. Ben witheet naar hem gelopen en voor ik hem ook maar iets kon zeggen pakte hij mij bij mn keel. We hebben een korte worsteling gehad (ik met helm op). Omstanders hebben ons uitelkaar gehaald.

Op de vraag waarom hij zo'n idiote manoeuvre maakte zei hij; "Ik volg je al een tijd en je rijdt als een idioot". Ok, dus dan mag je me onderste boven rijden.
Alsof dat niet genoeg is loopt hij naar mijn motor en geeft deze een harde trap..en daar ligt mijn motor op zn zij..topkuip, spiegel, uitlaat, zijkuip kapot!!

Meerdere mensen hebben dit gezien en ook de idiote manoeuvre. Dit hebben ze ook aangegeven aan de politie die ter plekke is gekomen.

Afgelopen dinsdag heeft deze man mij gebeld en zn excuus aangeboden. Hij vertelde dat hij zijn verzekering op de hoogte heeft gesteld en dat hij er alles aan zal doen om de schade te vergoeden. Ik heb een afspraak bij de politie om mijn verklaring op te laten nemen. Wat hij heeft gedaan is tenslotte poging tot doodslag.
Nu vraag ik mij af of ik dit wel moet doen, nu hij zijn excuus heeft aangeboden en ook meewerkt met het vergoeden van de schade (ik heb niks zwart op wit).

Graag jullie mening.
 
Politie is ter plaatse geweest en je hebt getuigen van de vernieling.
Dit kan je sowieso verhalen en dat is wel vast gelegd.

Over de manouvre, als meerdere mensen het hebben gezien of kunnen bevestigen dat hij moedwillig naar links stuurde kun je hem daarvoor aanklagen. De vraag is alleen of jii daar iets mee opschiet.
Wellicht krijgt hij een sanctie opgelegd. Maar ik gok er niet op dat jii enige vergoeding tegoed zal zien met uitzondering van de door hem veroozaakte schade..
 
Politie is ter plaatse geweest en je hebt getuigen van de vernieling.
Dit kan je sowieso verhalen en dat is wel vast gelegd.

Over de manouvre, als meerdere mensen het hebben gezien of kunnen bevestigen dat hij moedwillig naar links stuurde kun je hem daarvoor aanklagen. De vraag is alleen of jii daar iets mee opschiet.
Wellicht krijgt hij een sanctie opgelegd. Maar ik gok er niet op dat jii enige vergoeding tegoed zal zien met uitzondering van de door hem veroozaakte schade..
:X




:+
 
Ik zou melding doen bij de politie en aangeven dat je geen aangifte doet als de verzekering netjes uitkeert. Dan heb jij ook een stok achter de deur. Tenzij jij zo pissed bent dat je hem hoe dan ook voor de rechter wil zien, en zelfs met een aangifte is dat maar de vraag....
Zo hebben wij ook eens heel snel de verzekeringscenten binnen gehad van iemand doe in eerste instantie doorreed na een bijna ongeval met de scooter.
 
Ookal zou hij niet willen betalen voor de schade;
Feit blijft dat jij getuigen hebt en dat de politie daar ter plaatse die verklaringen heeft opgenomen.
Dus je kunt hem altijd aansprakelijk stellen voor de veroorzaakte schade. Indien je bij jouw verzekeraar voed verzekerd bent, all risk, en een rechtsbijstand hebt zal je verzekeraar dit bij de tegenpartij gaan verhalen..

Ik zou zeker naar het politiebureau gaan. Al zou het alleen maar zijn om de gemaakte schade, eventueel fotos mee nemen, geprint, vast te kunnen leggen.

Dat hij spijt heeft en jouw heeft gebeld heb je niet veel aan.
Wat als je nou niet kon uitwijken. Wat dan?
 
Aangifte voor poging tot doodslag zal je waarschijnlijk niets opleveren en aangezien je nog leeft zou ik me meer druk maken over de veroorzaakte schade.
 
Op het moment dat ik een auto wilde inhalen maakte de bestuurder bewust een manoeuvre naar links.

Op de vraag waarom hij zo'n idiote manoeuvre maakte zei hij; "Ik volg je al een tijd en je rijdt als een idioot".

Hoe kan jij hem inhalen als hij jou volgt? _O-

Maar oké. Ff zonder dollen.

Vervelende situatie en zou het ook heel lastig vinden denk ik. In eerste instantie zou ik zeggen aangifte doen. Aan de andere kant is het natuurlijk wel netjes dat hij zelf zijn excuses heeft aangeboden (waarschijnlijk omdat ie verdomd goed weet dat hij fout is en zwaar de lul kan zijn maar toch) en heeft aangegeven de schade te willen vergoeden. Zou denk ik vragen om het op papier te zetten en daarmee, na vergoeden van de schade, het laten rusten.

Mocht hij het niet zwart op wit willen zetten, en de schade word toch niet vergoed kan je altijd nog aangifte doen. Gezien dat de politie ter plaatse is geweest en dus, neem ik ff aan, ook al de getuigen verklaringen heeft??
 
Aangifte doen zodra je je geld hebt. Deze mensen horen niet in het verkeer te zijn, of uberhaupt niet in de samenleving.
 
Er is geen enkele verzekering die dit dekt. Er is immers geen aanrijding, en het is opzet.
Dus het zal uit zijn eigen zak moeten komen.
 
Mijn twee cent:

Ik zou een taxatie laten maken door een motorzaak, deze uit laten printen, en naar hem mailen/sturen/postduif etc. En hem vertellen dat je geen aangifte doet als je binnen 30 dagen het op de taxatierapportage vermelde bedrag op je rekening hebt staan.

Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Als jij vind dat het dermate serieus was dat een aangifte op zijn plaats is, dan staat niets je vrij om dat ook te doen. Maar 90% kans dat dit gewoon op de stapel gaat, dus ik zou het als stok achter de deur middel gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Mijn twee cent:

Ik zou een taxatie laten maken door een motorzaak, deze uit laten printen, en naar hem mailen/sturen/postduif etc. En hem vertellen dat je geen aangifte doet als je binnen 30 dagen het op de taxatierapportage vermelde bedrag op je rekening hebt staan.

Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Als jij vind dat het dermate serieus was dat een aangifte op zijn plaats is, dan staat niets je vrij om dat ook te doen. Maar 90% kans dat dit gewoon op de stapel gaat, dus ik zou het als stok achter de deur middel gebruiken.

Volledig mee eens.
Zou er zelfs 14 dagen van maken.
 
Laatst bewerkt:
Eerst laten dokken, binnen korte termijn.
Komt idd van een verzekering (opzet).

Dan alsnog aangifte doen.
 
Verzekering regelen, dan alsnog aangifte doen :)
Alhoewel die kerel wellicht dan later nog eens door het lint gaat en je komt opzoeken. Je adres maar even apart houden :+
 
Mijn twee cent:

Ik zou een taxatie laten maken door een motorzaak, deze uit laten printen, en naar hem mailen/sturen/postduif etc. En hem vertellen dat je geen aangifte doet als je binnen 30 dagen het op de taxatierapportage vermelde bedrag op je rekening hebt staan.

Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Als jij vind dat het dermate serieus was dat een aangifte op zijn plaats is, dan staat niets je vrij om dat ook te doen. Maar 90% kans dat dit gewoon op de stapel gaat, dus ik zou het als stok achter de deur middel gebruiken.

Mee eens.

De schade moet vergoed worden, als hij het niet uit eigen zak wíl doen, dan maar via aangifte vernieling.
Poging doodslag gaat hem waarschijnlijk niet worden, grote kans dat hij een verbaal krijgt voor artikel 5 ( en ook dat is maar de vraag)

Keuze is natuurlijk volledig aan jezelf, als jij hem sowieso gestraft wil hebben begin je met de aangifte.
 
Geen medelijden hebben, aangifte doen. Op een slechte dag was je dood geweest door dat randdebiel. Ik hoop dat de koekblikker zijn rbw kwijt raakt.

Artikel 5 WVW bepaalt: 'Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.'

Waar artikel 6 WVW zich richt op ernstige verkeersfouten, richt artikel 5 WVW tot iedereen die het verkeer op de weg negatief kan beïnvloeden. Het gevaar zetten is gelegen in de 'reële' kans op een ongeval.


Bron
 
Aangifte doen, no doubt!

Een dergelijke persoon dien je zo hard als mogelijk aan te pakken, m.i.
Laat hem maar lekker boete doen. Als mensen zo agressief reageren, dan blijft het vaak niet bij 1 keer. Lopen en rijden steeds meer fruitcakes rond, dat blijkt wel weer.

En waar heeft hij spijt van? Dat hij zo maf is en doet. Of dat er zoveel getuigen zijn en hij de gevolgen inziet en zijn eigen hachje nu probeert te redden?
 
Oh en je bent er psychologisch helemaal van naar de klote en kan je werk niet meer correct uitvoeren. Smartegeld is wel op zijn plaats, lijkt me.
 
Ik zo iig aangifte doen. Anders doet 'ie het morgen weer, bij een ander. En wellicht dat je dan je schade makkelijker vergoed krijgt, en een claim voor smartegeld is ook altijd handig. Goed aanpakken zo'n aso.
 
Wat wel raar is, is dat geen van de omstanders heeft ingegrepen anders dan jullie uit elkaar halen. Ik zou dat anders hebben gedaan, denk ik.
 
eerst zien dan geloven. Ik kan me niet voorstellen dat de verzekering dit gaat betalen, als jij voor de lol een ruit in gooit gaat je WA dat ook niet betalen, dus het zal uit zijn eigen zak moeten komen inderdaad. Het is heel erg makkelijk om te zéggen er alles aan te doen.

Dat staat natuurlijk buiten het feit dat hij zichzelf duidelijk niet onder controle heeft en zoals ik het lees dit geen opwelling is. Gaat het om de schadevergoeding of is het een principekwestie..

Ik zou eerst eens uitzoeken hoe/of je de schade op hem persoonlijk kan verhalen (mocht hij niet uit zichzelf betalen), en waarschijnlijk is daar wel een aangifte voor nodig.

Verder lijkt het schadebedrag als ik dat zo lees wel een aardige kostenpost voor meneer, dus met het excuus erbij en schade afgehandeld in mijn ogen geen woorden meer aan vuil maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan