Welk merk voorvork keerring?

HellStorm666

Die hard MF'er
3 apr 2010
563
9
Hallo,

Binnenkort moet ik van een GSX-R 600 SRAD ('99 dacht ik zo uit mn hoofd) de voorvork keerring vervangen. Dit omdat de huidige lekt.

Stofkap en voorvork olie worden uiteraard ook gedaan. De andere poot pak ik ook direct mee.

Nu wil ik graag weten.
OEM keerring ed gebruiken, of is er een ander merk/type die ik beter kan gebruiken?
 
OEM gebruikt vaak NOK op de japanse fietsen. OEM gaat vaak veel langer mee dan Arriete of wat dan ook en minder last van wrijving tussen poot en keerring.
SKF maakt ook prima seals, vorig jaar in een KTM gezet. Komt in een complete set (Keerring en stofkap).
Qua prijs lag oem er niet ver vanaf, 35 voor 2 keeringen (zonder stofkap), SKF 52euro met stofkappen.
Dealer zei dat deze beter waren dan OEM, en aangezien er een rally mee gereden moest gaan worden, de gok maar genomen. Lekken nog steeds niet en hebben wat vuiligheid voor de "kiezen" gehad.
 
Een setje voorvorkkeerringen voor je motor kost bij een willekeurige motorzaak tussen de 10 en 15 euro. Niet origineel suzuki. Je zal ze best goedkoper kunnen vinden aan de andere kant van de wereld maar om ze hier te krijgen zal ook de nodige kosten meebrengen denk ik...
 
Terug
Bovenaan Onderaan