welk type helm op de scooter?

Tmaxer

Die hard MF'er
25 feb 2007
359
0
Als toekomstig motorscooteraar wil ik natuurlijk wel weten wat is hot en wat is not op het gebied van helmdracht op de scooter.

Wat dragen jullie : integraal, systeem, open(jet)helm?

Mij lijkt de systeemhelm wel wat. Beste uit 2? 8-)

Gebruik op bv een Tmax, dus ook snelweg km.
 
als ik jou was zou ik een gesloten helm doen, waar jij je scooter voor gaat gebruiken (snelweg)
Dat het niet zo hot is als een hippe jethelm, so what.... Je gaat ook geen spijkerbroekje dragen als je elke dag op de snelweg rijdt. Full protection....
 
Ik gebruik zelf deze helm en kom hiermee nagenoeg niet op de snelweg.

Voordeel vind ik dat de helm lekker luchtig is en door het vizier wel het grootste deel van mijn gezicht beschermd tegen regen en insecten.

Groot nadeel is het windgeruis wat boven de 80 erg hinderlijk is.

1269_prodotto_scheda
 
Laatst bewerkt:
oke dus een jetgeval gaat dan waarschijnlijk afvallen.
Zijn de open helmen met vizier tot onder de kin niet net zo windstil als de systeemhelmen dan?

Ik ging er vanuit dat de systeemhelm alleen veiliger zou zijn niet windstiller.
 
Ik ging er vanuit dat de systeemhelm alleen veiliger zou zijn niet windstiller.
Ik lees wel eens vaker dat systeemhelmen minder stil zouden zijn dan gewone integraalhelmen; voor zover ik dat kan beoordelen valt dat erg mee, zeker met snelheden die je met een scooter rijdt.
Bovendien moet je sowieso eigenlijk altijd gehoorbescherming gebruiken en dan valt het verschil toch weg....

Hier een paar voordelen van een systeemhelm:

* Het is eenvoudiger op- en afzetten, de helm is flexibeler dan een volle integraal en je kunt beter bij de kinband.
* Ideaal voor brildragers, bril hoeft immers niet steeds op en af.
* Je kunt je helm gewoon ophouden bij het tanken en als je even een praatje maakt onderweg; immers met één duimbeweging klap je het kinstuk omhoog en is je hele gezicht zichtbaar.
* Het is veel comfortabeler bij koude want dan pak je de nek lekker in met een sjaal en daar valt het kinstuk van de helm mooi overheen; ideaal.

Verder is er tegenwoordig behoorlijk keus, je bent niet meer veroordeeld tot BMW of Shoei.
 
Ik heb een jet helm en zou niks anders willen. Ik vind een intergraal helm benouwd.
MAAR... ik kom dan ook niet op de snelweg. Hoefd van mij niet zo nodig. Mijn zoontje van 11 die wel eens mee achterop gaat en ook maar ALLEEN bij 50 tot 70 km wegen heeft een Boeri systeem helm. Hij wilde zelf een intergraal dus daar was ik wel blij mee. Een systeem helm heeft inderdaad het voordeel dat als je in de file staat in de hete zomer of door een stad rijd waar je maar 30 mag je het kingedeelte naar achteren kunt klappen en het dan zo net een jet helm is met alle voordelen daar van. (dus was frisser) en ga je dan weer sneller je weer het voordeel hebt dat je het kin gedeelte weer naar beneden kan klappen en je zo weer beter beschermd bent.

Het nadeel van intergraal/systeem vind ik het condens. Maar ook dat is op te lossen. Mijn zoontje had er enorm veel last van en toen hebben we daar zo'n plastic zelf klevend geval voor laten plakken bij een motor zaak voor 25 euro en dat werkt super.
 
wel leuk hoor een jethelm, lekker luchtig, maar als je een smak maakt, dan ligt je gezicht helemaal open. Of je nou 50 of 100 rijdt......
 
Mmmmmm als je met een open systeemhelm rijd ook ...... :+


Daarom zei ik er ook bij.... als je in een file rijd of als je in een stad rijd waar je maar 30 mag (die zijn er VEEL hoor dat soort wegen in een binnenstad)
En met een file bedoel ik dus niet zo'n file waar je alsnog 60 rijd.

Nee,.. een systeem helm alleen open doen bij langzaam rijden of betalen van benzine of als je even een praatje maakt of... snel wat drinken onderweg?? Tís maar een idee hoor.
 
..... Het nadeel van intergraal/systeem vind ik het condens.....
Zelf rijd ik het liefst met het vizier open; alleen als het regent of koud is gaat het vizier dicht, en dan nog niet helemaal dicht maar op een kier, voor de ventilatie.

Laatst zag ik iemand met een systeemhelm rijden die blijkbaar niet doorhad dat het vizier apart open te klappen is, ze deed steeds het hele kinstuk omhoog....
 
schubert S1 is de stilste, maar kvind hem nog te duur.


En wat voor helm je ook opzet, hier in Nederland ben je op de scooter hot nog cool :N
 
Laatst bewerkt:
Wil je safe rijden met jethelm kom je uit bij Schubert,de jethelm met kinbeschermbeugel.
Maar die kost ongeveer 450 euro...............


Hmmm....waisted,was net te laat met mijn bericht :P
 
Laatst bewerkt:
zo'n schupert vink niks :N dan maar geen jethelm.

enne hot nog cool tsja :z
 
Superitaliaans en dé helm voor de "trendy"-scooteraars (vaak i.c.m. dure Tmaxen en Burgmans): Momo design.

www.momodesign.com
ga naar "english" en dan "collection" en "helmets"
of voor het "echte": "italiano" en dan "collection" en "caschi"
 
Ik vindt de meeste momo helmen een erg kort vizier hebben. Lijkt me dat daar alle wind onderdoor waait bij maar iets snelheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan