Welke mooie brik heb jij gespot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
SDC11451_zpsy7jwm3qn.jpg


SDC11456_zpshxsysa18.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is mijn 60 jaar oude Norton Dominator, welke ik in 1966 kocht, in 1970 weer verkocht en in 2014 terug vond in onderdelen.
 
:? streek gebonden zeker }) in 1970 bij ons zo genoemd.
What's in a name :]


Een twist van de tijdgeest! ik ben nog maar 52 jaar. Bj. 1964.

In 1983, mijn eerste jaar op de motor heette dat echt een oefenvergunning. 1983 Was ook het laatste jaar dat men er nog mee mocht rijden. Per 1 januari 1984 zijn toen heel veel regels rigoureus veranderd. Waaronder het afschaffen van de oefenvergunning.
 
Laatst bewerkt:
Yes, 1975. Formeel werd het toen een "Oefenvergunning" genoemd. (geloof ik)
Eén officiële motor rijles gehad en binnen de kortste keren m'n motorrijbewijs gehaald.
Dat waren nog eens "Andere Tijden". :)
 
Klopt, was een oefenvergunning en ik had er een in 1961.

Han, dat is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden. ;)
Met welke motor reed je tijdens deze periode?

In de tijd van mij opa ging het nog anders.
Hij heeft zijn motorrijbewijs gehaald voor een krentenbrood.
Een marechaussee liet hem de straat uit rijden. (en weer terug)
En dat was het. Een krentenbrood hielp daarbij kennelijk.
 
Ik had toen een Jawa eencilinder van 250 cc. Ik reed al motor toen ik 15 was en letterlijk rondjes om de kerk want daar woonden we tegenover. Mijn buurman had een Sparta, oude knar en de dame zat dan achterop en allebij zo'n wit mutsje.

Heel aardige vent (zeikerd) die mijn vader verzekerde dat ik me kapot zou rijden. Dat is niet gelukt.
 
Een twist van de tijdgeest! ik ben nog maar 52 jaar.
Dat zou je niet zeggen....... O-) *D
Bj. 1964.

In 1983, mijn eerste jaar op de motor heette dat echt een oefenvergunning. 1983 Was ook het laatste jaar dat men er nog mee mocht rijden. Per 1 januari 1984 zijn toen heel veel regels rigoureus veranderd. Waaronder het afschaffen van de oefenvergunning.
 
In februari 1981 oefenvergunning gehaald (na een schriftelijk theorie-examen op het Hoofdbureau van Politie in Utrecht) en toen 3 maanden "buiten de singels" in Utrecht rond gereden. Daarna examen en kon het L-plaatje van de oude BMW R50S.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan