Welke motor kiezen?

2 sep 2007
164
9
Steenwijk
Hallo,

Ik 1.80 mtr. 100kg. zoek een toermotor waarbij mijn vrouw achterop kan zitten.
De eisen zijn dat ik vrij rechtop moet zitten met niet geheel gestrekte armen ivm met beperking.
Mijn vrouw 1.60 mtr. 60 kg. met enigzins rechte benen op de stepjes kan staan.
Zoek iets tot 3000/4000 euro max.
Heb veel motoren gehad en wat tot nu toe de beste toermotor was een diversion 900 van bj. 2000.
Alleen zat ik toch iets te voorover hangend op het stuur en ongemakkelijke positie..
Welke motor zou hierbij in de buurt kunnen komen?
Een Yamaha tdm850? maar is de kans groot dat je een olieslurpend blok koopt.
Tdm900. Fazer, Deauville?
Geen scooter.

Bij de diverse motorzaken hier in de buurt staat alleen wat recentere motoren dus hoger geprijst.
Graag wat sugesties?

Groeten allemaal
 
Laatst bewerkt:
Bovenstaande andwoorden kan ik niets mee.
Dat heb ik natuurlijk al geprobeerd.

Krijg de zithouding niet goed.
Ik heb beperkingen namelijk
 
Laatst bewerkt:
Goldwing.

Je noemt de Deauville, heb ik zelf, erg blij mee, maar lijkt me niet genoeg kracht om vaak en soepel met z'n tweeën op te rijden.
 
Als ik het zo zie valt het verschil tussen een tdm en de diversion nog wel mee. Ik denk dat de goldwing de beste match is.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2024-01-25 124910.png
    Schermafbeelding 2024-01-25 124910.png
    77,5 KB · Weergaven: 0
Ik heb zelf een FZ6 fazer.

Persoonlijk zou ik deze afraden voor jouw situatie, het is toch wel echt meer sport dan tour in het 'sporttour' segment.

Mijn vriendin is wel een passagier, zij is groter dan jouw vriendin, het gaat wel maar echt comfy voor lange stukken is het niet.

Ik zou een motor nemen die minder sportief is en meer windbescherming bied.

Overigens is het blok van de FZ6 niet geschikt voor lang touren met een passagier. Het is een hoogtoerig blok met relatief weinig koppel. Je moet met een passagier wat hoger in de toeren rijden omdat je meer power nodig hebt, wat minder comfort als resultaat heeft.
 
Ik zat ook aan RT te denken. Mijn broer heeft een R850RT gekocht omdat hij problemen met zijn schouders heeft. Dat schijnt goed te gaan. Een R1150RT moet voor dat budget ook kunnen. Het is wel de vraag of het er dan een is met een werkend ABS. Maar een boxer moet wel je ding zijn. Ergonomie heeft BMW meestal wel goed voor elkaar.
Mag ik vragen wat je beperking is? Het advies gaat nu vooral over de schouders. Ik heb zelf een rechterschouder met een beperkt bereik en belastbaarheid vanwege wat schroeven in de kop van de bovenarm. Ook heb ik een spier aandoening maar die heeft meer invloed op mijn benen. Ik kan nog altijd motorrijden maar een passende motor zoeken viel niet mee. Ik moest ook in een heel andere hoek zoeken dan wat ik eerder altijd reed. Gelukkig gaat mijn vrouw niet meer mee. Daardoor kon ik bij de lichtere motoren kijken. Een achter passagier maakte het voor mij toch al niet gemakkelijk. Zeker omdat ze onderweg wel eens een paniekaanval kreeg....
 
Goldwing.

Je noemt de Deauville, heb ik zelf, erg blij mee, maar lijkt me niet genoeg kracht om vaak en soepel met z'n tweeën op te rijden.
Ja klopt de 650 is te licht met z'n 2en en heb bij TenKate in Nieuwleusen ook op een 700 gezeten met mijn vrouw.
Alleen was er een beschadiging, kap was gescheurd.
De 700 is zeker een optie.

Heb nu een 900 diversion erbij gekocht tot er een mooie betaalbare 700 deauville voorbij komt.

Op de Diversion wil daar stuurverhogers opzetten.
Moet denk dan wel weer de remslang en kopp. kabels verlengen..

Bedankt allemaal voor de input.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Ja klopt de 650 is te licht met z'n 2en en heb bij TenKate in Nieuwleusen ook op een 700 gezeten met mijn vrouw.
Alleen was er een beschadiging, kap was gescheurd.
De 700 is zeker een optie.

Heb nu een 900 diversion erbij gekocht tot er een mooie betaalbare 700 deauville voorbij komt.

Op de Diversion wil daar stuurverhogers opzetten.
Moet denk dan wel weer de remslang en kopp. kabels verlengen..

Bedankt allemaal voor de input.
Een terugkoppeling, hulde!

Veel plezier met de diversion tot er een deuville staat!
 
Terug
Bovenaan Onderaan