Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als je het door een ander laat doen ben je een paar tientjes goedkoper uit. Maar bij Haan of Poelma weet je 1 ding zeker, dat het goed gebeurt.Voor mijn Sm wil ik naar een 5.00 inch velg toe. Er zit nu een 4.25 op. Wie kan hem overspaken? De nieuwe velg heb ik al. Haan en Heli motoren ben ik al bekend mee. Maar iemand die het goedkoper kan? Voor een crf450r
Uitbesteden. Je hebt twee verschillende spaaklengtes nodig. Dat is geen huis-tuin en keuken overspaken meer.Ja maar is het niet zo dat als ik nu een bredere achtervelg wil dat ik langere spaken nodig heb aan 1 kant ivm met andere off-set? (chain rubbing) Juist die aan die punten durf ik me niet te branden om er een eigen klusje van te maken...
Met een verschil van 1mm spaaklengte schuift de velg al ruim 3mm op.Uitbesteden. Je hebt twee verschillende spaaklengtes nodig. Dat is geen huis-tuin en keuken overspaken meer.
Maar ik denk niet dat 3mm genoeg is. De TS heeft een velg die .75 breder is. Ik denk dat hij snel een millieter of 10, 15 uit het midden moet. Een wielenbouwer weet dan precies wat dat aan spaaklengte doet, ik heb daar geen sommetje voor. En dan twijfel ik nog aan de hoek van de dimpels.Met een verschil van 1mm spaaklengte schuift de velg al ruim 3mm op.
Voor 1mm lengte heb je naar mijn idee geen andere spaken nodig.
Wat kost het bij de adressen die je al kent?Voor mijn Sm wil ik naar een 5.00 inch velg toe. Er zit nu een 4.25 op. Wie kan hem overspaken? De nieuwe velg heb ik al. Haan en Heli motoren ben ik al bekend mee. Maar iemand die het goedkoper kan? Voor een crf450r
Waarom dank je dat hij zo ver uit het midden moet?Maar ik denk niet dat 3mm genoeg is. De TS heeft een velg die .75 breder is. Ik denk dat hij snel een millieter of 10, 15 uit het midden moet. Een wielenbouwer weet dan precies wat dat aan spaaklengte doet, ik heb daar geen sommetje voor. En dan twijfel ik nog aan de hoek van de dimpels.
Ik zou er niet zelf aan beginnen, teveel variabelen.
Dan heeft Halflive gelijk met dat uit het midden plaatsen.er zit nu een 160 band op een 4.25 velg. Aan de kettingzijde heb ik 3 mm ruimte , aan de andere kant 2,6 cm. is voor een crf 450R 2007. er zijn al meer crf jes met een 5 inch velg....
Dan heeft Halflive gelijk met dat uit het midden plaatsen.
Ik vind bijna 2 cm uit het midden erg veel.
Ik weet uit ervaring dat je 1cm niet merkt.Lijkt mij een beetje raar om wiel 2cm uit midden te plaatsen om ketting ruimte te geven.
Dat betekent dan dat de velg ook niet midden onder het frame zit.
Gaat de motor dan "als een hondje" over de weg?
Ja, technisch is het wel te realiseren. Bij racefietsen wordt ook zo gespaakt om in het achterwiel ruimte te hebben voor de tandkransen van de derailleur.
Dat noemen ze paraplu-spaken. Wat bij de racefiets wel blijft dat is de de velg wel netjes midden door het frame blijft lopen.
En, jazeker dan heb je korte en lange spaken. (scheelt enkele mm's)
Voordat ik aan deze actie zou gaan beginnen zou ik eerst nog maar eens info inwinnen wat de consequenties zijn voor de wegligging ect.