Eigenlijk bedoelde ik: een kapotte dure helm
Ah zo ghehe jah ik heb m nog steeds.. leuk voor op de vensterbank! Vrouw wil m niet weg doen want het blijft toch je eerste motorcrash he rare wezens
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eigenlijk bedoelde ik: een kapotte dure helm
Is ook helemaal niet nodig. Helmen met een goede (meestal duurdere) schaal van kevlar/glasvezel/carbon of iets soortgelijks hebben een verwachte levensduur van 5-6j (in sommige gevallen zelfs 8).
Lijkt me ook wel een gave helm.
Met deze helm heb je ogen in je achterhoofd dankzij 360 graden-camera - FHM
Maar ook best duur http://www.crosshelmet.com/preorder/
Als je een keer in het experience center van Arai bent geweest weet je waar het verschil zit.
De duurdere helmen (en zeker een Arai) kunnen probleemloos meerdere impacten op 1 punt verwerken terwijl dat bij de goedkopere merken over het algemeen niet zo is. Dit is ook geen eis bij de typegoedkeuring....
Hoelang werk je al bij Arai?
Je bent een week of twee aan het wennen en daarna wil je geen andere sluiting meer, een DD sluiting zit altijd precies goed. Met een kliksysteem irriteer ik me ook onder het rijden vaak aan een te los danwel te strak kinbandje.
Rij nu een paar jaar met zo'n sluiting en vast- en loshalen gaat nu ook met een hand.
Ik heb niet een ontzettend dure helm maar het is wel mijn duurste tot nu toe, toch dik over de 400 euro:
X-lite X-403
Ik zou de fabrikanten wel een suggestie willen doen.
In de tijd dat ik paardreed, waren net de mooie, dure caps in opkomst.
Fabrikant Casco had toen een regeling: als je viel binnen 3 jaar na aankoop kon je tegen inlevering van je oude, beschadigde cap, voor de helft van de prijs een nieuwe kopen.
Dit om te voorkomen dat je uit zuinigheid bleef doorrijden met je cap die immers niet meer beschermt.
Zouden helmfabrikanten ook moeten doen!
Niet helemaal loshalen, helm op je hoofd zetten, riempje trekken?Dat loshalen lukt mij ook wel, na 13 jaar woonwerk met een helm met DD-sluiting.
Maar vastmaken met een enkele hand, daar zie ik graag ff een filmpje van van je.
Een veiligheidsnorm is natuurlijk een minimum. Niemand zal verbieden om een helm veiliger te maken dan de minimum norm.Heb in motorplaza en dergelijke zaken talloze helmen gepast, van dikke Shoei's, naar Arai's en top segment van HJC (allemaal minstens 600-700 euro), waar ik er nu al twee van heb gekocht echter is de FG-17.. kosten: 180€
Al die dure helmen hebben mij tot nu toe niet zoveel comfort geboden als dit 'budget helmpje', en qua veiligheid voldoen ze- en zijn ze allemaal gekeurd volgens dezelfde normen
En die norm zal vast niet worden gebaseerd op luchtfietserij, of denk jij van wel?Een veiligheidsnorm is natuurlijk een minimum. Niemand zal verbieden om een helm veiliger te maken dan de minimum norm.
En die norm zal vast niet worden gebaseerd op luchtfietserij, of denk jij van wel?